stuurbekrachtigings vraag 508DGA
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 feb 2012, 11:56
stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Is er iemand die informatie/documentatie heeft over en/of ervaring heeft met het inbouwen van stuurbekrachtiging in een L508DGA uit 1985? Wat zijn de komponenten en is het blok en stuur inrichting al voorbereidt op bevestiging van de hydroliek? Wat zou een redelijke prijs zijn voor het materiaal en wat voor het monteren. Hoor het graag. Groet Nol
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Bij DBBL zijn er leden die een elektrische bekrachtiging hebben laten inbouwen, weet niet of het al op hun site staat, maar onderstaande firma maakt dat ook voor de 508! Hierbij veranderd er weinig aan de wagen zelf.
http://www.ezpowersteering.nl/index.php?p=0
Dat is dus ook een mogelijkheid.
Edit: Staat al op de site: http://www.ezpowersteering.nl/index.php?p=3&a=MTc1
http://www.ezpowersteering.nl/index.php?p=0
Dat is dus ook een mogelijkheid.
Edit: Staat al op de site: http://www.ezpowersteering.nl/index.php?p=3&a=MTc1
Mercedes 406 uit 1969
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Hoi,
Ik heb mijn vader een paar keer stuurbekrachtiging zien inbouwen in een 508.
Wat ik onthouden heb is dat het allemaal past als je alles compleet hebt. Meestal komt het uit een sloop 508.
Zo weet ik dat je de pomp inc steun moet hebben en het reservoir.
Zo moet je het stuurhuis inc stuurstang en stuur hebben.
De slangen moeten ook vrij makkelijk passen.
Succes want het is een enorme comfort verhoging.
Marco.
Ik heb mijn vader een paar keer stuurbekrachtiging zien inbouwen in een 508.
Wat ik onthouden heb is dat het allemaal past als je alles compleet hebt. Meestal komt het uit een sloop 508.
Zo weet ik dat je de pomp inc steun moet hebben en het reservoir.
Zo moet je het stuurhuis inc stuurstang en stuur hebben.
De slangen moeten ook vrij makkelijk passen.
Succes want het is een enorme comfort verhoging.
Marco.
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Compleet setje omvat het volgende:




:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Als je nog een tweede complete set ergens tegen komt hou ik me aanbevolen. Wil dat ook gaan inbouwen in mijn nieuwe 508.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Zijn meer liefhebbers....
En lukt dat niet kun je zeer waarschijnlijk nog steeds het nieuw bestellen, zelf ben ik nooit verder gekomen dan de onderdeelnummers verzamelen , en nadat ik de prijs had gevraagd was de lol eraf...
Frank


En lukt dat niet kun je zeer waarschijnlijk nog steeds het nieuw bestellen, zelf ben ik nooit verder gekomen dan de onderdeelnummers verzamelen , en nadat ik de prijs had gevraagd was de lol eraf...


Frank
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Compleet is de bovenstaande set niet, fabrieksaf hoort er ook een dubbele krukaspoelie, driedubbele waterpomppoelie en een dubbele dynamopoelie bij. Dit omdat er 2 centrale v-snaren en 1 v-snaar tussen waterpomp en stuurbekrachtigingspomp horen te lopen.
Maar vaak wordt de dubbele krukaspoelie niet mee verkocht, omdat deze moer niet los te krijgen is.
1 v-snaar kan ook, maar dan is er waarschijnlijk meer kans op het slippen van de v-snaar.
Gr, Aart
Maar vaak wordt de dubbele krukaspoelie niet mee verkocht, omdat deze moer niet los te krijgen is.
1 v-snaar kan ook, maar dan is er waarschijnlijk meer kans op het slippen van de v-snaar.
Gr, Aart
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
ja ik verbaasde me al over het missen van de snaarwielen, en nu de onmogelijk los te krijgen bout !!! , heb je al een kip ge-offert of een wake gehouden , nee zonder gekheid je moet natuurlijk wel de snaren uitbreiden dan werkt het echt ! en vervang de hydroslang voor een nieuwe ;-)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- vanhooltje
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
- Locatie: Vrouwenparochie
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
dave je hebt een pb :P
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Ik bedoelde dat de bout erg vast kan zitten en voor de 'slopers' vaak niet snel genoeg los te halen is.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
slopers moet je ook geen karweitje geven wat fout kan gaan , een keer drie blokken gezien waar steeds het zelfde onderdeel van ruim 300 euro van afgebroken was. slopers doen hun naam eer aan ! en dan van die slopers die steeds de remslangen doorsnijden , heb je handel , snijden ze het in twee . ik bedoel het ook niet aan jou , maar als je sleutelt maak jij toch uit hoe het gaat met bouten die los moeten.. 

Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Klopt, bij die lui moet het altijd even snel snel en niet te moelijk.
Maar de stuurbekrachtigingssetjes komen vaak weg bij de slopers/exporteurs en die kijken niet zo nauw. Even het chassis achter de vooras doorflexen en er is weer een motorblok/v-bak setje met vooras en alles er nog aan.
Maar de stuurbekrachtigingssetjes komen vaak weg bij de slopers/exporteurs en die kijken niet zo nauw. Even het chassis achter de vooras doorflexen en er is weer een motorblok/v-bak setje met vooras en alles er nog aan.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Of die echt compleet is moet je nog maar afwachten en ik zie er geen prijs bij staan. Die gasten zijn te beroerd om er een plaatje van te schieten deze keer blijkbaar, maar ik had ook eens een s.b. setje bij ze zien liggen waar wat aan ontbrak op de foto. Ik kreeg een rare reaktie toen ik daar een opmerking over maakte via de mail. Er is al vaker wat over Bowi Export geschreven:
viewtopic.php?f=47&t=6156&hilit=bowi+export
viewtopic.php?f=47&t=6156&hilit=bowi+export
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
gewoon iemand meenemen die er verstand van heeft. en het gereedschap om het deugdelijk uit te bouwen anders heb je net zoveel brokken als winst ..
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44
Re: stuurbekrachtigings vraag 508DGA
Ik ken die lui daar niet. Maar zelf uitbouwen heeft ook het voordeel dat je direct weet hoe het er weer in moet..
Marco.

Marco.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten