Andere motor voor mijn 406

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

Andere motor voor mijn 406

Bericht door Unknown User »

Hallo,

Hoe kom ik aan een andere motor voor mijn 406.

Een om615 of om616 gereviseerd en al.

Heb al flink gezocht op internet, maar kan niets vinden.




Groetjes van Nandor uit de kop van Noord-Holland.
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2004, 20:55
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door ludo »

hallo nandor,

mail is naar
jempi.thijs@brutele.be

Ik heb begin dit jaar wat onderdelen bij hem gekocht en daar lag toen ook zo'n motor.
weet echter niet ofdat hij er nog altijd ligt.

't is wel een eindje rijden,
( waver-Belgie)

groeten
ludo
Unknown User

Motorblok

Bericht door Unknown User »

Hallo Ludo,

Heb die meneer gelijk een mailtje gestuurd.

Bedankt voor de tip.

Groeten Nandor.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Nandor,

bij http://anema.nl/ kwam ik vannacht nog een OM616 blok tegen.
Staat onder "all items".
Heb geen idee of het wat is, maar je kunt er altijd een belletje aan wagen.

Die Anema zit in Alkmaar, dat kun je op de bakfiets af.. 8)

Mvg, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Motorblok 406

Bericht door Unknown User »

Hoi Ludo,

Meneer gemailt, maar die wist van niets. Heeft dus geen blok.

Hoi Leo,

Firma Anema gebeld, blok is er nog. Maar weten er niets van.

Het is een export firma en hebben dat blok eens ergens bij gekocht.

Willen er 500 euro voor hebben, maar geen garantie.

Wat vind jij daar van? Lijkt mij veel geld voor een blok zonder geschiedenis.

Groeten Nandor.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Nandor,

Nou heb ik wel veel praatjes over dieseltjes, maar helderziend ben ik helaas ook niet..

Het enige wat ik kan zien op die foto is dat ie waarschijnlijk uit een personenwagen komt.
De plaats van het smeeroliefilter is namelijk hetzelfde als bij mij, en volgens de mercedesgarage komt ie dan uit een personenvehikel.

"Hou je van een gok?
Koop dan bij een sloper een blok."
(ik verzin ze waar je bij zit.. :P )

Maar is die kar van jou niet te op te knappen dan?

Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
abel
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
Locatie: Noordwolde

Bericht door abel »

ik heb ook nog een OM 616 '85 (72 pk sleutelstart) wel veel gelopen +/- 390.000 km , maar loopt wel goed.
Sloopbus destijds (half jaar geleden) rijdend opgehaald uit Rotterdam.
Startmotor sloeg af en toe over en dynamo koolborstels slecht.

Compleet met 5 bak € 550,-
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Unknown User

Motor 406

Bericht door Unknown User »

Hoi Abel,

Het is op zicht een mooi aanbod, maar bijna 400.000 km is wel wat veel.

Zoveel heeft de mijne ook gelopen.

Heb een revisiebedrijf gebeld, maar schrik niet, die vraagt 2750 euro en
dat is zonder BTW.

Daar reviseren ze de hele motor voor, lagers, zuigers, kop en zelfs de brandstofpomp.

Dus ik denk/kijk nog even verder.

Groetjes Nandor
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Slik...2750??, daar koop je een hele bus voor.. :shock:

Misschien ook 'n optie, er stond van de week een 406 op marktplaats voor 1000,-.
Kwestie van een proefritje en je weet of het karretje goed is..
Het is maar een suggestie.. :wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Re: Motor 406

Bericht door Unknown User »

Nandor schreef:Het is op zicht een mooi aanbod, maar bijna 400.000 km is wel wat veel.
Hoeft niet veel te zijn. Hangt van het onderhoud en het gebruik af, lijkt me.

Het ene blok kan 4 ton gelopen hebben en een wrak zijn en een ader blok kan 4 ton gelopen hebben en er moeiteloos nog 4 ton lopen.
(alhoewel het natuurlijk niet over een OM314 gaat, dus misschien valt dat toch tegen?)
Nandor schreef:Heb een revisiebedrijf gebeld, maar schrik niet, die vraagt 2750 euro en dat is zonder BTW.
Pfff... daar koop je bijna een nieuwe OM314 voor....
Nandor schreef:Dus ik denk/kijk nog even verder.
Succes.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

motor 406

Bericht door Arnold Smeets »

Nandor,

Overleg eens met Jan Stolp,

De Kogge Caravanservice
Marktweg 22
1607CB Hem [kaart]
Tel: 0228 593873 [bel gratis]
Mobiel: 06-22949274
Fax: 0228-596871

misschien kan hij je helpen tegen een vriendelijker tarief. Jan is lid en heeft een garagebedrijf. Wie weet mag je een deel van het werk zelf doen maar dat moet je met Jan opnemen.

Groet,


Arnold
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

fabrieksnieuwe OM615

Bericht door Leo »

Hoi nandor,

Deze partij kwam ik net tegen op internet.
Het zijn fabrieksnieuwe OM615 motoren voor €1950,-
Weet niet of het hetzelfde type als de jouwe is, want ik zie op de foto's dat de smeeroliefilters achterop zitten.

http://koopjes.marktplaats.nl/waterspor ... HVDIk&df=1

Groetjes en de beste wensen, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Motor OM615

Bericht door Unknown User »

Bedankt Leo,

Eerst even de beste camper wensen voor iedereen op het Forum.

Zien er goed uit Leo en toch een heel stuk goedkoper dan reviseren
(dat was 2750 ex BTW), maar toch een hele prijs.

Weet alleen niet of deze ook in een 406 passen, ivm olie filter.

Wie weet daar meer van?

Groetjes Nandor
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Aanpassingen OM615

Bericht door Leo »

Nandor schreef:Weet alleen niet of deze ook in een 406 passen, ivm olie filter.
Wie weet daar meer van?
Hoi Nandor,
Ik zie ook dat het inlaatspruitstuk anders is enzo, maar dat kun je overzetten vanaf je ouwe karretje.
De motoren met zo'n filter-opstelling zijn eigenlijk bestemd voor een personenwagen.
Maarrrr, bij mij ligt er een OM616 in met óók zo'n hoog filter.
Het enige wat er zichtbaar veranderd is: Er is een stukje vloer uitgesneden en de motorkap is met een stuk blik een tikkie uitgebouwd om het filter een beetje ruimte te geven.

Er is iemand op dit forum die precies weet of het zonder verdere aanpassingen (oa versnellingsbak) kan, zou even op een reactie van hem wachten.

Je kunt de adverteerder óók even bellen of ie soms nog een model met een laag filter heeft staan.. :wink: ..Nee heb je, ja kun je krijgen..


Met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Eind bericht voor dit onderwerp.

Bericht door Unknown User »

Hallo mede dubbelluchters,

Bedankt voor alle info op dit onderwerp. :lol: :lol:

Heb er toch voor gekozen om mijn eigen motor te houden.

Mede op advies van een zeer ervaren dieselspecalist. :idea:


Groeten van Nandor

P.S. zal er voortaan opletten als ik een nieuw onderwerp open,
het onderwerp ook weer af te sluiten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten