De onverwoestbare Mercedes Industriemotor....
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Re: De onverwoestbare Mercedes Industriemotor....
Nee, alleen nog maar 235...
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
over de ketting in dat ouwe ding , als het ineens voorkomt , ik weet het niet maar dan zou het aan de rijstijl kunnen liggen. Die motortjes in zo'n grote zware bus krijgen flink voor de kiezen als er ineens van trek , drie ton begint te duwen.
ik heb nog geen diep onderzoek gedaan in die besmeurde knikkerbak dus , als de stoelen van de nokkenas eraf liggen en de ketting in twee , ..... ik heb de lagers van de stoelen gechecked en die zagen er goed uit , maar wie heeft er een idee ? . ik heb er nu een 615 ingebouwd , die wel ok draait maar ook nog van de romeinen geweest is.... ik ga instructies erbij geven hoe je dat heel houdt. en als iemand zich afvraagt waarom niet beter of mooier maken , deze mensen hebben geen geld , dus ik had er zelfs een ruitenwisser motor in kunnen bouwen, als het maar rijdt
enne @Ernst , een 603 TI past ook , maar dan moet de dieselprijs echt niet meer stijgen 8)
ik heb nog geen diep onderzoek gedaan in die besmeurde knikkerbak dus , als de stoelen van de nokkenas eraf liggen en de ketting in twee , ..... ik heb de lagers van de stoelen gechecked en die zagen er goed uit , maar wie heeft er een idee ? . ik heb er nu een 615 ingebouwd , die wel ok draait maar ook nog van de romeinen geweest is.... ik ga instructies erbij geven hoe je dat heel houdt. en als iemand zich afvraagt waarom niet beter of mooier maken , deze mensen hebben geen geld , dus ik had er zelfs een ruitenwisser motor in kunnen bouwen, als het maar rijdt

Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Heeft er iemand een idee wat de kostprijs is om een OM 314 van 1971 te laten reviseren?
Of is dit een hopeloze zaak? (afweging kostenplaatje- levensduur..)
- evelyn25
- Contacteer:
... 100pk nog niet.. maar een goede vriend kocht vorige week een nissan skyline.. dat orgel heeft 400 pk..
misschien mag ik eens een rondje mee :twisted:
misschien mag ik eens een rondje mee :twisted:
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
-
Grofweg 1000 euro per cilinder is mij ooit gezegd.Alex59 schreef:Heeft er iemand een idee wat de kostprijs is om een OM 314 van 1971 te laten reviseren?
In onze oude UPS lag een volledig gereviseerde OM314 van Feuer Motoren AG in duitsland. Deze mensen zijn zeer behulpzaam voor wat betreft de info voorziening.
Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Ik kwam er laatst achter dat in onze (ouders) oude boot ook een inboord OM314 lag. Helaas was deze toen in slechte staat. Is toen ook gedeeltelijk in de revisie gegaan.
Over olie verbuik gesproken, mijn OM356a lust ook aardig wat. ongeveer 1:750km. Zit er dus ook over te denken om volgend jaar de cilinderkop los te maken om de zuigers en zuigerveren te vervangen. Misschien de cilinders even hoonen. En nieuwe drijfstanglagers.
Wordt vervolgd.
Marco.
Over olie verbuik gesproken, mijn OM356a lust ook aardig wat. ongeveer 1:750km. Zit er dus ook over te denken om volgend jaar de cilinderkop los te maken om de zuigers en zuigerveren te vervangen. Misschien de cilinders even hoonen. En nieuwe drijfstanglagers.
Wordt vervolgd.
Marco.
-
DV111, ketting gebroken, nokkenas stil met div. kleppen open, zuigers omhoog tegen de openstaande
kleppen aan en BOEM, weg nokkenas/stoelen/zuigers/kleppen!! :ooo
gr.Jan.
kleppen aan en BOEM, weg nokkenas/stoelen/zuigers/kleppen!! :ooo
gr.Jan.