Assteunen

Plaats reactie
Unknown User

Assteunen

Bericht door Unknown User »

Hola, allemaal,

Wat voor afmetingen assteunen gebruiken jullie?

Ik heb een set op het oog die minimaal 40 cm hoog is en max. 60 cm.
Het lijkt mij wel handig als ze goed hoog staan, maar misschien heeft het ook nadelen?

Tips?
Unknown User

assteunen

Bericht door Unknown User »

Hoe hoog die dingen zijn weet ik niet maar misschien moet je even opmeten hoe hoog je krik komt want als je assteunen gebruikt die hoger zijn als je krik kan krikken (woordspeling ) heb je er niet zoveel aan. Resume,volgens mij is dus max uitslag krik hoogte assteun.
mvg toine
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: assteunen

Bericht door Bert Steenhuis »

hallo,

Zoals Toine reeds schreef, hoger opkrikken dan de max. krikhoogte gaat dus niet in één maal je moet dan eerst onder de krik opvullen met houtblokken om verder omhoog te kunnen, het is t.av. de ondergrond waarop je de krik meer zet, vaak steviger om een paar plankjes onder de krik te leggen en die dikte kun je bij de krikhoogte optellen.

Ik vind een mininale vaste hoogte (assteunen dus) erg lastig en gebruik daarom altijd stevige en stevig gestapelde hout blokken, dan heb je elke gewenste hoogte en ze zijn vaak op meer plaatsen onder de as te zetten als assteunen en door weer wat blokken onder de krik te plaasen heb je ook wat meer keus wat de hoogte betrefd, het is even verzamelen met die blokken maar je kunt er vaak gratis aankomem.

Maar wat je ook doet succes er mee en groetren Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Ben

assteunen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Sandra,

Mijn advies: twee niet te korte stukken spoorbiels op elkaar op een stevige ondergrond. Die onder de as en je wiel is volledig vrij (bij 17.5").
Assteunen uit de winkel zijn in het algemeen bedoeld voor een lichtere luxewagen en het zou erg jammer zijn als ze je met een plamuurmes van de grond moesten schrapen!

Safety first!
Ernst
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Admin schreef:Assteunen uit de winkel zijn in het algemeen bedoeld voor een lichtere luxewagen en het zou erg jammer zijn als ze je met een plamuurmes van de grond moesten schrapen!
Wat ik op het oog heb, is zoiets
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Ligmat.htm
Da's toch niet voor lichte luxewagens bedoeld?

Hoe hoger-hoe wiebeliger, vind ik een goed punt, Ben.
Had ik nog niet bij stil gestaan, alleen nog maar bedacht: hoe hoger-hoe meer ruimte om te werken.
Ernst schreef:Safety first!
Mijn idee! :!:

'k zal jullie tips alvast overpeinzen en marktplaats bekijken op assteunen en bielzen. (heb hier nog wel wat balk-resten liggen, maar te kort)
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

Nu een mooie tip, kijk een meneer van Rijkswaterstaat lief aan, gooi al je charme's in de strijd en regel dit.


hopelijk wel stabiel Ben............anders kun je hem ook met een plamuurmes opschrapen :roll:
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
brt
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2005, 21:19
Locatie: Haarlem

Bericht door brt »

Die assteunen zijn prima, daar scheurt de ANWB ook mee rond, en hebben al onder mijn bus gestaan. Ik wil ze zelf denk ik ook wel hebben, maar kan ik dat bedrijf alleen bellen? Bezorgen ze ook? Ik kom niet verder dan die ene pagina...
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

brt schreef:Die assteunen zijn prima, daar scheurt de ANWB ook mee rond, en hebben al onder mijn bus gestaan. Ik wil ze zelf denk ik ook wel hebben, maar kan ik dat bedrijf alleen bellen? Bezorgen ze ook? Ik kom niet verder dan die ene pagina...
Ik heb ze uiteindelijk hier in Grön gekocht, bij Delftechniek, een bedrijf dat aan de industrie levert, dus leek me wel degelijk. :~)
Een setje van twee 2-tons-assteunen voor 15 euro.
'k heb er twee gekocht.

Nou hopen dat die krik die in m'n bus ligt het doet (maar anders wemelt het in die loods waar m'n bus staat van de krikken, dus dat zal wel goed komen).

Groet,
ZRS
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten