Dit zou ook in het draadje 'mijn grootste' blunder passen, ik schrijf het maar hier omdat het hopelijk nog een vervolg krijgt. Op een zonnige dag kwam mijn zoon thuis met een mooie aanbieding van de Makro, een handzaam benzine aggregaatje. Dit leek hem handig voor bij evenementen waar hij soms staat en de stroom niet altijd aanwezig is. En zo geschiedde en ik was er die dag ook bij. Stroomuitval. Pap, start jij even de aggregaat 8) . Ding nieuw uit doos gehaald, benzine er in en er was licht.
Nog een paar evementen later stopt het ding spontaan en niet meer aan de praat te krijgen. Rustig voor gaan zitten en er achter gekomen dat er naast benzine ook olie in moest :oops: :oops: . (dat was het blunder deel).
Nu naar de techniek.
Dit weekend het ding eens nader beschouwd. Olie gevuld. Start koud prima, loopt dan een paar minuten, rochelt nog wat en stopt er dan mee.
In het carter is de olie dan vermengd met benzine

. Ziet er niet goed uit dus. Ik ga het ding verder uit elkaar schroeven en kijken of er wat aan te repareren valt - met het motto alles is te maken.
Iemand ervaring, tips ? Sowieso zal ik het vervolg hier neerschrijven.
Oh ja, het is een viertakt 38cc benzinemotortje.
Groet,
Gerard