verven met een roller

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
theo reparon

verven met een roller

Bericht door theo reparon »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn bus met een roller te verven.Nu heb ik gehoord dat je om het z.g "sinasappel effect" zoveel mogelijk te voorkomen,de verf zoveel mogelijk moet verdunnen.
Dit verdunnen zou ik willen doen met Owatrol(lijnolie).
Nu is mijn vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft,maar uiteraard is iedere tip om een zo goed mogelijk "gerold resultaat te krijgen meer dan welkom.
Ben

Re: verven met een roller

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 12 aug 2007, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Theo,

De mix van autolak met (een beetje) Owatrol hebben wij gebruikt op onze vorige, oranje bus.
Ik denk niet dat Owatrol lijnolie is, want het is een doorzichtige, waterdunne vloeistof, die -als je 'm puur gebruikt- roest omzet in een stabiele zwarte laag.
Ik heb de mix alleen gebruikt om kleine roestplekjes met een penseel bij te werken. Losse blazen en dubbele roestlagen weggeschraapt en met het verfmengsel dichtgelakt. Er is twee jaar lang nooit roestvorming opgetreden op de behandelde plekken, ook niet aan de randen.

Hoewel mijn steekproef erg klein is, vermoed ik dat de verf-Owatrol-mix positief afsteekt bij lak alleen.

Rol ze!
Ernst
Laatst gewijzigd door Admin op 07 nov 2005, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi allemaal,

Ik heb mijn vorige camper ook met behulp van Owatrol mooi gekregen.
In plaats van terpentine gebruik je Owatrol om de verf te verdunnen, dat is genoeg .
Ik heb het ook altijd op mijn schip gebruikt en ben er altijd zeer tevreden over geweest.
De verf haalde ik gewoon bij de bouwmarkt , is veel goedkoper, de echte doethetz.....
Hou ook de temparatuur in de gaten als het te koud is krijg je geen mooi werk!

Succes groeten Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
dorla302

Re: verven met een roller

Bericht door dorla302 »

Ben schreef:
theo reparon schreef:Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn bus met een roller te verven.Nu heb ik gehoord dat je om het z.g "sinasappel effect" zoveel mogelijk te voorkomen,de verf zoveel mogelijk moet verdunnen.
Dit verdunnen zou ik willen doen met Owatrol(lijnolie).
Nu is mijn vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft,maar uiteraard is iedere tip om een zo goed mogelijk "gerold resultaat te krijgen meer dan welkom.
Hoi Theo,

Ik heb mijn bus gerold met een prachtig lak van Wijzonol, industrielak of nog serieuzer, verdund met Owatrol olie.
Die, laten we het even op industrielak houden is niet goedkoop maar ik vind het prachtig.
In alle denkbare kleuren leverbaar.
Owatrol lijnolie bestaat volgens mij niet.
Ik heb mijn bus slechts 1 maal gerold, moet nog een keer maar het ziet er nu al heel aardig uit.
Dat sinasappel effect wat je blijkbaar wil voorkomen hangt van veel dingen af.
De verf die je gebruikt, het soort rolletje, de temperatuur en niet onbelangrijk, wat je door de verf mengt.
Andere denken daar weer anders over.
Volgens mij is op dit forum er al eerder over gescheven.

Als je wilt kan ik morgen wel even opzoeken hoe die verf precies heet.

Groeten Ben

Hallo IK weet nog niet precies hoe dit Forum werkt, maar aldoend leert men!
Ik heb ook plannen om mijn F40 een andere kleur te geven en denk ook aan rollen. Mijn vraag is :Wat is een goede verfsoort en waar kan ik het kopen? :roll:
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Owatrol is volgens mij gebaseerd op lijnolie :-)Het ruikt sowieso in elk geval hetzelfde! Lijnolie is wel stukken goedkoper trouwens.

Ik heb mijn vorige bus gerold met schoolbordenverf verdund met pure lijnolie (dat is ook dun en heeft de kleur van vies water, wat bruinig).

Je kon precies zien waar ik een nieuw mengsel gebruikt had, sommige mengsels waren mooier als andere. Schoolbordenverf is mat, dus als het licht erop scheen zag je het verschil nog erger.

Helaas heeft deze handige jongen goede mengverhouding nooit opgeschreven, maar voor mijn huidige bus experimenteer ik eerst wel op een oud stuk plaat om te kijken wat het beste resultaat geeft.
Dit is het beste advies dat ik je kan geven met mijn beperkte verf-ervaring ;)

Oh ja, bij mij begon de verf soms te bobbellen omdat er een vernislaag onder zat, die heb ik er eerst af moeten schuren! (wat een #@$^ werk!)

Groetjes en schilderze,

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
john hunnef

Bericht door john hunnef »

beste theo
ik heb mijn bus ook met de roller gedaan en geen probleem ,alleen goed schuren en ontvetten en zoals reeds gezegt let op de temperatuur.
ik heb mijn lak gewoon laten mengen bij een autolak winkel en die heb ik niet verdunt ,zo met een zeer fijne roller opbrengen wel zoveel mogelijk in 1 richting rollen.
succes john
Plaats reactie