Umweltzone
- rienold
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54
Re: Umweltzone
Ben ff nieuwsgierig geworden of die 5 euro in Köln nog actueel is.
In Köln nog steeds 5 euro. Voor voertuigen die in Duitsland én in het buitenland geregistreerd staan.
http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/10447/
Dit itt Landkreis Oldenburg: http://www.oldenburg-kreis.de/1804.html
(hier alleen voor Duitse voertuigen).
In Köln nog steeds 5 euro. Voor voertuigen die in Duitsland én in het buitenland geregistreerd staan.
http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/10447/
Dit itt Landkreis Oldenburg: http://www.oldenburg-kreis.de/1804.html
(hier alleen voor Duitse voertuigen).
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Umweltzone
Krijg je dan voor onze busjes (1979 en 1983) dan gewoon een groene toegestuurd ????
Iemand ervaring ?
Frank
Iemand ervaring ?
Frank
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Umweltzone
Nee, natuurlijk niet. Alleen als ze een fout hebben gemaakt.
Oldtimers (d.w.z. 30 jaar) hebben een H in het kenteken. Of, als het een Nederlands voertuig is, een blauwe plaat. Jammer dat NL en Dld niet synchroon lopen.
Oldtimers (d.w.z. 30 jaar) hebben een H in het kenteken. Of, als het een Nederlands voertuig is, een blauwe plaat. Jammer dat NL en Dld niet synchroon lopen.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Umweltzone
Hoi Ernst,
Ik geef toe dat ik niet het hele draadje heb gelezen, maar hoe gaan die Duitsers om met 30 jaar???
Zoals je ziet zijn de mijne dit jaar allebei 30 jaar dit jaar, maar krijg vast geenblauwe platen gezien bouwjaar.
Mijn vraag is nu of die 30 jaar voor onze oosterburen meeloopt met de tijd of ooit bij de start is vastgesteld.
Frank
Ik geef toe dat ik niet het hele draadje heb gelezen, maar hoe gaan die Duitsers om met 30 jaar???
Zoals je ziet zijn de mijne dit jaar allebei 30 jaar dit jaar, maar krijg vast geenblauwe platen gezien bouwjaar.
Mijn vraag is nu of die 30 jaar voor onze oosterburen meeloopt met de tijd of ooit bij de start is vastgesteld.
Frank
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Umweltzone
Bij een voertuig van 30 jaar of ouder, in oorspronkelijke staat, staat er op het keuringsrapport van de TÜV onder andere: §23-Begutachtung - - - Die Anforderungen zur Einstufung als Oldtimer sind erfüllt.Frank.fjph schreef:hoe gaan die Duitsers om met 30 jaar???
Mert dat keuringsbewijs kun je een H-kenteken krijgen.
Nee, die krijg je (formeel) als je wagen van vóór 1-1-1978 is. Daarom schreef ik hierboven "Jammer dat NL en Dld niet synchroon lopen." Maar als je even googelt zie je dat de meeste steden genoegen nemen met een zichtbaar bewijs van de leeftijd achter de voorruit. En als je blauwe platen monteert voor je Berlijn inrijdt, lukt het ook wel.Zoals je ziet zijn de mijne dit jaar allebei 30 jaar dit jaar, maar krijg vast geenblauwe platen gezien bouwjaar.
Die loopt mee. Vandaag dus 4-2-1983Mijn vraag is nu of die 30 jaar voor onze oosterburen meeloopt met de tijd of ooit bij de start is vastgesteld.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Umweltzone
Nieuwsgierig. Kun je eigenlijk gele platen krijgen voor een wagen van voor 1978 als je al blauwe platen hebt? Of moet je die dan inleveren?
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Umweltzone
Je kan blauwe platen vrij verkrijgen, ook als je (al) gele hebt. Er zit geen registratie op en er wordt ook niet gecontroleerd of je met blauwe platen mag rijden.
Bij sommige Brezan's (o.a. Hoofddorp) worden ze gemaakt terwijl je er op wacht.
Arno
Bij sommige Brezan's (o.a. Hoofddorp) worden ze gemaakt terwijl je er op wacht.
Arno
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Umweltzone
Mijn vraag was dus het omgekeerde: stel ik heb blauwe platen maar ik wil een set gele.
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Umweltzone
Dat is interessant. Bedoelen ze daarmee een kopie van je kentekenbewijs achter je voorruit? Op een andere manier zou ik niet weten hoe je het kan laten zien.Admin schreef: een zichtbaar bewijs van de leeftijd achter de voorruit.
Die Duitse voertuigen moeten origineel zijn, bij ons niet. Hoe gaan ze daar dan met Nederlandse voertuigen om die zijn omgebouwd? Want als je een milieu zone inrijdt en je toont aan dat ie ruim 30 jaar oud maar je krijgt een prent omdat ie als camper is ingericht (dus niet origineel) schiet het nog niet op.
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Umweltzone
Nou das dus simpel , als er nog niet eerder GAIK platen voor die auto zijn geleverd staat er ook niets van op het kenteken .Hanomaad schreef:Mijn vraag was dus het omgekeerde: stel ik heb blauwe platen maar ik wil een set gele.
Dus gewoon even naar de kentekenplatenboer die ze onder overlegging van het kentekenbewijs tegen betaling zal aanmaken .

Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Umweltzone
@Maxer:
Die 'originaliteit' regelgeving kent -naar ik heb begrepen- wat ruime. De regel 'Het voertuig moet nieuw geleverd zijn in de toepassing waarin hij nu wordt gebruikt' wordt door Duitse vrienden als volgt aan mij uitgelegd: Er moeten voertuigen van hetzelfde merk en type en vergelijkbare uitvoering nieuw zijn geleverd (indien van toepassing) met eenzelfde gebruiksdoelstelling (in ons geval camper).
Voor de MB's hier is het (redelijk) makkelijk, er zijn nieuwe MB 508's (en wellicht ook 407/608 usw) uitgeleverd naar camperbouwers en nieuw verkocht in die hoedanigheid. Zowel als buscamper als in alkoof, vol- en semi integraal.
Als er van jouw touringcarcamper (BM10 was het toch?) er vergelijkbare leveringen zijn geweest dan heb je denk ik al genoeg draagvlak.
Daarnaast werkt het boetesysteem naar mijn weten in Duitsland nog altijd anders dan in Nederland. Hier krijg je een bekeuring omdat het kan (en geld oplevert), in Duitsland omdat de beambte een weging maakt van de situatie en een boete op zijn plaats vind.... (sorry voor de politiek :)
Die 'originaliteit' regelgeving kent -naar ik heb begrepen- wat ruime. De regel 'Het voertuig moet nieuw geleverd zijn in de toepassing waarin hij nu wordt gebruikt' wordt door Duitse vrienden als volgt aan mij uitgelegd: Er moeten voertuigen van hetzelfde merk en type en vergelijkbare uitvoering nieuw zijn geleverd (indien van toepassing) met eenzelfde gebruiksdoelstelling (in ons geval camper).
Voor de MB's hier is het (redelijk) makkelijk, er zijn nieuwe MB 508's (en wellicht ook 407/608 usw) uitgeleverd naar camperbouwers en nieuw verkocht in die hoedanigheid. Zowel als buscamper als in alkoof, vol- en semi integraal.
Als er van jouw touringcarcamper (BM10 was het toch?) er vergelijkbare leveringen zijn geweest dan heb je denk ik al genoeg draagvlak.
Daarnaast werkt het boetesysteem naar mijn weten in Duitsland nog altijd anders dan in Nederland. Hier krijg je een bekeuring omdat het kan (en geld oplevert), in Duitsland omdat de beambte een weging maakt van de situatie en een boete op zijn plaats vind.... (sorry voor de politiek :)
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Umweltzone
zullen ze die originaliteitsregel ook op buitenlandse voertuigen toepassen? Hoe willen ze dat doen dan? Ik denk niet dat een Duitse beambte kan nagaan of een bepaald type voertuig ooit in Nederland nieuw als camper op de weg is gekomen. Ik vermoed dan ook dat men het jaartal, dus 30 jaar, aanhoud. Ik zal dan ook voor de zekerheid een kopie van mijn kenteken achter de voorruit zetten als we in een Duitse milieuzone parkeren. Vorig jaar nog brutaal zo'n zone ingereden en op een busparking 2 dagen gestaan. Niemand die wat zei, perfect. Minder gezeik in Duitsland. We zijn 4 weken kris kras er doorheen gereden en overal gratis gestaan zonder commentaar.
- Ed's508
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
- Locatie: Purmerend eo
Re: Umweltzone
Dus als ik het goed begrijp kan ik met mijn 508 uit '86 zo een Uwzone inrijden zo lang er blauwe platen op zitten?
Ed
Ed
Groet, Ed.
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Umweltzone
Mijn Bus is net dertig geworden, ik heb geen recht op blauwe platen, heb ik nu wel ontheffing als ik een kopie van mijn kenteken bewijs achter mijn voorruit leg?
Vandaag is een Kadootje
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Umweltzone
Blauwe platen kun je gewoon laten maken, desnoods bij een online platenboer: http://www.kentekenplaat.nu/
Die neem je dan mee en zet je erop als je in Duitsland bent.
Die neem je dan mee en zet je erop als je in Duitsland bent.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast