Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Gino,
Nog maar even geen gat in de lucht springen..... denk ik... wat staat er op je kenteken? Dit is nog maar een brief naar de kamer, geen wetsvoorstel. Allerhande scenario's moeten voor een wetsvoorstel nog worden uitgewerkt. En dan kan je zomaar weer in een uitzondering vallen.
Vooralsnog ga ik er van uit dat de camperregeling 1/4 tarief van toepassing is tot 40 jaar. Inclusief het mogen schorsen en ontschorsen.
Arno
Nog maar even geen gat in de lucht springen..... denk ik... wat staat er op je kenteken? Dit is nog maar een brief naar de kamer, geen wetsvoorstel. Allerhande scenario's moeten voor een wetsvoorstel nog worden uitgewerkt. En dan kan je zomaar weer in een uitzondering vallen.
Vooralsnog ga ik er van uit dat de camperregeling 1/4 tarief van toepassing is tot 40 jaar. Inclusief het mogen schorsen en ontschorsen.
Arno
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Het moet inderdaad eerst nog uitgewerkt worden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Uiteraard baal ik als een stekker maar ja..... heb even mijn kentekenbewijs erbij gehaald
Voertuigsoort: Bedrijfsauto
Inrichting: Kampeerauto
Massa ledigvoertuig 3150 kg
Eerste toelating: 28-12-1982
De wegenbelasting, per 01-01-2014, voor deze auto bedraagt 3632 euro per jaar
(of 908 euro per kwartaal).
als ik voor het vrachtwagen tarief ga kijken kom ik op 560 € per jaar of 140 € per kwartaal uit.
ben ik dus 348 euro goedkoper uit als ik 'm laat terug keuren naar vrachtwagen.
Het apk keuringstarief ligt wel weer hoger op 165 € (apk2) en keert jaarlijks terug
al met al een voordeel van rond de 250 euro indien terug gekeurd, voor zover ik kan overzien zijn de kosten om het oorspronkelijke gewicht weer op het kenteken bewijs te verkrijgen 58 €
Kan ik ervan uit gaan dat ik dan het vrachtwagen tarief ga betalen? of zouden ze het kenteken ineens over kunnen zetten naar personenauto omdat het een kampeerauto is?
Ik hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien, mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag.
Al met al een hoop gezeur en het word er in dit land niet gezelliger op.
Groet,
Peter.
Voertuigsoort: Bedrijfsauto
Inrichting: Kampeerauto
Massa ledigvoertuig 3150 kg
Eerste toelating: 28-12-1982
De wegenbelasting, per 01-01-2014, voor deze auto bedraagt 3632 euro per jaar
(of 908 euro per kwartaal).
als ik voor het vrachtwagen tarief ga kijken kom ik op 560 € per jaar of 140 € per kwartaal uit.
ben ik dus 348 euro goedkoper uit als ik 'm laat terug keuren naar vrachtwagen.
Het apk keuringstarief ligt wel weer hoger op 165 € (apk2) en keert jaarlijks terug
al met al een voordeel van rond de 250 euro indien terug gekeurd, voor zover ik kan overzien zijn de kosten om het oorspronkelijke gewicht weer op het kenteken bewijs te verkrijgen 58 €
Kan ik ervan uit gaan dat ik dan het vrachtwagen tarief ga betalen? of zouden ze het kenteken ineens over kunnen zetten naar personenauto omdat het een kampeerauto is?
Ik hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien, mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag.
Al met al een hoop gezeur en het word er in dit land niet gezelliger op.
Groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Maakt het uit of een kampeerauto op basis van personenauto of bedrijfsauto is dan wat betreft kwart tarief verkrijgen?
Ik heb begrepen dat de eisen van de belastingdienst anders zijn dan die van de RDW. Als je maar aan die van de BD voldoet ljkt me. En staat daar wat over dat onderscheid?
Ik heb begrepen dat de eisen van de belastingdienst anders zijn dan die van de RDW. Als je maar aan die van de BD voldoet ljkt me. En staat daar wat over dat onderscheid?
-
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
- Locatie: 'T Gooi
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Het kwart tarief is in mijn geval duurder als het vrachtwagen tarief. Ik weet alleen niet of dat ook geld als er een kampeerinrichting inzit en mijn kinderen meerijden.
Het tarief van 120 € is helaas geen optie want wij kamperen het hele jaar door ook in de kerst- en krokusvakantie dus!
al met al een vakantie budget beperkende regeling voor klassieke camperaars
Het tarief van 120 € is helaas geen optie want wij kamperen het hele jaar door ook in de kerst- en krokusvakantie dus!
al met al een vakantie budget beperkende regeling voor klassieke camperaars
Vandaag is een Kadootje
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
De belastingdienst beschouwd een kampeerauto (aangemeld op 1/4 tarief) altijd als personenauto. De RDW niet. Nu heb ik een paar gesprekken gevoerd met de belastingdienst over de camperregeling icm de nieuwe MRB.
De belastingdienst geeft hierbij aan dat het kwarttarief zelf moet worden aangevraagd, en dat daarbij de inrichtingseisen van 2002 van toepassing zijn. Waarschijnlijk is daarop alleen de uitzondering van toepassing dat als de camper voor de MRB vrijstelling al in het kwarttarief gezeten heeft de 2002 eisen niet van toepassing zijn, waarschijnlijk wel zelf aanmelden.
Als we dat omdraaien.... een telefoontje naar de RDW: Niet langer een camper, maar nu een bedrijfsauto. Dan zal de belastingdienst die gegevens binnen krijgen van de RDW en je camper behandelen als vrachtauto en het 120 euro tarief toepassen?
Weet iemand hoe het zit met een bedrijfsauto (niet camper) en het hebben van 2 rijen banken in de bus (MB 608, totaal 5 zitplaatsen)?
De belastingdienst geeft hierbij aan dat het kwarttarief zelf moet worden aangevraagd, en dat daarbij de inrichtingseisen van 2002 van toepassing zijn. Waarschijnlijk is daarop alleen de uitzondering van toepassing dat als de camper voor de MRB vrijstelling al in het kwarttarief gezeten heeft de 2002 eisen niet van toepassing zijn, waarschijnlijk wel zelf aanmelden.
Als we dat omdraaien.... een telefoontje naar de RDW: Niet langer een camper, maar nu een bedrijfsauto. Dan zal de belastingdienst die gegevens binnen krijgen van de RDW en je camper behandelen als vrachtauto en het 120 euro tarief toepassen?
Weet iemand hoe het zit met een bedrijfsauto (niet camper) en het hebben van 2 rijen banken in de bus (MB 608, totaal 5 zitplaatsen)?
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
pas op! e inrichtingseisen voor een vrachtwagen zijn anders dan voor een camper, alleen bij de belastingdienst, de RDW maakt het niet uit. Is je camper als vrachtwagen geregistreerd, moet 50% van de laadruimte, gemeten vanaf hart stuur, laadruimte blijven.
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
En je kunt steeds minder gemeentes in rijden als je geen ultra-moderne vrachtwagen bent. Waar ik woon in Amsterdam niet, b.v. En dan heb je nog tolwegen waar je meer moet betalen, en bruggetjes en weggetjes waar je niet over mag rijden als je > 3500 kg bent, etc. Die paar honderd euro per jaar verschil kan weer op andere manieren een hoop voordeel brengen.
Mijn F40 uit 1974 zal 1 kwartaal in de belasting gaan vallen voordat ie 40 is. Ik ga voor dat kwartaal denk ik niet de moeite doen om hem voor de BD goed te laten keuren als kampeerauto, maar gewoon schorsen. Ik heb al eerder eens een bus gehad die ik uit Duitsland had gehaald en even op kwarttarief dacht aan te melden. Ik moest mooi de volle mep betalen en toen ik eindelijk reaktie kreeg van de BD met daarin de vraag om meer foto's, had ik de bus al verkocht. Dat geld kreeg ik dus nooit terug.
Mijn F40 uit 1974 zal 1 kwartaal in de belasting gaan vallen voordat ie 40 is. Ik ga voor dat kwartaal denk ik niet de moeite doen om hem voor de BD goed te laten keuren als kampeerauto, maar gewoon schorsen. Ik heb al eerder eens een bus gehad die ik uit Duitsland had gehaald en even op kwarttarief dacht aan te melden. Ik moest mooi de volle mep betalen en toen ik eindelijk reaktie kreeg van de BD met daarin de vraag om meer foto's, had ik de bus al verkocht. Dat geld kreeg ik dus nooit terug.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
In het draadje met de poll heb ik een link gepost met de inrichtingseisen van een "multifunctioneel voertuig".
Check ook even wat de verzekeringspremie wordt. Ik heb wat rond gesnuffeld en kwam op fors hogere premies als voor een particuliere kampeerauto.
Check ook even wat de verzekeringspremie wordt. Ik heb wat rond gesnuffeld en kwam op fors hogere premies als voor een particuliere kampeerauto.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Locatie: Amsterdam
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Als antwoord op mijn vraag:
Geachte meneer Post,
Hartelijk dank voor uw mail.
De Partij voor de Dieren vindt het niet redelijk om oude auto’s die hobbymatig gebruikt worden, vol te belasten. We hebben daarom de moties gesteund die opriepen om een onderscheid te maken tussen gewoon gebruik en hobbymatig gebruik van auto’s bij het vaststellen van de belasting ervan. Een meerderheid van de Kamer deelde ons standpunt. Het kabinet zal nu dus de mrb-vrijstelling voor mensen die de oldtimer hobbymatig gebruiken, in stand moeten houden.
Blijf duimen dus.
Groet Hugo
Geachte meneer Post,
Hartelijk dank voor uw mail.
De Partij voor de Dieren vindt het niet redelijk om oude auto’s die hobbymatig gebruikt worden, vol te belasten. We hebben daarom de moties gesteund die opriepen om een onderscheid te maken tussen gewoon gebruik en hobbymatig gebruik van auto’s bij het vaststellen van de belasting ervan. Een meerderheid van de Kamer deelde ons standpunt. Het kabinet zal nu dus de mrb-vrijstelling voor mensen die de oldtimer hobbymatig gebruiken, in stand moeten houden.
Blijf duimen dus.
Groet Hugo
- roywebers
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
- Locatie: Holtum Lb
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Dit staat bij mij op het kenteken.
Voertuigsoort Bedrijfsauto (N2 BA)
Carrosserietype Vrachtwagen
Inrichting kampeerwagen
Merk MERCEDES-BENZ.
Handelsbenaming LP 809
Toegestane max. massa voertuig 7490 kg
Massa ledig voertuig 5620 kg
Wat moet ik dan nu gaan betalen kom er niet wijs uit.
camper tafrief of vrachtwagen.?
En de vraag is natuurlijk hoeveel.?
Roy Marina Tim
Voertuigsoort Bedrijfsauto (N2 BA)
Carrosserietype Vrachtwagen
Inrichting kampeerwagen
Merk MERCEDES-BENZ.
Handelsbenaming LP 809
Toegestane max. massa voertuig 7490 kg
Massa ledig voertuig 5620 kg
Wat moet ik dan nu gaan betalen kom er niet wijs uit.
camper tafrief of vrachtwagen.?
En de vraag is natuurlijk hoeveel.?
Roy Marina Tim
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
ik ben ook benieuwd waar dat uitkomt , maar uitgaande van de overlevingsdrang van de gemiddelde ambtenaar , ben ik bang voor het woord kampeerauto !
(want dat is toch maar weer luxe )
(want dat is toch maar weer luxe )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Er is dus nog geen definitief plan, maar met de nieuwe bezuiniging ronde weet ik het zonet nog niet. En mijn camper is geen luxe voor mij maar: Regressie therapie, afkickmiddel van de drugs en drank, emotionele verwerking, psychisch hulpmiddel, rouwverwerking, een zelfontplooiing middel, gezinds en relatie therapie , en een anti allergie middel, dus voor mij geen luxe maar bittere noodzaak. :shock: die je kunt inschalen onder Hobby?
Gr Rene, ik ga naar therapie

Gr Rene, ik ga naar therapie
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Kun je daar geen subsidie op aanvragen Rene? 

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Uil
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:57
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Mooie aftrekpost voor je belastingaangifte: Bijzondere ziektekosten. En dan niet alleen de MRB, maar ook alle andere kosten als brandstof, onderhoud etc.
Zelf klussen bij Arie en Nico.
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Eindelijk, het is zover, onze eerste nieuwsbrief is een feit. We hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten, want er moest veel en ingewikkeld werk gedaan worden. In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?
Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.
Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?
Uit de officiële cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor àlle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het “40 jaar compromis” geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden “bevroren” per 01.01.2012: alleen auto’s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog?
Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt.
Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes:
Over de actie: http://www.youtube.com/watch?v=r9MiKTi1u-s
Wat gaan wij doen: http://www.youtube.com/watch?v=wNd7vRn7I-U
Over de kansen: http://www.youtube.com/watch?v=jq48DX2ZwnI
Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp!
Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een éénmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren.
Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant. Met een bijdrage, door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel!
Wij houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels
http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Wilt u geen mail meer van ons ontvangen, klik hier Safe Unsubscribe
Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.
Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?
Uit de officiële cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor àlle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het “40 jaar compromis” geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden “bevroren” per 01.01.2012: alleen auto’s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog?
Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt.
Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes:
Over de actie: http://www.youtube.com/watch?v=r9MiKTi1u-s
Wat gaan wij doen: http://www.youtube.com/watch?v=wNd7vRn7I-U
Over de kansen: http://www.youtube.com/watch?v=jq48DX2ZwnI
Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp!
Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een éénmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren.
Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant. Met een bijdrage, door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel!
Wij houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels
http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Wilt u geen mail meer van ons ontvangen, klik hier Safe Unsubscribe
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Leesvoer voor de "zet-hem-op-vrachtwagenkenteken-maar-laat-het-een-camper"... Een Hummer als vrachtwagen gekeurd, maar vorige eigenaar had er later een achterbank in gezet en verkocht. De huidige eigenaar is aanhouden en kreeg een naheffing omdat het geen vrachtwagen meer is. Praktijkvoorbeeldje van wat je te wachten kan staan?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BQ4217
Ter info :-)
Jeroen
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BQ4217
Ter info :-)
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Het lijkt me duidelijk dat dit geen vrachtwagen is. De meeste vrachtwagens hebben geen bedden of stoelen in de laadruimte maar zijn geschikt om 27 kuub zwarte aarde in te vervoeren, 51 varkens of 300 lcd tv's. Jij hebt geen tachograafplicht en je mag er 120 km/uur mee rijden.roywebers schreef:Dit staat bij mij op het kenteken.
Voertuigsoort Bedrijfsauto (N2 BA)
Carrosserietype Vrachtwagen
Inrichting kampeerwagen
Merk MERCEDES-BENZ.
Handelsbenaming LP 809
Toegestane max. massa voertuig 7490 kg
Massa ledig voertuig 5620 kg
Wat moet ik dan nu gaan betalen kom er niet wijs uit.
camper tafrief of vrachtwagen.?
En de vraag is natuurlijk hoeveel.?
Roy Marina Tim
Voor de mrb is dit een zware personenwagen. Bij de rekenhulp op de site van de belastingdienst vul je in dat het een kampeerwagen is. Helaas loopt de tabel maar tot 5.000 kg dus je kunt bellen met de Belastingtelefoon auto. Bij personenwagens wordt belasting geheven naar het leeggewicht: 5.620 kg. Bij een kampeerwagen dus ook.
Of zelf gaan rekenen:http://wetten.overheid.nl/BWBR0006324/g ... 19-06-2013
Artikel 23/23a.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Dat word dan een dure jongen :ooo
Gr Rene
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Ik denk dat ik even afwacht wat het precies gaat worden, of en toe lijkt het ook wel op bangmakerij op de forums..Rene schreef:Dat word dan een dure jongen :ooo Gr Rene
Bij mijn 508 staat op kentekenbewijs:
Voertuigcategorie: N1/BB bedrijfsauto
Handelsbenaming: L508DG
Inrichting: Kampeerwagen
Ik neem aan dat ik wel voor het kwarttarief in aanmerking kom, aangezien dit nagenoeg gelijk is als het
kentekenbewijs van de moderne (bj 2001) camper van mijn vader:
Voertuigcategorie: bedrijfsauto
Handelsbenaming: Ducato maxi
Inrichting: Kampeerauto
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Let op dat je niet automatisch kwarttarrief krijgt. Dit moet je aanvragen. Dat je als kampeerinrichting te boek staat zegt niets over het hebben van kwarttarief.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
het idee dat je met een vrachtwagen die personenwagen is omdat het kamper is, harder dan 80 mag is natuurlijk leuk maar niet waar , het gewicht boven de 3500 kg spreekt dat tegen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Op de stukken trajectcontroles mag dat wel, boete krijg je sowieso, of je nou te hard rijdt of niet.
Offtopic:
Trouwens weer een mooi staaltje stiekem graaiwerk van onze jongens in Den Haag. Beetje lopen te verkondigen dat die trajectcontrolesystemen onder de foutmarge zit...... 100% correct of niet aanleggen, simpel zat.

Offtopic:
Trouwens weer een mooi staaltje stiekem graaiwerk van onze jongens in Den Haag. Beetje lopen te verkondigen dat die trajectcontrolesystemen onder de foutmarge zit...... 100% correct of niet aanleggen, simpel zat.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
- Contacteer:
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
DVIII schreef:het idee dat je met een vrachtwagen die personenwagen is omdat het kamper is, harder dan 80 mag is natuurlijk leuk maar niet waar , het gewicht boven de 3500 kg spreekt dat tegen !
Jawel, als je een camper hebt die meer weegt dan 3500 kg en er staat personenwagen op het kentekenbewijs, dan gelden in Nederland de personenwagen-regels. In het buitenland ligt het anders. Je mag dus 130km/u op de snelweg en je mag er ook mee inhalen, als dat voor vrachtverkeer verboden is.
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Gerard brengt het inderdaad terug tot de juiste conclusie.
Zie RVV 1990 artikel 22.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 20-06-2013
Zie RVV 1990 artikel 22.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 20-06-2013
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast