Hoi
Ik wil de binnenkant carrosserie van mijn 508 legerambulance laten waxen/ML'en.
Hiervoor moet ik alle 'vulopeningen' zien te vinden (al die zwarte plaatjes en dopjes in o.a. deuren en wand)
Voor de zekerheid ben ik op zoek naar een tekening of foto waarop deze terug te vinden zijn. Weet iemand zo'n tekening/foto? (of misschien het aantal dopjes/plaatjes)
Het zou nl. jammer zijn om er achteraf een tegen te komen.. :oops:
groetjes, prankster23
wax/ml in holle ruimtes
Re: wax/ml in holle ruimtes
Als je het laat doen, zoals je schrijft, weet het wax, cq. ML-bedrijf wel waar de plaatjes, dopjes en andere openingen zitten.prankster23 schreef:Hoi
Hiervoor moet ik alle 'vulopeningen' zien te vinden (al die zwarte plaatjes en dopjes in o.a. deuren en wand)
Voor de zekerheid ben ik op zoek naar een tekening of foto waarop deze terug te vinden zijn. Weet iemand zo'n tekening/foto? (of misschien het aantal dopjes/plaatjes)
Het zou nl. jammer zijn om er achteraf een tegen te komen.. :oops:
groetjes, prankster23
Als je het zelf gaat doen zou ik je bus met deze temperaturen eerst eens twee dagen of zo warm neerzetten.
De ML, cq. wax vloeit dan veel beter en vindt om die reden meer plekjes om te beschermen.
Om kort te gaan, de beste tijd om dat te doen is als het warm is buiten 8) .
Een plan op foto of tekening heb ik niet maar zo ingewikkeld is het niet.
Overal zitten die plekken, in stijlen, dragers in je dak, dorpels, onder en boven je voorruit, kortom overal.
Vergeet vooral niet de gaten die ongeveer 20 cm boven de onderkant van je bus zitten, aan de binnenkant natuurlijk, naast de tank enz.
Dat zijn flinke doppen van een cm of twee doorsnee, afhankelijk van de lengte van je bus zeker 20.
Groeten Ben
ps: als je draairamen in de voordeuren hebt zitten, draai deze dan omhoog, scheelt een hoop gepoets

ps2: als je het zelf gaat doen, koop een mooie spuit en blaas alles flink vol, kijk wel na een paar dagen of de uitloopopeningen, ook een leuk woord, weer open zijn, anders moet je die doorprikken want het water kan er anders ook niet meer uit.
dan loop je weer de kans dat er ineens een onderkant uit je deur valt omdat je de gaatjes dicht hebt gemaakt
ps3: zet een spuitmasker op anders ga je dood

- GerardM
- Contacteer:
Re: wax/ml in holle ruimtes
Als het een Nederlandse ex-ambu is, heb je grote kans dat het ding al goed behandeld is. Tenminste die van mij wel... Heb je dit al bekeken ?prankster23 schreef:Hoi
Ik heb zelfs al eens (op het oude forum) een vraag van iemand gelezen hoe je die gele troep kon verwijderen...
Groet,
Gerard
- De Rooie Reus
doppen
Ik geloof dat op de cd (die je voor een tientje kunt kopen bij de jongens van de werkgroep documentatie) de gaten visueel zijn weergegeven. Ik heb 'm pas gehad (gelukkig bestaat Sinterklaas) en hij (of zij?) bevat een schat aan informatie.
Groeten van
Martin
Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Arnold Smeets
wax
Nog een tipje uit de oude doos:
Als je dit gedaan hebt lekt er vaak product via de al genoemde gaatjes naar buiten. Zet je auto even op een vel folie.
Dit soort producten wil als het warm wordt nog wel eens opnieuw gaan vloeien. :shock: Misschien een idee dan opnieuw de auto op een vel folie te zetten.
Groet,
Arnold
Als je dit gedaan hebt lekt er vaak product via de al genoemde gaatjes naar buiten. Zet je auto even op een vel folie.
Dit soort producten wil als het warm wordt nog wel eens opnieuw gaan vloeien. :shock: Misschien een idee dan opnieuw de auto op een vel folie te zetten.
Groet,
Arnold