Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.
-
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
tja , apk voor je caravan , en voor je brommer en voor je ladders thuis , en je grasmaaier en je mixer , blender , koffiemachine en ga zo maar door, ik heb nog geen ongeluk gezien dat niet door de gebruiker zelf al was opgemerkt , maw als iemand met zijn caravan ongelukken maakt , weten ze drommels goed hoe dat komt , en ook hoe ze dat moeten voorkomen. en de snelheid die daarin negen van de tien keer een rol speelt is geen ding wat je met een keuring kan voorkomen , ook een super remmende , prima banden en uitstekende verlichting caravan gaat aan de slinger boven de negentig a honderd kilometer. en ik zie ze soms dik honderdtwintig rijden. . . . .
helemaal off topic maar ja, misschien een nieuw draadje opzetten ?
helemaal off topic maar ja, misschien een nieuw draadje opzetten ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Maxer
- Contacteer:
http://youtu.be/BLfrEq5-mncDVIII schreef: ook een super remmende , prima banden en uitstekende verlichting caravan gaat aan de slinger boven de negentig a honderd kilometer. en ik zie ze soms dik honderdtwintig rijden. . . . .
In dat filmpje wordt er 230 km/pu gereden dus jouw bewering klopt niet helemaal. In Frankrijk mag je 130 rijden met je caravan en dat heb ik ook gedaan in 2003. Trekkend voertuig Ford E150 5.8L V8, caravan Tabbert Baronesse 630 tandemasser. De combinatie lag als een huis op de weg. Natuurlijk heb je gelijk als de caravan zwaarder is als de auto, maar dat is sowieso een slecht idee.
-
Die citroen heeft dus al die tijd niets bijgedragen aan de Nederlandse schatkist, dus waarom zou die belastingvrij moeten zijn?De Rooie Reus schreef:-—---------.------------.-------------.---------..--------Grumble schreef: In mijn ogen is het heel simpel: Op het kenteken staat "datum eerste afgifte Nederland", houdt dat aan voor de 25 jaar leeftijd nodig voor vrijstelling, díe wagens hebben namelijk hun steentje al bijgedragen aan de Nederlandse economie.
De pas ingevoerde diesels uit Duitsland die veel gebruikt worden voor dagelijks vervoer hebben die datum op een veel later tijdstip liggen.
Dat is inderdaad wel heel simpel. In 2007 kocht ik een citroen cx diesel uit 1977 waarmee ik grofweg 3.000 km per jaar rijd. Net geïmporteerd uit La Douce France. Zullen we het nog simpeler maken en alleen Duitse diesels gaan belasten of zouden ze dan via een omweg uit België komen?
Alleen vanwege de leeftijd? Dat vind ik dus persoonlijk flauwekul.
Ik gebruikte de Duitse diesel als voorbeeld omdat dezen met name veel geïmporteerd werden om als woon werk verkeersmiddel ingezet worden.
-
nou ja , ik denk dat als we elkaar gaan afvallen over welke auto's en waarom en schatkist enzovoorts de regeling in ieder geval machiavelli weer recht doet , leg een belasting op en helft van de mensen geeft de ander aan , verdeel en heers. laten we hier geen simplistisch verbond voortzetting doen.
- Leo
- Site Admin
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- dereiziger
http://www.nu.nl/economie/3518408/oldti ... -land.html En daar verdampen de miljoenen die de staat dacht binnen te halen ..
-
het gaat ook niet om de opbrengst, dat geldt voor boetes ook als alles goed uitwerkt komt er geen boetegeld meer binnen, daarom moeten er steeds nieuwe dingen verzonnen worden waar dan boetes voor worden uitgedeeld . zoals nu weer actueel , de exacte kleur van je kozijnen , wijkt die af, dan krijg je een boete !
Laatst gewijzigd door DVIII op 05 jul 2013, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Mag het weer on-topic...?
Thx :-)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
okay "on topic" dan, er wordt gepraat naar het schijnt met de eerste kamer over het wel en wee rond de snelle veranderingen in de oldtimerwet , het neergelegde voorstel is dus nog niet vast en vernageld , dus "wie weet" wat de uitkomst zal worden. één ding vind de eerste kamer al , als je binnen vier jaar de boel steeds veranderd zonder de effecten af te wachten wek je geen vertrouwen bij de doelgroep !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
't Is niet bedoeld om nou de forumzeur te worden/zijn, maar ik krijg dan van die mailtjes als er een nieuw bericht in dit onderwerp is, en dan lees je van alles over vuurwapens, caravans die met 160 kunnen rijden en allerlei andere dingen die niet echt ter zake doen :)
Het mooie van dit onderwerp is dat het een mooie verzameling is/wordt waar alles gebundeld is en eenvoudig terug te zoeken. Een vergelijkbaar onderwerp op het koffiekransje bij de buren is verworden tot een ondoordringbaar woud waar ze in Congo nog een kluif aan zouden hebben.
Ook dit is OT, ik weet het, maar dit draadje is, niet alleen vergeleken met de buren, maar ook verder op het internet verworden tot een mooie bundel met informatie en alternatieven, en het zou zonde zijn dat te laten verwateren :)
Mijn €0,02, zoals ze dat in Ameristan dan zeggen...
Jeroen
Het mooie van dit onderwerp is dat het een mooie verzameling is/wordt waar alles gebundeld is en eenvoudig terug te zoeken. Een vergelijkbaar onderwerp op het koffiekransje bij de buren is verworden tot een ondoordringbaar woud waar ze in Congo nog een kluif aan zouden hebben.
Ook dit is OT, ik weet het, maar dit draadje is, niet alleen vergeleken met de buren, maar ook verder op het internet verworden tot een mooie bundel met informatie en alternatieven, en het zou zonde zijn dat te laten verwateren :)
Mijn €0,02, zoals ze dat in Ameristan dan zeggen...
Jeroen
-
Ik dat wat Dave zegt nog de meeste kans heeft: dus op naar de 1e Kamer-leden om ze de sterk wisselende maatregelen waarvan men de effekten nog niet weet weer te laten wijzigen.
(NB effekt van aankondigen alleen al was merkbaar, daar waar er wekelijks bosjes van die Duitse Diesels stonden ter keuring zie je er niet een meer, en de export van één type bleek 27 x groter dan ervoor...)
Bovenstaande moet men in Den Haag maar niet lezen :ooo :ooo
Maar verder lijkt me het me een oneigenlijk argument dat de Diesel en LPG niet vrijgesteld wordt (of 120,= tarief) omdat die zo slecht voor de CO2 emissie zijn. Diesel zou ik kunnen begrijpen (hoewel te betwijfelen, want die is zuiniger dan zijn oude benzine broertjes_),
mar dat men de LPG daar ook bioj noemt is niet te rijmen met de publicaties over de gunstige invloed op CO2 emissie van LPG auto's.....
Het lijkt me meer dat men een geldbron nodig heeft en vervolgens daar een paar goed overkomende milieu aspecten bijverzint...
en dat is m.i.. misleiding en oneigenlijk gebruik van argumenten
Frank
(NB effekt van aankondigen alleen al was merkbaar, daar waar er wekelijks bosjes van die Duitse Diesels stonden ter keuring zie je er niet een meer, en de export van één type bleek 27 x groter dan ervoor...)
Bovenstaande moet men in Den Haag maar niet lezen :ooo :ooo
Maar verder lijkt me het me een oneigenlijk argument dat de Diesel en LPG niet vrijgesteld wordt (of 120,= tarief) omdat die zo slecht voor de CO2 emissie zijn. Diesel zou ik kunnen begrijpen (hoewel te betwijfelen, want die is zuiniger dan zijn oude benzine broertjes_),
mar dat men de LPG daar ook bioj noemt is niet te rijmen met de publicaties over de gunstige invloed op CO2 emissie van LPG auto's.....
Het lijkt me meer dat men een geldbron nodig heeft en vervolgens daar een paar goed overkomende milieu aspecten bijverzint...
en dat is m.i.. misleiding en oneigenlijk gebruik van argumenten
Frank
-
Ik denk dat je den haag te hoog inschat; de politiek is te dom om te schijten; opportunistisch incapabel klapvee. Ze doen maar wat met een niet hogere zin van handelen dan een kind van 1,5. Gewoon geen aandacht aan schenken, dan gaan ze misschien vanzelf weg :mrgreen:
-
Ik heb ook wel iets over dat domme gezwets van "dagelijks gebruik":
Wat maken die paar Oldtimers nu uit ?
Waarom zouden die in een schuur moeten blijven staan, en slechts 1 keer
per jaar naar buiten, naar een gezellig onder onsje ? (Oldtimer treffen)
Wanneer maken we van de nachtwacht een foto op din A4 formaat,
dumpen dat kreng in een kluis, en hangen dat A4-tje op de plaats waar nu
die nachtwacht hangt ?
1x per jaar halen we dat ding uit die kluis, en mag men 'm in werkelijkheid
komen bekijken.
Het is toch leuk, dat je af en toe zo'n oldtimer ziet rijden ?
Tijdens dat ene ritje naar dat treffen, zijn er maar weinig mensen die zo'n
mooi voertuig kunnen zien.
En wat Diesel betreft: Die zijn inderdaad zuiniger.
En het ligt vooral aan de rijstijl, want ondanks dat velen beweren een
407 rijdt 1 op 6.... Dan was ik allang failliet geweest.
1 op 15 komt dichter in de buurt.
Maar ja, bij veel kruisingen zit ik reeds in de derde versnelling, voordat
ik aan het stuur ga draaien om af te slaan.
En vanaf c.a. 30 á 35 km/h in de vierde versnelling....
Zelden boven 70 km/h...
Je moet zo'n mooi apparaat ook niet als
racewagen misbruiken.
Groeten,
Eddie
Wat maken die paar Oldtimers nu uit ?
Waarom zouden die in een schuur moeten blijven staan, en slechts 1 keer
per jaar naar buiten, naar een gezellig onder onsje ? (Oldtimer treffen)
Wanneer maken we van de nachtwacht een foto op din A4 formaat,
dumpen dat kreng in een kluis, en hangen dat A4-tje op de plaats waar nu
die nachtwacht hangt ?
1x per jaar halen we dat ding uit die kluis, en mag men 'm in werkelijkheid
komen bekijken.
Het is toch leuk, dat je af en toe zo'n oldtimer ziet rijden ?
En wat Diesel betreft: Die zijn inderdaad zuiniger.
En het ligt vooral aan de rijstijl, want ondanks dat velen beweren een
Maar ja, bij veel kruisingen zit ik reeds in de derde versnelling, voordat
ik aan het stuur ga draaien om af te slaan.
En vanaf c.a. 30 á 35 km/h in de vierde versnelling....
Zelden boven 70 km/h...
Je moet zo'n mooi apparaat ook niet als
racewagen misbruiken.
Groeten,
Eddie
-
Ik denk dan dat je afstandmeter aan optimisme lijdEddie schreef: En het ligt vooral aan de rijstijl, want ondanks dat velen beweren een
-
velen beweren , nou een auto van meer dan twee ton doet het niet voor minder dan 1 op 8 , maar dat is goed en goedkoop !
en misschien is rekenen moeilijk , betalen moet je toch ! :mrgreen:
en misschien is rekenen moeilijk , betalen moet je toch ! :mrgreen:
-
Laten we wel wezen, NL heeft de hoogste brandstofprijs ter wereld, nB momenteel kost een liter euro95 10 cent meer dan in FR waar de wegenbelasting bij de brandstofprijs in zit!! Daarvan gaat per liter 2/3 linia recta de staatskas in + nog eens vele 10tallen procenten die van de shell's en concorten geint wordt. Verder kost een oude auto -hoe je het ook wendt of keert- meer geld aan onderhoud dan een nieuwe. Vergeet daarbij niet dat er op dit moment een hele bedrijfstak van oldtimerrestaurateurs/taxateurs/onderdelenhandelaars -allemaal belasting betalende mensen- in zak en as zitten. Mag ik dan vragen of de mensen die dit hersenloze gegraai uit den haag steunen of 'het wel begrijpen...' ff een half uurtje in de hoek willen gaan staan om zich een potje te schamen.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Prijs?DVIII schreef:een auto van meer dan twee ton
Gewicht?
Kilometrage?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- De Rooie Reus
Ik heb het al vaker gezegd en ik snap heel de ophef niet. Mijn ouders reden vroeger altijd in oldtimers, de hele straat trouwens. Je zag niets anders: Toyota Crowns, Kadetten, Simca 1000, Renault 6 en noem ze maar op en iedereen betaalde ook toen al gewoon belasting. :mrgreen:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Dat vind jij ;-) Veel mensen denken echter over oldtimers zoals jij schrijft over de nachtwacht. :-)Eddie schreef:Het is toch leuk, dat je af en toe zo'n oldtimer ziet rijden ?
-
kg !
- melvin
Yoni schreef:Ik denk dan dat je afstandmeter aan optimisme lijdEddie schreef: En het ligt vooral aan de rijstijl, want ondanks dat velen beweren een

- Hanomaad
SergeL, klopt niet helemaal. Ik kom net uit Duitsland en daar is de diesel duurder. Hier kan ik het nog vinden voor rond de 1.35 op dit moment, daar was het goedkoopste ongeveer een dubbeltje duurder. Wat ik ook constateerde is dat in landen als Hongarije en Zwitserland de diesel duurder is dan de benzine. In het laatste land is de diesel rond de 1.55. Het valt dus nog wel mee hier vind ik.
Verder betaal je in Frankrijk natuurlijk ook nog voor het gebruik van de tolwegen, maar dat terzijde.
Ik ben het wel eens met je punt over de oldtimer bedrijfstak. Daar zal nu veel van verdwijnen denk ik.
Verder betaal je in Frankrijk natuurlijk ook nog voor het gebruik van de tolwegen, maar dat terzijde.
Ik ben het wel eens met je punt over de oldtimer bedrijfstak. Daar zal nu veel van verdwijnen denk ik.
-
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/61-advocaat
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... ubbellucht
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... ubbellucht
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
- Hanomaad
Kreeg vandaag deze in mijn mailbox:
"Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.
Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.
Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar contact@vrijstellingoldtimer.nl.
Wij zien uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/
"Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.
Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.
Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar contact@vrijstellingoldtimer.nl.
Wij zien uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/
- GerardM
- Contacteer:
Yep, ik heb zo een brief dus die ga ik opsturen.
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++