Wat is er vandaag gebeurd?
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Je kunt niet jong genoeg beginnen als documentalist!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ja en schema-lezen is ook nuttige kennis voor de peuterklas....
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Moet hij hem enkel nog even goedom houden! :mrgreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Afgelopen weekend in de Hanomag gezeten, in plaats van eronder gelegen. Het begon allemaal mooi rustig an, we hadden afgesproken voor "Project LT" te gaan kijken bij een andere zelfbouwer van een bijzonder mooi exemplaar met allerlei slimmigheidjes -altijd goed voor de inspiratie! Vrijdagavond en zaterdagmorgen de boel bij elkaar gepakt en met de auto naar de stallingsplek te getogen, de boel overgeladen, en mooi toerend naar Zwolle, enigzins binnendoor via Kampen, de eveneens enigzins recente Hanzelijn volgend. Bij Kampen moesten we even voor een rood verkeerslicht wachten, en bij het wegrijden kwam er een nogal onaangenaam geluid onder de motorkap vandaan -gloeiendengloeiendegloeiendegloeien.....!!!
Andrea opperde nog optimistisch, het was tenslotte mooi weer, en er waren al 2000 zo goed als probleemloze kilometers gereden met de nieuwe motor, dat het misschien de auto naast ons was bij het verkeerslicht. Bart Jan bemoeide zich verder niet met papa's gemopper en vermaakte zich prima met zijn speel-kubus met spiegel. :-) De hoop werd getorpedeerd bij het eerste beste volgende verkeerslicht: grokkegrokkegrokkegrok klonk het vanonder de motorkap. Het leek zich niet te beperken tot het wel of niet intrappen van de koppeling of de versnelling waarin we reden -wel leek het zich vooral bij lagere toerentallen voor te doen, waarbij het bij wat meer gas weer verdween. Zo zijn we naar Zwolle getogen en gezellig bij de camper gekeken, waarna we weer door zouden naar Andrea's ouders in De Blesse. Grokkend ging het daar de straat uit, maar het geluid verdween niet meer. Hm. Nu wil het toeval(?) dat dat straatje daar een soort breed fietspad is, met het gekste onderbord wat ik ooit gezien heb: "auto's zijn te gast!".
Helaas was dit straatje vooral gemaakt op fietsen en de uitgezonderde personenauto's, en uiteindelijk bij een winkel de Hanomag op de stoep weten te prakken en de kap open getrokken. Daar bleek het gekke grok-geluid van de V-snaar te komen. Zo'n gek geluid heb ik dat ding nog nooit horen maken, maar, afgezien van het geluid wat wel erg gek klonk, klopten de verdere symptomen wel. Het was nog wel even zoeken, omdat dat ding net nog gespannen was, wordt die dan niet direct eerste verdachte...
In mijn oneindige optimisme natuurlijk niet de gereedschapskoffer meegenomen, en dus moest ik het met de on-board toolkit doen, bestaande uit een, uiteraard niet op de gewenste maat, vastgeroeste Bahco en wat rondgeslipte steek-ringsleutels van de Lidl. Wat dan ook wel meehelpt is dat de dynamo half voor het hete uitlaatspruitstuk zit, en je er daardoor nauwelijks bij kunt. Verbluffend is dan op dit soort momenten het doorzettingsvermogen van een mens. Had dit gewoon bij huis gebeurd hadden er wat steek-/ringsleutels vliegles gekregen, maar het was toch mijn eer te na de ANWB te bellen. Uiteindelijk de boel weer gespannen en na een reisje naar De Blesse en vanmorgen weer naar huis, zo'n 300km verder. M'n half verbrande hand voelt echter nog steeds niet zo fijn!
Groeten, Jeroen
Andrea opperde nog optimistisch, het was tenslotte mooi weer, en er waren al 2000 zo goed als probleemloze kilometers gereden met de nieuwe motor, dat het misschien de auto naast ons was bij het verkeerslicht. Bart Jan bemoeide zich verder niet met papa's gemopper en vermaakte zich prima met zijn speel-kubus met spiegel. :-) De hoop werd getorpedeerd bij het eerste beste volgende verkeerslicht: grokkegrokkegrokkegrok klonk het vanonder de motorkap. Het leek zich niet te beperken tot het wel of niet intrappen van de koppeling of de versnelling waarin we reden -wel leek het zich vooral bij lagere toerentallen voor te doen, waarbij het bij wat meer gas weer verdween. Zo zijn we naar Zwolle getogen en gezellig bij de camper gekeken, waarna we weer door zouden naar Andrea's ouders in De Blesse. Grokkend ging het daar de straat uit, maar het geluid verdween niet meer. Hm. Nu wil het toeval(?) dat dat straatje daar een soort breed fietspad is, met het gekste onderbord wat ik ooit gezien heb: "auto's zijn te gast!".
Helaas was dit straatje vooral gemaakt op fietsen en de uitgezonderde personenauto's, en uiteindelijk bij een winkel de Hanomag op de stoep weten te prakken en de kap open getrokken. Daar bleek het gekke grok-geluid van de V-snaar te komen. Zo'n gek geluid heb ik dat ding nog nooit horen maken, maar, afgezien van het geluid wat wel erg gek klonk, klopten de verdere symptomen wel. Het was nog wel even zoeken, omdat dat ding net nog gespannen was, wordt die dan niet direct eerste verdachte...
In mijn oneindige optimisme natuurlijk niet de gereedschapskoffer meegenomen, en dus moest ik het met de on-board toolkit doen, bestaande uit een, uiteraard niet op de gewenste maat, vastgeroeste Bahco en wat rondgeslipte steek-ringsleutels van de Lidl. Wat dan ook wel meehelpt is dat de dynamo half voor het hete uitlaatspruitstuk zit, en je er daardoor nauwelijks bij kunt. Verbluffend is dan op dit soort momenten het doorzettingsvermogen van een mens. Had dit gewoon bij huis gebeurd hadden er wat steek-/ringsleutels vliegles gekregen, maar het was toch mijn eer te na de ANWB te bellen. Uiteindelijk de boel weer gespannen en na een reisje naar De Blesse en vanmorgen weer naar huis, zo'n 300km verder. M'n half verbrande hand voelt echter nog steeds niet zo fijn!
Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Mooi proza!
Fijn dat je je ontwenningsverschijnselen hebt weten te voorkomen
Fijn dat je je ontwenningsverschijnselen hebt weten te voorkomen

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Grinnn, wat zal het leven saai worden met de VW Jeroen. :mrgreen:
Deze week weer een draaibank aangeschaft. Na jaren klooien op niks af was ik het helemaal zat. Een techneut zonder draaibank is als een melaatse zonder zweren...
Kostte me wel een dag om het loeizware orgel in m'n werkplaats te krijgen, maar dan heb je ook wat (vooral veel spierpijn en plenty sleutelwerk omdat het kreng nogal erg tweedehands is)
Maar voor de rest ben ik er wel blij mee. :P
Nu nog beitels en andere draaireut op de kop tikken... Dus als iemand zünnige tips heeft hoor ik ze graag, want het budget is beperkt...
Deze week weer een draaibank aangeschaft. Na jaren klooien op niks af was ik het helemaal zat. Een techneut zonder draaibank is als een melaatse zonder zweren...
Kostte me wel een dag om het loeizware orgel in m'n werkplaats te krijgen, maar dan heb je ook wat (vooral veel spierpijn en plenty sleutelwerk omdat het kreng nogal erg tweedehands is)
Maar voor de rest ben ik er wel blij mee. :P
Nu nog beitels en andere draaireut op de kop tikken... Dus als iemand zünnige tips heeft hoor ik ze graag, want het budget is beperkt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Mooi spul! Maar is dat nou Zwitsers of Italiaans?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
@Ernesto: Izzie unna Italiano. Een mens kan niet alles hebben he?
Maar het schijnt 1 van de weinige goede Italiaanse produkten te zijn. De -op antieke banken gerichte- vakliteratuur is er alvast enthousiast over.
Nu ik nog... :mrgreen:
Maar het schijnt 1 van de weinige goede Italiaanse produkten te zijn. De -op antieke banken gerichte- vakliteratuur is er alvast enthousiast over.
Nu ik nog... :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- vanhooltje
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
- Locatie: Vrouwenparochie
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
chips leo toch, een italiaan in je schuur hoe durf je :ooo een fiat draaibank :mrgreen:
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
van alle draaibanken in de wereld , en dit zeg ik niet om opa Leo stroop om de mond te smeren is een italiaan en ook de graziano een topklasse stukje. , ik weet niet of er veel draaiers zijn in ons gezelschap maar engelse en duitse draaibanken zijn mooi , en franse en spaanse draaibanken , handig . Maar een italiaan geeft je dat allebei. we hebben het niet over conserven hier hé !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
AFAIK is Graziano overgenomen door Oerlikon. En die zijn Zwitsers, net als die dure horloges
Mijn allereerste auto was trouwens een 1100T, van de Fabbrica Italiana Automobili Torino en ik heb nog nooit zo'n plezier gehad als toen, als middelbare scholier, van dat busje!
@DVIII
En wat valt er te zeggen van Nederlandse draaibanken? Had vroeger een AI, héél oud en héél groot....

Mijn allereerste auto was trouwens een 1100T, van de Fabbrica Italiana Automobili Torino en ik heb nog nooit zo'n plezier gehad als toen, als middelbare scholier, van dat busje!
@DVIII
En wat valt er te zeggen van Nederlandse draaibanken? Had vroeger een AI, héél oud en héél groot....
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Wie zegt er dat Italianen niet voorop lopen?


Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
@ ernst, heel groot , heel oud, duidelijk toch !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
... maar zonder meetbare radiale speling!
De speling in de aandrijving moest je wel altijd dezelfde kant ophouden. Maar je mag een gegeven paard nu eenmaal niet in de bek kijken :shock:
De speling in de aandrijving moest je wel altijd dezelfde kant ophouden. Maar je mag een gegeven paard nu eenmaal niet in de bek kijken :shock:
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Inderdaad straks saaie boel met die VW -toch maar een Fiat kopen voor de spanning? :mrgreen:
Italianen kunnen best mooie, goede en innovatieve dingen bouwen, maar het geeft je toch elke keer zo'n bijna! gevoel. Alleen bij een Italiaanse motorfiets (Guzzi) kan het voorkomen dat de stekker van de draadboom halverwege bij het balhoofd er bij grotere stuuruitslagen uit getrokken wordt, je de contactsleutel uit het slot haalt en het hele slot meekomt, en juist als je denkt dat de vorige eigenaar heeft lopen prutsen met kroonsteentjes achter een zijdeksel en bij het achterspatbord (die dus totaal verrot waren) vertelt de dealer je doodleuk: " maar da's origineel -heb je dat nog niet veranderd dan?" De rest was echter echt goed spul, goede Brembo remmen, strak en stijf frame, totaal 0,0 olieverbruik. De BMW die ik nu heb mag dan wat beter afwerkt zijn qua bedrading en in het algemeen, maar qua rijden en remmen haalt hij het bij lange niet bij die Guzzi van een vergelijkbaar bouwjaar.
Karakter, noemen ze dat, maar daar heb je niet zoveel aan als je in de stromende regen met je motor aan de hand naar huis mag lopen... :mrgreen:
Wat ik overigens in mijn verhaaltje vergeten was er bij te zetten, maar waar ik achteraf nog wel om moest gniffelen, was die opmerking van Andrea dat het geluid de eerste keer misschien van de auto naast ons kwam. Ik mag hopen voor Mercedes dat z.g.a.n. S-klasses niet zulke bijgeluiden maken! :mrgreen:
Groeten, Jeroen
Italianen kunnen best mooie, goede en innovatieve dingen bouwen, maar het geeft je toch elke keer zo'n bijna! gevoel. Alleen bij een Italiaanse motorfiets (Guzzi) kan het voorkomen dat de stekker van de draadboom halverwege bij het balhoofd er bij grotere stuuruitslagen uit getrokken wordt, je de contactsleutel uit het slot haalt en het hele slot meekomt, en juist als je denkt dat de vorige eigenaar heeft lopen prutsen met kroonsteentjes achter een zijdeksel en bij het achterspatbord (die dus totaal verrot waren) vertelt de dealer je doodleuk: " maar da's origineel -heb je dat nog niet veranderd dan?" De rest was echter echt goed spul, goede Brembo remmen, strak en stijf frame, totaal 0,0 olieverbruik. De BMW die ik nu heb mag dan wat beter afwerkt zijn qua bedrading en in het algemeen, maar qua rijden en remmen haalt hij het bij lange niet bij die Guzzi van een vergelijkbaar bouwjaar.
Karakter, noemen ze dat, maar daar heb je niet zoveel aan als je in de stromende regen met je motor aan de hand naar huis mag lopen... :mrgreen:
Wat ik overigens in mijn verhaaltje vergeten was er bij te zetten, maar waar ik achteraf nog wel om moest gniffelen, was die opmerking van Andrea dat het geluid de eerste keer misschien van de auto naast ons kwam. Ik mag hopen voor Mercedes dat z.g.a.n. S-klasses niet zulke bijgeluiden maken! :mrgreen:
Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Eigenlijk gisteren. Traditiegetrouw op de laatste vakantiedag met de bus naar de APK. Vroeg vertrokken want nog meer plannen die dag - helaas na 2 km geen koppeling meer; merkte ik toen ik bij het stoplicht wilde wegrijden. Omdat het op een dalend deel van een brug was lekker laten uitrollen en op de stoep geparkeerd. Zag al snel dat het stangetje tussen cylinder en pedaal los hing; dat zit in een soort plastic gevangen, maar dat had het begeven - er lagen wat stukjes op de bodem. Toch geining want vorig jaar om deze tijd heb ik de cylinder vervangen, maar dit stangetje zat er niet standaard bij dus was nog de originele. Het geinige ervan is, vind ik, dat die handel dus een ongeveer zelfde levensduur heeft.
Eens kijken wat de WW er van vindt - heb al een platinum kaartje maar zelden nodig. De man kwam snel, heeft nog wat gefreubeld maar niet gelukt. Dan maar samen naar de lokale MB dealert waar ik inmiddels kind aan huis ben. Stangetje opgezocht in de computer, het was nog net voor tienen dus meteen besteld en om 1 uur werd ik gebeld dat het klaar lag. Ding opgehaald, er in gezet en netjes afgesteld (er zit een excentrische bus in) en alsnog op naar de APK.
Uitgebreid gekeurd want er liep ook een expert een andere wagen te steekproeven. En een trots moment op de remmenbank: verschil voor 2.2 en achter 3.4% - ik denk dat ik inmiddels door heb hoe die remmerij werkt 8) .
En goedgekeurd uiteraard.
Al met al een mooie dag dus.
Groet,
Gerard
Eens kijken wat de WW er van vindt - heb al een platinum kaartje maar zelden nodig. De man kwam snel, heeft nog wat gefreubeld maar niet gelukt. Dan maar samen naar de lokale MB dealert waar ik inmiddels kind aan huis ben. Stangetje opgezocht in de computer, het was nog net voor tienen dus meteen besteld en om 1 uur werd ik gebeld dat het klaar lag. Ding opgehaald, er in gezet en netjes afgesteld (er zit een excentrische bus in) en alsnog op naar de APK.
Uitgebreid gekeurd want er liep ook een expert een andere wagen te steekproeven. En een trots moment op de remmenbank: verschil voor 2.2 en achter 3.4% - ik denk dat ik inmiddels door heb hoe die remmerij werkt 8) .
En goedgekeurd uiteraard.
Al met al een mooie dag dus.
Groet,
Gerard



Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Hi Gerard,
Jouw beschrijving doet me sterk denken aan waarmee wij ooit met Oranje Bus 1 op een plein in Ljubljana stil stonden....

Jouw beschrijving doet me sterk denken aan waarmee wij ooit met Oranje Bus 1 op een plein in Ljubljana stil stonden....

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Is precies hetzelfde Ernst ! Hoe hebben jullie het toen opgelost ?
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard



Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ahum. Ik was voor 17 euro klaar voor de volgende 27 jaar.
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard



Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ja, zoiets kostte het onderdeeltje mij ook. Maar het afvoeren van het dorpsplein naar de overnachtingsplek bij Mercedes kostte méér!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Vandaag weer aan het werk. Na 5,5 weken rond getrokken te hebben door Spanje en Portugal. Via de hoog landen van Spanje naar beneden via Salamanca en Caceres naar Lissabon en langs de kust weer omhoog terug. In totaal ongeveer 5500 km. Heerlijk genoten. Pech onderweg: twee lekke lucht bedden, kapotte spaken doordat de fietsketting erafliep in de laagste versnelling en vast kwam te zitten tussen spaken en tandwiel en de laatste twee dagen begon de startaccu te protesteren, waardoor het startrelais in de startmotor niet helemaal in kwam. De spanning op de eerste accu daalde tijden het starten naar 10,5 volt, dus totaal ongeveer 21 volt. Tik met de hamer op de startmotor terwijl je de startknop indrukt wilde de motor nog net starten. De accus waren 3,5 jaar oud en de goedkoopste die ik kon vinden merk Yuasa. Goedkoop blijkt dus weer duurkoop. Nu zitten er weer centurions in speciaal voor hoge start stroom. Hopelijk gaan deze langer mee. Gisteren en vandaag de camper weer helemaal uitgesopt schoongemaakt en in de was gezet. Rubbers weer ingespoten met vaseline.
Groeten Berthil.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- vanhooltje
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
- Locatie: Vrouwenparochie
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Italianen :shock:
Wij reizen nu een week of 6 in Oostenrijk en komen geregeld Italiaanse campers tegen met complete gezinnen er in, dan bedoel ik dus niet papa mama en kinderen. Maar ook opa en opa schoonmoeder en vader, soms wel 10 man in een <3500kg camper :shock:
En vaak ook nog met 2 a 4 campers te gelijk, brommers mee hoop kinderen en veel bbq en schermen en aan verwanten bende.
Maar wat maken die mensen een herrie, kinderen gaan pas na 12 uur naar bed en maar jengelen. De volwassene maken herrie voor 2 en maar schreeuwen, dag in en uit.
En dan gaat de hele kudde naar het strand bad met twee brommers, tig mensen met twee brommers.
Papa en mama het eerst weg, komen de brommertjes weer terug om weer twee familie leden op te halen enz enz. na 2 uur komen mama en papa weer terug en de laatste zijn net weg. weer 2 uur brommer herrie.
En als dit nu een eenmalig incident is dan gaat dit nog wel, maar we hebben dit nu al een paar maal mee gemaakt en altijd veel rumoer.
Veel mensen (niet italianen) praten over hun ervaringen in Italië, veel getoeter en gescheur. Brommers en motoren die de midden streep als hun rijbaan beschouwen/nemen, het is dus niet anders geworden als 35 jaar terug. Ben daar toen geweest met de vrachtwagen waar je dan op een 2 Baans snelweg met zn 5e naast elkaar rijd.
Voor geen goud dat ik daar met vanHooltje ga rijden, zeker niet met die takken herrie.
Wij reizen nu een week of 6 in Oostenrijk en komen geregeld Italiaanse campers tegen met complete gezinnen er in, dan bedoel ik dus niet papa mama en kinderen. Maar ook opa en opa schoonmoeder en vader, soms wel 10 man in een <3500kg camper :shock:
En vaak ook nog met 2 a 4 campers te gelijk, brommers mee hoop kinderen en veel bbq en schermen en aan verwanten bende.
Maar wat maken die mensen een herrie, kinderen gaan pas na 12 uur naar bed en maar jengelen. De volwassene maken herrie voor 2 en maar schreeuwen, dag in en uit.
En dan gaat de hele kudde naar het strand bad met twee brommers, tig mensen met twee brommers.
Papa en mama het eerst weg, komen de brommertjes weer terug om weer twee familie leden op te halen enz enz. na 2 uur komen mama en papa weer terug en de laatste zijn net weg. weer 2 uur brommer herrie.
En als dit nu een eenmalig incident is dan gaat dit nog wel, maar we hebben dit nu al een paar maal mee gemaakt en altijd veel rumoer.
Veel mensen (niet italianen) praten over hun ervaringen in Italië, veel getoeter en gescheur. Brommers en motoren die de midden streep als hun rijbaan beschouwen/nemen, het is dus niet anders geworden als 35 jaar terug. Ben daar toen geweest met de vrachtwagen waar je dan op een 2 Baans snelweg met zn 5e naast elkaar rijd.
Voor geen goud dat ik daar met vanHooltje ga rijden, zeker niet met die takken herrie.
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- Leo en Janet
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 30 apr 2010, 16:16
- Locatie: Oostvoorne
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Wij hebben Italiaanse buren, nou dan weet je genoeg. Alleen maar schreeuwen...
Aan het verkeer daar wen je snel, er zijn wel wat regels, maar anders.
Aan het verkeer daar wen je snel, er zijn wel wat regels, maar anders.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten