Hallo allen, ik ben Sonja, nieuw op dit forum en een leek die heel hard aan zelfstudie doet.....qua motor techniek. We hebben sinds sept 2012 een mb407d uit 1975 zelf omgebouwd naar een paradijsje maar met nogal wat pech.... Wat begonnen is met motor brand (andere motor erin geplaatst) en nu weer het gloei/start syteem....dus de bus is officieel omgedoopt tot hobby-project, want ik ben er wel inmiddels aan verknocht...
Ik doe dit samen met mijn vriend en nodige steun van mijn hond :-)
Dus ik zal hier veel rond neuzen, en menig beginnersvragen stellen...thx alvast
Ik rij nooit verkeerd, hooguit anders. Want linksom of rechtsom ik kom toch wel waar ik wil zijn.
Die pijp is de Rookgas afvoervan de geiser (cointra geiser 5l 12v) werkt super! Wel in combi met de juiste pomp....in eerste instantie zat er een dompelpomp in, met te weinig druk...nu hebben we top druk en warm water!
Ik rij nooit verkeerd, hooguit anders. Want linksom of rechtsom ik kom toch wel waar ik wil zijn.
Verrek, die is van ons geweest. Dat was onze eerste camper/bus.
We hebben hem toen verkocht aan een stel uit Monster ( Den Haag )
Leuk om te zien dat ie nog steeds rond hobbelt.
Deze bus heeft ook geleid tot de eerste kennismaking met Leo, die op z'n knieen in de bus rondt kroop om vast te stellen waar het gierende geluid vandaan kwam tijdens het rijden.
Van binnen heeft ie overigens een flinke metamorfose ondergaan.
Ziet er nog best uit.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Tja, ook ik zal wat uurtjes onder die bus gelegen hebben.
Was net het ene verholpen, dan kwam het andere weer.
Desondanks toch wel lol er mee gehad.
Veel plezier ermee.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Foto's, die zullen we ongetwijfeld nog wel " ergens " hebben liggen, maar waar..........
Het was achterin een grote rondzit, met achter de bestuurdersstoel het toilet.
Achter het toilet het keukentje, waar de rondzit op aan sloot.
Onder het keukentje zat de koelkast.
Aan de andere zijde een hang/legkast waar ik later een kachel onder gebouwd heb.
Toen we hem kochten zat er een LPG tank onder, voor verwarmen koken en koelen.
Boven in de cabine zat nog een soort hefbed, die je met lompe spierkracht in een voor dat doel bestemde beugels moest hangen. Dat heeft een hoop achteruit bidden opgeleverd.
Al vrij snel bleek dat deze bus voor ons niet praktisch en te klein was.
Evengoed nog een tijdje mee rondgereden, omdat ik het leuk vond om aan dat ding te " pielen".
Mochten we ooit foto's tegenkomen, dan zet ik ze hier wel op het forum.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Idd, dat is, voorzover het nog zichtbaar is, de inrichting zoals het was.
Aan het interieur hebben we overigens nooit wat verandert.
Zag er toen nog redelijk uit.
Maar, nogmaals, het is weer een mooi bussie geworden.
Btw, de blauw/witte kleur van de bus is zoals wij hem toen kochten. Door de toenmalige eigenaar met Hamerite erop gesmeerd.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Voor ons was idd de hoeveelheid ramen de motivatie om voor deze bus te gaan. Hiervoor hadden we een VW28LT (verlengd en verhoogd) ook rondom met ramen. Sindsdien niets anders meer. Tijdens het rijden lekker licht, en de bus oogt zo vriendelijk....mijn ouders hebben een hymer...vind ik veel te donker. Ik wil op reis en genieten van zo veel mogelijk uitzicht en zon :-)
Ik rij nooit verkeerd, hooguit anders. Want linksom of rechtsom ik kom toch wel waar ik wil zijn.