startaccus vervangen
startaccus vervangen
Hallo,
Ik wil mijn startaccus van mijn 508 vervangen. Heeft het veel zin om accus te nemen met een hoger vermogen dan 120 AH? Ik stap maar af van die NATO dingen, want die zijn haast niet te krijgen, en in de bak is toch nog ruimte voor grotere. Deze heb ik dus op het oog:
http://www.accu-express.nl/vmf.htm ( VMF Green System accu’s )
120 amp. € 105,00 excl. BTW
Ik wil mijn startaccus van mijn 508 vervangen. Heeft het veel zin om accus te nemen met een hoger vermogen dan 120 AH? Ik stap maar af van die NATO dingen, want die zijn haast niet te krijgen, en in de bak is toch nog ruimte voor grotere. Deze heb ik dus op het oog:
http://www.accu-express.nl/vmf.htm ( VMF Green System accu’s )
120 amp. € 105,00 excl. BTW
Re: startaccus vervangen
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eduard
Waarom wil je eigenlijk je start (NATO) accu's vervangen.
Ik ben er verbaasd over, ook al hebben accu's niet het eeuwige leven, ik ging er van uit dat de eisen die aan die accu's gesteld werden ook een beetje zicht gaven op een langer leven.
Jij hebt net als ik een bus uit 1985, mijn startaccu's zijn nog (klop klop op ongegeverfd hout) hartstikke goed, ze starten na de winterstop smetteloos.
Of heb jij er rotzooi mee gehad?
Met vriendelijke groet,
Eduard
Ik ben er verbaasd over, ook al hebben accu's niet het eeuwige leven, ik ging er van uit dat de eisen die aan die accu's gesteld werden ook een beetje zicht gaven op een langer leven.
Jij hebt net als ik een bus uit 1985, mijn startaccu's zijn nog (klop klop op ongegeverfd hout) hartstikke goed, ze starten na de winterstop smetteloos.
Of heb jij er rotzooi mee gehad?
Met vriendelijke groet,
Eduard
Ja mijn bus heeft geschorst gestaan en 1 startaccu heeft dat niet overleefd. De buitenkant stond helemaal bol en ik had dus startproblemen. Toen heb ik 1 accu vervangen maar op dat moment wist ik al dat dat niet verstandig was, maar die dingen waren harstikke duur. Dit was 4 maanden geleden en de bus begint nu alweer wat moeilijker te starten. Om daar af te zijn wil ik dus nu beide accus in 1 keer vervangen door hele goede exemplaren. Overigens was de accu die ik heb vervangen 4.5 jaar oud.
- Leo
- Site Admin
Startaccu's van 20 jaar oud die het nog doen??? :shock:Eduard schreef: Jij hebt net als ik een bus uit 1985, mijn startaccu's zijn nog (klop klop op ongegeverfd hout) hartstikke goed, ze starten na de winterstop smetteloos.
Wat voor een wonderbaarlijk soort is dat dan?
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Eduard
Nou ja, ik weet het eigenlijk ook niet, maar vijf jaar geleden heb ik onze 508 ex-duitse leger ambulance gekocht, en ja, ik denk euh eh.
Maar misschien heeft de voorganger van mevrouw Merkel er voordat zij hem/haar aan mij verkocht er nieuwe startaccu's in gezet.
Je weet maar nooit, niet waar?
Ik ben gelukkig en tevreden en daar gaat het jullie toch ook om, nietwaar?
Met vriendelijke groeten,
Eduard
Maar misschien heeft de voorganger van mevrouw Merkel er voordat zij hem/haar aan mij verkocht er nieuwe startaccu's in gezet.
Je weet maar nooit, niet waar?
Ik ben gelukkig en tevreden en daar gaat het jullie toch ook om, nietwaar?
Met vriendelijke groeten,
Eduard
Ik ga toch maar voor de originele NATO accus .. Alleen het is mij niet gelukt om ze te halen want de hele A12 was gewoon afgezet ivm een ongeluk :( Nieuwe ronde nieuwe kansen maar.Ben schreef:Hoi Henry,henryb schreef:Ja, doe mij er ook 2 :)
Het telefoonnummer is 0317618320.
Zeg dat je een zekere Ben uit Maurik kent.
Niet dat het je geld scheelt maar je weet maar nooit.
Groeten Ben
- Leo
- Site Admin
Nato accu's
Zo is dat Eduard. :DEduard schreef:Ik ben gelukkig en tevreden en daar gaat het jullie toch ook om, nietwaar?
Maar ik had al een vraag om inlichtingen over Nato-accu's naar een familielid gestuurd.
Die werkt al zo'n 35 jaar aan de opgeslagen voertuigen van defensie.
Volgens hem zijn Nato-accu's doodgewone loodaccu's van een onbestemd merk.
Niks bijzonders aan.
Die Nato-benaming slaat alleen op de standarisatie binnen de Nato, de afmetingen en het bijbehorend vermogen.
Ze worden droog nabij het voertuig opgeslagen.
Indien men het voertuig nodig heeft, worden de accu's met electroliet gevuld, en na een uurtje zijn ze dan bedrijfsklaar.
Na een bepaald aantal jaren gaan de ongebruikte droog opgeslagen accu's richting civiele handel ivm veroudering. ( hij was vergeten er bij te schrijven na hoeveel jaar)
Dát zijn dus die accu's die Ben weet te staan.
Nu ik dit allemaal weet, vind ik die dingen bij van Dam wel een tikkie hoog aan de prijs..

Voor €119,- per stuk zijn er ook wel nieuwe te vinden vermoed ik zo maar.
Heb je er ook nog garantie op.
Mvg, Leo.:D
ps, in het guldentijdperk kocht je die dumpaccu's voor om en nabij de gulden per AmpH.... Lang leve de Euro.. :?
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
die Nato accus schijnen ook extra goed bestand te zijn tegen extreme trillingen etc ..
Overigens .. ik had van Dam gebeld en meldde mij dat de accus daar nieuw waren, als ik dan een vergelijk maak met de lokale accu boer hier, die 200 euro vraagt voor een Varta replica nato accu, dan vind ik dat wel een redelijke prijs. Maar als die accus gewoon ongevuld droog opgeslagen zijn geweest, dan zijn die accus toch in weze als nieuw?
Overigens .. ik had van Dam gebeld en meldde mij dat de accus daar nieuw waren, als ik dan een vergelijk maak met de lokale accu boer hier, die 200 euro vraagt voor een Varta replica nato accu, dan vind ik dat wel een redelijke prijs. Maar als die accus gewoon ongevuld droog opgeslagen zijn geweest, dan zijn die accus toch in weze als nieuw?
- Anton
Hoy
Deze accu's zijn eens nat voorgeladen om ze te kunnen gebruiken.
Daarna gaat het elektroliet er af en worden ze gedroogd en opgeslagen.
Doordat ze met zwavelzuur in aanraking zijn geweest gaan ze achteruit.
Dat is de reden dat ze eruit gaan. (dump)
Ik zelf zou ze niet aanschaffen, haal eens een Scheepsvaartskrant of Binnenvaartkrant(gratis), daar staan ook wel adressen van accujongens in.
Als je zegt ik: heb er twee nodig dan krijg je vaak korting, zoniet bel je een ander!
Veel succes!
Groet Anton
Deze accu's zijn eens nat voorgeladen om ze te kunnen gebruiken.
Daarna gaat het elektroliet er af en worden ze gedroogd en opgeslagen.
Doordat ze met zwavelzuur in aanraking zijn geweest gaan ze achteruit.
Dat is de reden dat ze eruit gaan. (dump)
Ik zelf zou ze niet aanschaffen, haal eens een Scheepsvaartskrant of Binnenvaartkrant(gratis), daar staan ook wel adressen van accujongens in.
Als je zegt ik: heb er twee nodig dan krijg je vaak korting, zoniet bel je een ander!
Veel succes!
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
Tjah, zo schreef dat familielid het óók, ik heb daar standarisatie van gemaakt.. :oops:Admin schreef:Ze hebben nog een bijzonder essentiële eigenschap: ze dragen een NSN, een 9-cijferig Nato Stock Number!
Die extra schok- en trilbestendigheid is een verhaaltje uit het grijze verleden.
Vanwege de verbeterde materialen is er geen (westerse)accu meer te vinden die uit elkaar valt.
En zoals Anton al zei: Bij scheepvaartbedrijven zijn ze veel goedkoper..

Mvg, Leo.:D
(S5 wegens overmatige intelligentie..grinnn)
Laatst gewijzigd door Leo op 10 jan 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- GerardM
- Contacteer:
Re: Nato accu's
Zo onbestemd zijn ze niet, tenminste niet die van mij, want daar zat een sticker op van Excide, toch wel een professioneel merk.Leo schreef:
Volgens hem zijn Nato-accu's doodgewone loodaccu's van een onbestemd merk.
Toen een van mijn NATO startaccus het begaf, heb ik er 2 nieuwe Wilco accuus ingezet. Paste niet 1-op-1 in dezelfde beugels, maar met wat draadeind word je heel creatief. En start prima, ook bij deze extreme Nederlandse koude winters !
Groet,
Gerard
Wat zijn de maten van de accus die je hebt gebruikt? (als je dit toevallig weet hoor)GerardM schreef:Toen een van mijn NATO startaccus het begaf, heb ik er 2 nieuwe Wilco accuus ingezet. Paste niet 1-op-1 in dezelfde beugels, maar met wat draadeind word je heel creatief.
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 14 aug 2007, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leo
- Site Admin
- berriaaf
Nu wij moesten ook twee nieuwe start accu,s hebben
En ik dacht ik neem accu,s met meer AMP, op onze 814 zaten accu,s met 88 Amp
Maar kom bij de firma waar ik bijna altijd de accu,s koop , kijken ze in het boek bij 814 en zeggen gewoon onzin gewoon 88 Amp kopen dat is voor de 814 voldoende
Dan spaar je nog geld ook
De Accu,s van 88 Amp twee moest ik voor incl btw 167.00 Euro voorbetalen
Bertus
En ik dacht ik neem accu,s met meer AMP, op onze 814 zaten accu,s met 88 Amp
Maar kom bij de firma waar ik bijna altijd de accu,s koop , kijken ze in het boek bij 814 en zeggen gewoon onzin gewoon 88 Amp kopen dat is voor de 814 voldoende
Dan spaar je nog geld ook
De Accu,s van 88 Amp twee moest ik voor incl btw 167.00 Euro voorbetalen
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
nieuwe accu's
Heren (en dames),
Er was (is) toch iemand bij de club die voor goede prijzen accu´s verkocht. Ik heb dat ooit gelezen op het oude forum. Ik weet alleen absoluut niet meer wie dat was. Ik moet ook twee nieuwe accu´s, bij de Brezan zijn ze met korting E95,- incl. BTW, maar dat moet goedkoper kunnen.
Wie weet nog wie die man was?
Groeten Jeroen
Er was (is) toch iemand bij de club die voor goede prijzen accu´s verkocht. Ik heb dat ooit gelezen op het oude forum. Ik weet alleen absoluut niet meer wie dat was. Ik moet ook twee nieuwe accu´s, bij de Brezan zijn ze met korting E95,- incl. BTW, maar dat moet goedkoper kunnen.
Wie weet nog wie die man was?
Groeten Jeroen
- L1
- Contacteer:
Was dat niet:
Voor accu's met clubkorting kun je informeren bij konneman@quicknet.nl.
Ik dacht mij iets te herinneren
Leen
Voor accu's met clubkorting kun je informeren bij konneman@quicknet.nl.
Ik dacht mij iets te herinneren
Leen