Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
wiwiwes
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door wiwiwes »

Ik denk dat er voorlopig ook geen duidelijkheid komt, waarschijnlijk zullen ze het uitstellen.'
Maar de wind kan nog alle kanten op gaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

e-mailen kan nog.

"Naar aanleiding van onze vorige nieuwsbrief zijn er inmiddels honderden e-mails verstuurd naar Kamerleden. Wij hebben heel veel bijzondere brieven langs zien komen! Namens iedereen dank hiervoor!

Morgen, dinsdag 19 november wordt aan het einde van de middag gestemd over het Belastingplan 2014 en de amendementen. U heeft dus nog een laatste kans om een e-mail te sturen, heeft u dat nog niet gedaan, dan hopen wij dat u dit alsnog wilt doen! U treft de adressen van de Kamerleden op http://vrijstellingoldtimer.nl/139. U hoeft natuurlijk geen oldtimerbezitter te zijn om een e-mail te sturen. Alvast dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer"
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

"Zoals verwacht stemde de Tweede Kamer vandaag in met het Belastingplan 2014 en stemde zij tegen de amendementen en moties om oldtimerbezitters tegemoet te komen. Heel jammer dat zij ons idee om de gehele maatregel met een jaar uit te stellen, niet omarmde.

Wat nu
Wij geven de moed niet op en gaan door met onze actie! Nu is de Eerste Kamer aan zet. Zoals eerder gemeld controleert de Eerste Kamer wetten op kwaliteit, of luistert u naar wat Premier Rutte daar eerder dit jaar over zei. Wij zullen dus de komende weken onze contacten met de Eerste Kamerleden oppakken.

Prachtige e-mails, maar nu niet meer
Wat waren er fantastische e-mails tussen de berichten die u de Kamerleden stuurde! Namens iedereen hartelijk dank daarvoor! Maar nu vragen wij u vriendelijk niet meer naar Kamerleden te mailen, de Tweede Kamer is uitgespeeld.

Wij blijven u natuurlijk op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Via de oldtimergroep op Facebook wordt intensief over dit onderwerp gediscusieerd: https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dan wachten we de Eerste Kamer nog maar af... :OO:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Vinz

Bericht door Vinz »

Al dat gepraat over dit voorstel kost nu al 150 miljoen, komend jaars wegenbelasting is al weg :up:
Mercedes 813
Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

De Rooie Reus

Bericht door De Rooie Reus »

Ik vraag me wel af of de server van de RDW er na 5.000 schorsingen uit ligt.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Dat die server dat niet volhoud zou best kunnen. Ik zag dat AAC Amerikaanse Auto's (een eigenarenvereniging denk ik) een vergelijkbare actie onder haar leden heeft. Die mikken op 30 tot 31 december. Hoe dan ook vind ik het een mooie manier om te laten zien dat je niet gaat betalen.

Ik zit nu nog vol in de (her)bouw, dus mij maakt schorsen niet uit. Voorgaande campers waren 3 of 4 weekenden per jaar en de zomervakantie 'niet in de tuin'. Voor mij is het schorsen dus een hele goede maatregel, die zichzelf heel snel terugverdient (schorsingskosten = 2 weken MRB).
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,
Het word nog spannend:

Eerste Kamer
Nadat de Tweede Kamer tegen beter weten in het Belastingplan 2014 inclusief de gewraakte oldtimerregeling aannam, konden wij niet anders dan onze pijlen richten op de Eerste Kamer.

Open brief
In samenwerking met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen hebben wij een open brief opgesteld voor alle Leden van de Eerste Kamer. Deze brief, vergezeld van een aantal persoonlijke brieven (geselecteerd uit de vele duizenden die u ons stuurde) en ons rapport, hebben wij vandaag persoonlijk overhandigd in de Eerste Kamer. Wij hebben een korte video gemaakt betreffende de open brief. Tevens hebben wij video's gemaakt van 2 voorbeeldbrieven: brief 1 en brief 2.

Morgen is de laatste dag dat de Eerste Kamerleden schriftelijke vragen betreffende Belastingplan 2014 kunnen indienen, wij hopen dat de Eerste Kamer haar verantwoordelijkheid neemt en de waanzinnige oldtimermaatregel zal tegenhouden! Duidelijkheid hierover komt pas op 16 of 17 december wanneer de Eerste Kamer over het belastingplan 2014 stemt.

Protest?
Velen van u, vooral op de oldtimergroep op Facebook vragen om protestacties. Het team van VrijstellingOldtimer is géén voorstander van protestacties en wij zullen daarom ook nooit oproepen tot het organiseren daarvan. Echter, wij begrijpen de emoties van gedupeerde oldtimerliefhebbers die op het punt staan hun hobby noodgedwongen op te geven! Op 13 december wordt het verslag van de vergaderingen van de commissie Financiën openbaar gemaakt. Dan weten wij hopelijk wat de stelling is van de Eerste Kamer mbt de oldtimers. Wij willen u daarom vragen om tot en met 13 december GEEN acties of protesten te houden. Wij zullen op 13 december een nieuwsbrief sturen met daarin het laatste en mogelijk goede nieuws, eventuele acties kunnen dan nog worden afgeblazen. Op 16 en 17 december wordt het Belastingplan 2014 plenair in de Eerste Kamer behandeld. Personen / organisaties die graag willen protesteren hebben tussen 14 en 17 december zodoende voldoende tijd om iets te organiseren om de besluitvorming te beïnvloeden. VrijstellingOldtimer zal nimmer oproepen tot acties of protesten, maar wanneer wij op 13 december geen goed nieuws hebben vanuit de Eerste Kamer zullen wij u niet meer oproepen om géén actie te voeren.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Gino

Bericht door Gino »

Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst dat ik vanaf 1 januari weer belasting mag gaan betalen. Er stond wel bij dat de eerste kamer nog met het voorstel moet instemmen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gino

Bericht door Gino »

Volgens mij is de belastingdienst al erg zeker van hun zaak:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... erregeling

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Aannemende dat de 1e Kamer akkoord gaat: het rijbewijs C loont nog steeds!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gino

Bericht door Gino »

Hoe bedoel je: het rijbewijs C loont nog steeds?

Blijft wel raar dat ze al brieven sturen, terwijl de 1e kamer nog niet akkoord is.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Mee eens.

Ik bedoel het verschil in tarief tussen 3499 kg en 3501 kg op diesel...
Groeten,

Ernst / Admin

Gino

Bericht door Gino »

Als ik het schema volg dan moet ik gewoon de volle mep betalen:

Mercedes 608D uit 1980 5200KG, personenauto op kenteken, inrichting kampeerwagen.
Hugo

Bericht door Hugo »

Zo te zien moet je ook nog bewijzen dat hij als kampeerauto is ingericht om het bijzonder tarief te krijgen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... der_tarief
Mijn auto staat op kenteken met 6000 kg
Baal baal baal.
Gr Hugo
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ja, da's minder. Mijn 508 (5000 kg) is bedrijfswagen.
Maar hoe krijg je een 608 "personenauto", anders dan camper?
Groeten,

Ernst / Admin

Gino

Bericht door Gino »

Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar bij invoer zet het RDW een kampeerauto standaard als personenauto op kenteken. Een touringcar van 10 ton is dan ook ineens een personenauto. Van de andere kant als het een bedrijfsauto was met als inrichting kampeerauto, dan was ik nog de pineut.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

dan kun je toch nog steeds het kwarttarief aanvragen? De meest rechter kolom in het schema.
Groeten,

Ernst / Admin

Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Admin schreef:Aannemende dat de 1e Kamer akkoord gaat: het rijbewijs C loont nog steeds!
Moet je 'm wel December, Januari en Februari stilzetten.
En omdat ze het niet leuker kunnen maken: Terwijl de wet nog niet eens is aangenomen, mag je NU -december 2013- al niet meer rijden... :WTF:
Met andere woorden; de koper van jouw bus kan 'm pas in Maart 2014 komen ophalen om in aanmerking te komen voor het "bijzondere tarief".
Nou is het volle vrachtwagentarief een schijntje vergeleken bij personenwagen en is daarom de winst van het "bijzondere tarief" peanuts, maar tóch... :think:

Gino schreef:Als ik het schema volg dan moet ik gewoon de volle mep betalen:
Mercedes 608D uit 1980 5200KG, personenauto op kenteken, inrichting kampeerwagen.
Nope, je gaat het het kwarttarief van een personenwagen betalen vanwege die "inrichting kampeerwagen".
Als we jouw redenatie zouden volgen, komt geen enkele nieuwere kampeerwagen in aanmerking voor het kwarttarief. En dat is (nog) niet het geval.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Leo schreef: Terwijl de wet nog niet eens is aangenomen, mag je NU -december 2013- al niet meer rijden... :think:
Met andere woorden; de koper van jouw bus kan 'm pas in Maart 2014 komen ophalen om in aanmerking te komen voor het "bijzondere tarief".
Leo,

Dat schema is slechts een onderdeel van een groter geheel. Er staat op de complete pagina:
In het schema ziet u wat er voor uw motorrijtuig verandert vanaf 1 januari 2014.

En dan geldt de tweede bullet van de overgangsregel, dus zelfs in januari 2014 mag er nog gereden worden.
Groeten,

Ernst / Admin

De Rooie Reus

Bericht door De Rooie Reus »

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 170913.pdf

Hieruit begrijp ik dat het stil zetten in de koude maanden alleen geldt voor de benzinewagens. Onze mercedes valt onder de overgangsregel en daar mag ik dus niet in rijden als het vriest of sneeuwt. Voor de cx ontving ik gisteren een brief van Frans Weekers dat met ingang van 1 januari de mrb zal moeten worden betaald.......onder voorbehoud van goedkeuring door z'n vrinden.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ernst,

ik ga er nu eenmaal altijd van uit dat de belasting je wil naaien tot je dood én vergaan bent... :wave:
Maar je hebt gelijk.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII

Bericht door DVIII »

er zitten in elk geval wel weer dikke omissies in de geschreven regels over de houderschaps belasting, wegenbelasting en nog een paar termen die ze zelf ook door de war gooien. in de geschreven tekst staat dat alleen benzine oldtimers jonger dan 40 jaar in aanmerking komen voor de OVERGANGS regeling . Maar in het schema wat de ijverige ambtenaar op de site heeft geprakt staat dat je met een vrachtwagen jonger dan veertig doch niet later aangeschaft dan 1987 ( slot 01-01-1988) WEL in aanmerking komt voor de overgangsregeling . dus alle zoekopdrachten erop los gelaten in het doolhof wat ze de overheid noemen , maar NERGENS te vinden hoe je die AANVRAAGT , maar je wordt wel steeds op die procedure gewezen , je komt in aanmerking na aanvraag , kunnen ze nou niks helder op papier krijgen in ambtenarenland
LIEVE lieve lieve ( misschien helpt dit) overheid, waar vind je dan wat je zoekt !!! ??? :wave:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
rienold

Bericht door rienold »

Als je dit gelezen hebt dan weet je er alles van.

Na ontvangst van een brief van de belastinginspecteur moet je zelf aangifte doen door het betalen van het tarief dat bij de overgangsregeling hoort. In ons geval dus 120 euro. Doe je dat niet of te laat, dan vis je achter het net en moet je het normale tarief betalen. De aangifte moet voor 1 januari zijn gedaan.
De eerste brief van de inspecteur heb ik al ontvangen. Na goedkeuring van de 1e kamer zal de tweede met acceptgiro wel spoedig volgen.

En wat het rijden betreft, in 2014 mogen we in de maanden januari en februari nog gewoon rijden. Pas in december 2014 mag er niet meer met het voertuig gereden worden.

Nu maar duimen dat het alsnog niet door gaat.....
Plaats reactie