Rooie reus@
Het regeltje zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt." is verwarrend ja.
Hiermee word bedoelt dat zodra het voertuig gebruik van de openbare weg gebruikt maakt, deze aan de wettelijke eisen moet voldoen, namelijk mrb belasting plichtig is en ontschorst moet zijn.
En niet automatisch gerechtelijk ontschorst IS, hier in zit het verwarrend punt.
Arno Z@
http://www.taxence.nl/fiscaal-nieuws/ni ... 7178.lynkx
In bijna alle verzekeringsvoorwaarden staat vermeld dat het voertuig aan de wettelijke eisen en wetgeving moet voldoen. U moet dus zelfs achter een gesloten hek staan en uw oprit is een publiekelijke toegankelijke plaats als het niet kunt afsluiten.
Als je daar dus niet aan voldoet bestaat de mogelijkheid dat een verzekering dat als uitsluitings grond tegen u gaat gebruiken. Kijk dat een tegenpartij zijn schade vergoed krijgt is zeer waarschijnlijk. Maar uw eigen schade vergoed krijgen terwijl u niet aan de wettelijke voorschriften heeft voldaan is nog zeer de vraag. Ik zou het voertuig ten alles tijden verzekerd houden. Verder zitten de vakmensen met hun verzekeringen zeker mee te lezen dus mogelijk kan daar een uitspraak vandaan komen... NKC CCN zegt u het maar
Unive voorwaarden
Artikel 2 Wanneer is schade niet verzekerd?
Schade is niet verzekerd als:
•uw auto niet aan de wet voldoet
• uw auto samen met de aanhanger niet aan de wet voldoet
• u met uw auto aan activiteiten meedoet waarbij snelheid belangrijk is. Zoals een race. U bent dan voor
de hele activiteit niet verzekerd.
Als snelheid niet belangrijk is mag u wel meedoen aan:
- toertochten
- puzzelritten
- rijvaardigheidstrainingen
• de bestuurder niet had mogen rijden.
Bijvoorbeeld omdat hij:
- zijn rijbewijs heeft moeten inleveren
Hieruit blijkt dat als uw voertuig niet aan de wet voldoet en u rijdt er mee op de openbare weg en uw voertuig is geschorst dat u een probleem kan hebben omdat de verzekering zich op deze clausule beroept.
Nog zo een mooi klein zinnetje waar een verzekering mee uit de voeten kan..
Centraal beheer.
Verhuur, vervoer tegen betaling en ander gebruik van de auto
Niet verzekerd is schade die is veroorzaakt terwijl de auto werd gebruikt
- voor lesdoeleinden,
- voor koerierswerkzaamheden,
- voor verhuur (waaronder leasing),
- voor vervoer van personen tegen betaling.
Hieronder wordt niet verstaan het meerijden van personen die bijdragen in de
kosten van het vervoer tijdens het woon-werkverkeer (carpooling) en privé-vervoer
tegen een tegemoetkoming in de kosten.
- voor doeleinden die niet door de wet zijn toegestaan.
het gaat om de kleine lettertjes toch......
Natuurlijk moet een verzekering beslissen of ze hiervan gebruik maken en kunt u daar misschien niet me te maken krijgen. Houdt u ook rekening met het feit dat u een politieaangifte moet tonen bij een schade oftewel een aanrijding staat. Dan zou u ook moeten vermelden dat uw voertuig geschorst is en dat komt dan weer in het verbaal te staan waarbij u ook een boete krijgt voor uw overtreding.
Aanvullend al de vragen over overgewicht zijn hierbij ook beantwoord. Immers uw voertuig voldoet niet aan de wettelijke eisen zo mogelijk ook niet u rijbevoegdheid als u niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs behorende bij het gewicht van het voertuig. Het staat gewoon in uw polissen. Nee ze zijn niet allemaal hetzelfde natuurlijk.
Nou genoeg bij elkaar gezocht ik zou zeggen neem uw besluiten in wijsheid
Conclusie:
Het rijden met een geschorst voertuig houd in dat:
A: je rijd met een ONGELDIG kenteken.
B: Je verzekering niet gaat uitbetalen bij schade, omdat je niet aan de wettelijke eisen voldoet (zie punt A)
C: Bij ongeval een proces verbaal word opgesteld door de plaatselijke politie, dat weer terecht komt bij verzekering en justitie hier waardoor de belasting
je een boete oplegt
http://www.taxence.nl/fiscaal-nieuws/ni ... 7178.lynkx
D: Bij een dodelijk ongeval ben je helemaal sjaak, dat heet dood door schuld en is een misdrijf, en je mag voor alle kosten opdraaien.
Dus aan ieder zijn keus te maken dit wel of niet te doen.