Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Een paar weken geleden bijna de Hanomag verkocht! :ooo
Ging uiteindelijk toch niet door, maar wel een raar idee... ;-)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag weer eens de mouwen (spreekwoordelijk, want veel te koud) opgerold.
Eén (van de 14) LED zijlampje vernieuwd (eBay). Wie zei er iets over 50.000 uur?
Nieuwe parkeerlichten (eBay) gemonteerd.
Sierringen om de nieuwe koplampunits gemonteerd.
Boiler, filter, alle waterleidingen en afvoeren met perslucht zo goed mogelijk leeggeblazen.
Uurtje achter de computer zitten zoeken naar bestelnummers. Uiteindelijk bij Goodyear in de States een reserveventilatorriem besteld. Zit nèt onder de BTW- en invoerrechtengrens (€ 17.61 i.p.v. de € 62 die de DAF-dealer in Flensburg twee jaar geleden rekende!)

Overigens is het waanzinnig wat ze in China allemaal kunnen leveren aan onderdelen voor Amerikaanse en Europese trucks!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

En vandaag een glaasje van een toplichtje iets donkerder rood geverfd (die LEDjes zijn zo verrekte wit...)
En een gaatje in het dak voor de kabel van de DAB-antenne (eBay, China). Doorgevoerd en afgekit. Geluidje, meneer!
Groeten,

Ernst / Admin

Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Hebben de Nederlandse DAB zenders een beetje bereik over de grens? Of is het net als met analoog voorbij Vaals meteen afgelopen?
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik ontvang hier in Sage-Haast een stuk of 10 nationale en regionale zenders. Weet nog niet hoe de dekking in de rest van het land is. Maar hier, zelfs in de loods, is de kwaliteit perfect.
Ik denk dat ik m'n meegebrachte antenne ook maar ga opstellen, want DAB klinkt toch wel wat gaver dan FM.
Om over AM maar te zwijgen. Maar ja, Radio 5 Nostalgia is hier goed te ontvangen op 747 AM. En op het web, maar dat heb ik niet als ik rijd :-(

Van de Nederlandse DAB-zenders weet ik alleen dat ik in Beerse (bij Turnhout) het hele pakket kon ontvangen van de paal in Loon op Zand. Wel met een buitenantenne op het dak. Zelf even op Google Maps kijken hoe ver dat hemelsbreed is...
Afbeelding
De te ontvangen zender (en DVB-T of DAB) bepaalt of je de antenne horizontaal of verticaal opstelt.

Dat bereik van analoog valt volgens mij nog best mee. Het is hier, op anderhalf uur van de Nederlandse grens (over de weg) mogelijk op de autoradio Radio 2 te ontvangen op 92.6 (IJsselstein), 88.0 (Smilde), 88.2 (Roermond!) en 104.6 (Markelo). Het hangt erg van de weersomstandigheden af welke van die zenders om aan te horen is en welke vreselijk kraakt op helemaal zwijgt. Dus maar geen Nederlandse stations op FM in de auto.
Groeten,

Ernst / Admin

paul snip
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Wat voor DAB antenne heb je op het dak dan? Ik heb een versterkte raamantenne gemonteerd, maar de ontvangst is nog niet landelijk dekkend...

Geluid is wel super.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik heb deze op de bus. Je moet ze doorgeven welke connector je aan de aansluitkabel wilt hebben. Ik heb nog geen tripjes gemaakt om de dekking te bekijken (Saisonkennzeichen 04-10). Maar we zitten hier in een erg dun bevolkt gebied, zonder serieuze woonkernen in de buurt en toch is er een prima signaal, dus ik ben hoopvol gestemd.

Die van het plaatje hierboven (Conrad) is voor vaste opstelling op het dak of op de zolder. Dat moet nog een keer gaan gebeuren. Ik had er in België twee, één voor DAB en één voor DVB-T. Maar dat heeft geen haast, radio via ADSL en TV via Canal Digitaal lukt ook prima.
Groeten,

Ernst / Admin

paul snip
Contacteer:

Bericht door paul snip »

De grap is dat ik ook in dunbevolkt gebied woon en de ontvangst hier thuis perfect is. Alle streepjes vol. Echter bij Den Bosch bijvoorbeeld (daar wonen toch wel een paar mensen) helemaal niks. Ook hoor je hem soms heel even wegvallen achter een groot gebouw ofzo.

Ik denk dat het DAB gebeuren nog in de kinderschoenen staat en dat de ontvangst nog wel zal verbeteren. Uiteindelijk zal er vast wel een landelijk dekkend netwerk komen.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Bij de post uit China: zes oranje LED-lampen (36 LEDs elk), mèt TÜV/StVO-keur!
Vier richtingaanwijzers vernieuwd en afgemonteerd (twee met nieuwe glaasjes). Moest wel de fittingen modificeren, want de nokjes van de BA15 lampjes zaten niet recht tegenover elkaar. Gelukkig hangt de pseudeo-Dremel met flexibele as klaar voor onmiddellijk gebruik.
Het resultaat ziet er strak uit.

En 's avonds naar een wijnproeverij bij de buren op 1100 m afstand. Laat ik de fiets eens uit de schuur halen, het is droog.
Na afloop blijkt zo'n fiets-LEDje véél minder licht te geven dan 2 x H4 + 2 x H7. Door de opgewaaide bladeren mis ik de weg (veredeld karrenspoor) en kom ik op het fietspad terecht. So far, so good. Had een banketbakker dat hele fietspad geglazuurd. Dus binnen 2 m lig ik languit op de grond. Dikke, blauwe knie en t.z.t. eens kijken wat er aanloopt aan die fiets.
Conclusie: de persoonlijke veiligheid is recht evenredig met het aantal wielen. Enne... ik houd nog steeds niet van Riesling.
Groeten,

Ernst / Admin

vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Oei Ernst, laat die fiets maar staan :down: beterschap met je knie :ssh:
En ouzo licht je beter :lol:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Admin schreef:Door de opgewaaide bladeren mis ik de weg (veredeld karrenspoor) en kom ik op het fietspad terecht. So far, so good. Had een banketbakker dat hele fietspad geglazuurd. Dus binnen 2 m lig ik languit op de grond.
Conclusie:
Je had dus gewoon een stuk in je kraag... Afbeelding
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nee Leo, je denkt toch niet dat ik wijn die ik niet lekker vind, ook nog ga doorslikken? Puntje van m'n tong en: doe mij maar een schoon glas voor de volgende! (Geen idee wie de afwas deed.)
Groeten,

Ernst / Admin

Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Jah jah... Afbeelding
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
vanhooltje

Vandaag nieuwe bussen gedraaid voor mn spiegels, iedere keer als er een vrachtwagen me passeert klapt mn spiegel in :down:
Veerdruk te laag dus de bussen die er tussen zaten waren te dun, dus nu dikkere tussen geplaatst. :up:
Groet, Peter

Ook op Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag het oranje verhuisbusje overgedragen aan z'n koper. Jeroen en Marise gaan er een camper van maken. Omdat Jeroen 1.95 m lang is, is in de breedte slapen geen optie :crazy: Verder gaat er nog veel gerekend en getekend worden!

Mogelijk melden zij zich binnenkort hier om inspiratie op te doen. In elk geval: veel plezier met de inbouw en met het reizen!
Groeten,

Ernst / Admin

Yoni

Bericht door Yoni »

Vandaag onze camper naar zn nieuwe buiten verblijf gereden waar we geen APV gerelateerde gele stickers en briefjes meer ontvangen.
En gewoon om de staat te narren de komende 3 maanden maar even gaan schorsen.
Eerst een bries sturen dat je bus 27 Jaar oud is en mrb vrij en nog geen 3 maanden later al weer om geld komen zeuren omdat je ineens weer mrb plichtig bent geworden..
melvin

Bericht door melvin »

Vandaag alles gefixt dat de nieuwe leger 508 naar de RDW kan voor zijn eerste keuring. Eendagskenteken, verzekering, tijdelijk camper interieur etc etc. Maandag 13:25 RDW Schiedam.
melvin

Bericht door melvin »

Betreft verstralers, ik heb twee Hella 3000's op het dak geplaatst, met stadslicht. Stadslicht heb ik gewoon doorgelinkt van de standaart stadslichten en het grote licht heb ik geschakeld met een relais maar heb er 100 watt lampen in gemonteerd. Mag dit? Ligt me iets bij dat er maximaal 60 of 70 watt gevoerd mag worden maar ik kan hier niks over vinden.
vanhooltje

Ik heb eindelijk mijn bed af :lol:
Ik rij al 3 jaar rond met een on afgewerkte bed ombouw rond.
Afbeelding
Afbeelding

Dus nu maar eens af gemaakt, en het kastje met de kleine lades maar overnieuw gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik er ook nog even een kast bij gemaakt :up:
Afbeelding
Groet, Peter

Ook op Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Melvin,

Ik heb er vier (4 x 80 W) boven de voorruit, met een impulsschakelaartje en een relais. Gebruik ik om een signaaltje te geven als een combinatie mij gepasseerd is (en héél zelden in een erg donker bos).
80 W schijnt niet te zijn toegestaan, maar wie schroeft er nou schijnwerpers open?

Zowel Autoveiligheid als TÜV keken eerst bedenkelijk, hebben vervolgens in de (Europese) boeken gekeken en daarna alles goedgekeurd. En hoe zouden anders al die trucks met zo'n heel circus op het dak elk jaar door de APK komen?

Met 100 W schijn je wel de reflector te kunnen smelten (als die van kunststof is).
Groeten,

Ernst / Admin

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Peter,

Je kan wel zien wie er hier de echte timmerman is. Heel mooi!
Groeten,

Ernst / Admin

vanhooltje

Admin schreef:Peter,

Je kan wel zien wie er hier de echte timmerman is. Heel mooi!
Dank Ernst :up:
Groet, Peter

Ook op Afbeelding
melvin

Bericht door melvin »

Dank voor je antwoord, ja dat vraag ik me dus ook af, sommigen hebben er inderdaad een kermis opzitten, maar ik zie de truckers er ook wel voor aan er dat voor de keuring even af te halen, met bijv een stekkertje. Weet dat ze dat terug in de tijd wel eens bij ons op de zaak ook deden. Nu met de nieuwe wagens hebben we geen verstralers meer op de cabine, anyway, zou ik voor de zekerheid de zekering ertussenuit halen? Dus dat ze niet meer zouden werken tijdens de keuring, of gewoon open kaart spelen tegenover de keurmeester, of gewoon niks doen en ze laten werken. Het relais heb ik afgetapt van het groot licht, dus groot licht aan is verstralers aan. Mischien dat iemand al eens hiervoor gestaan heeft?
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Gisteren de werkplaats een heel eind ingericht. Gereedschap dat nog van de verhuizing in dozen zat, op borden gehangen en in de laden van de gereedschapwagen uitgesorteerd, bankschroef op de werkbank gebout, werkbank opgeruimd, van die dingen....

Vandaag de ophangbeugels van de luchttanks in de primer gezet en de eerste van twee airco-compressoren onder de bus uit gehaald. Sjonge, wat zaten al die bouten vast! Helaas is er naast en onder de motor geen plaats voor de persluchtslagsleutel. Maar uiteindelijk, met een verlengpijp op het wringijzer alle bouten los gekregen. Alles zat netjes in het vet, dus met heel veel kracht even breken en dan tussen duim en wijsvinger losdraaien.
Morgen kijken hoe ver ik kom met de rechter compressor. En dan nog alle overbodige slangen eruit. En de luchttanks terughangen en aansluiten.

Trouwens de eerste keer van mijn leven dat ik met handschoenen aan heb gesleuteld. Er zitten zo veel scherpe beugeltjes en plaatjes onder die bus, dat dat me wel een goed idee leek. Speciale Mechanikerhandschuhe gekocht, zo dun als een tweede huid en met Kevlar versterkt, uiteraard TÜV-geprüft voor de veiligheid van de werknemer :up: Voor € 4.99 bij de Hagebau. Geen spijt van!
Groeten,

Ernst / Admin

wiwiwes
Contacteer:

Bericht door wiwiwes »

Goed bezig Ernst, en ARBO verantwoord net als ik altijd werk :angel:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Plaats reactie