Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Arno Z
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Arno Z »

Dat met handschoenen werken ben ik een jaartje terug ook mee begonnen. De eerste tijd was dat goed wennen, maar tegenwoordig wil ik niet meer anders.

Voorheen had ik altijd mijn volledige huid stuk, met name van het ontvetten. Vaak zelfs dat op mijn vingers 'spontaan' de huid scheurde en ging bloeden, zo droog werd het (ondanks alle nivea, vaseline en dat soort zooi). Nu veel minder last van.
melvin

Bericht door melvin »

En ik heb besloten de verstralers geheel van het dak te halen voor de keuring, om eventuele discussies uit de weg te helpen. Ik lees; "60 watt maximale wat gevoerd mag worden op de weg", en; "alle accessoires die op de wagen zitten moeten werken".
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik heb net eens opgelet wat ik zoal tegenkom. Er rijdt hier nauwelijks een truck zònder dikke RVS beugel met minstens vier verstralers met (wit of blauw) stadslicht rond. En de gemiddelde Duitser heeft een heilig ontzag voor de TÜV....
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
melvin

Bericht door melvin »

Bus in een keer goedgekeurd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Met schijnwerpers en al. Gefeliciteerd!
Groeten,

Ernst / Admin

melvin

Bericht door melvin »

Jep Thanks, heb nog veel lopen zoeken en doen, uiteindelijk RDW technische helpdesk gebeld. Verhaal was dus dat je niet meer dan 4 groot licht tegelijk mag voeren, ze niet te dicht bij elkaar mochten zitten en dat er nergens iets is bepaald met vermogen, dus ik mocht de 100 watt lampjes gewoon laten zitten. Oja, ze moesten natuurlijk wel geschakeld zijn met groot licht, niet los.

Nu de het kampeertarief aanvragen bij de belasting en dan kan de inbouw beginnen!
Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Melvin,

Ik denk dat dat andersom moet, de inbouw er in en foto's naar de BD voor het campertarief... leuker kunnen ze het niet maken.

Arno
melvin

Bericht door melvin »

Er zit nu een simpel waaibomen interieurtje in.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag twee rechthoekige gaten boven de voorruit gemaakt voor twee thermometertjes (eBay, China) die ik al een aantal maanden heb liggen. Twee kleine gaatjes, één buiten achter een schijnwerper, één binnen achter de interieurspiegel en daarin de beide thermokoppeltjes met polymeerkit vastgezet. Een van de thermokoppeltjes moest ik verlengen, want het draadje was net te kort. Verlenging had geen invloed op de gemeten waarde.

Morgen stofzuigen :crazy: Dan de bedrading achter de radio fatsoeneren (Amerikanen letten meer op functioneel dan op netjes als er genoeg ruimte is...) en alles weer monteren.
Groeten,

Ernst / Admin

jervig

Bericht door jervig »

2e afvoer op de douche gemaakt voor als we scheef staan, tevens mogelijkheid gecreëerd om het douchewater direct af te voeren.

Groetjes,

Jeroen
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Kaartenbak gemaakt, een tas is niet echt handig.

Afbeelding
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Netjes!

Ik heb voor de LT een nieuwe dieselstandkachel gekocht zoals elders te lezen...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Klein klusje groot plezier gedaan, een 12V stopcontact bijgemaakt zodat we onze mobieltjes niet alleen in de cabine kunnen opladen maar ook in het woondeel - ik kon even niks anders verzinnen, als er niks kapot gaat en je tevreden bent met wat je bent dan zijn dit nog de kleine dingen. Luxe problemen dus.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Evan

Bericht door Evan »

Ben mn bus een grote beurt aan het geven, dwz alle rotte delen vervangen. De wielkuip linksvoor is al gedaan, gisteren de rand gepuntlast. Ook een paar deuken eruit getrokken met de spotter. De instap links hersteld. Vorige week rondom de tankklep alles in orde gemaakt en het scharnier daarvan hersteld. Ook het linker portier van een nieuwe onderkant voorzien. Dat reparatieplaatwerk past overigens maar zo-zo.
Nu ben ik bij de voorkant aanbeland. Rondom de rechter koplamp is het ook een drama, de plamuur springt er vanaf en daaronder komen de gaten..... :(
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Lol, de gemiddelde automobilist denkt bij een "grote beurt" waarschijnlijk aan hele andere werkzaamheden. (of enkel aan de hoogte van de rekening van de garage... :crazy: )

Succes in elk geval, ze willen best roesten...
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Vandaag houtwerk gerepareerd en vervangen in de Hanomag. Dat moet nog voorzien worden van behang en dan de Hanomag nog leegmaken en schoonmaken. Dan willen we proberen om hem te verkopen, om onze handen vrij te hebben voor de VW.
Ook komen (voorlopig mondeling en informeel, dus dat kan net zo goed nog jaren duren) de schuren te koop waar de boel gestald staat, dus willen we toch proberen de Hanomag te verkopen. We wilden hem er eigenlijk naast houden tot de VW kampeerklaar was, maar toch van plannen veranderd.
Nog wat kleine dingen doen en nog een nieuwe APK erop (moet toch in april) en dan zien we het wel.

Groeten Jeroen
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nadat ik gisteren de oude, lekke boiler vanonder het bed had weggesleept, vandaag begonnen de plek voor de nieuwe boiler voor te bereiden.
Afbeelding
Die komt verticaal tegen een 16 mm plaat multiplex met verstevigingsbalkjes erachter.
Het frame zìt en de plaat is op maat gezaagd. Morgen (tòch boodschappen doen) wat M 10 x 140 bouten halen.
Groeten,

Ernst / Admin

melvin

Bericht door melvin »

Aangezien Tes en ik net een huis hebben zijn we nu veel aant klussen in ons nieuwe paleisje, de bus wordt tijdelijk op de tweede plaats gezet. Alhoewel vandaag een productief dagje, Omnistor luifel gemonteerd, voor een goede prijs een mooie tweedehands gescoord met verkeerde beugels, nette beugels gevonden voor op de dakgoot en de oude verkocht voor een goede prijs. De luifel zit heel mooi aan de goot, zonder schroeven in het dak.
Verder alle flexibele brandstofleidingen vervangen rondom de tank. Werkelijk waar alle flexibele leidingen waren lek, ik heb het over die gevlochten, allemaal vervangen nu.
Verder plafond in de grondlak en de wanden, deze morgen verven en dan gaat de keuken erin. Verder twijfel ik om een topic te openen van me projectje, twijfelde al hierover toen ik de brandweer had dus mischien dat ik het nu maar eens moet doen met de nieuwe bus, ik heb er in ieder geval altijd veel lol in om zelfbouw verhalen van anderen te lezen!

Grtz~!
Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Gefeliciteerd met je nieuwe huis dan, belangenrijker dan een bus :-)

Ik ben ook alweer de hele winter met de woning bezig, zonder ook maar iets aan het bus project te kunnen doen. Tjah, je kan maar 1 ding tegelijk!
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Wij hebben de woningboel net vorig jaar achter de rug, dus wij kunnen nu wel weer wat meer op de camper(s) focussen :)

Vandaag de Hanomag voor de APK gebracht en net als 2 jaar geleden met prima remmerij door de keuring, zonder enig werk vooraf omdat het allemaal goed voelde. Tussentijds enkel de remvloeistof eens vervangen (vorig jaar gedaan). Verder enkel een kapot richtingaanwijzerlampje rechtsvoor en tijdens de APK zelf deden de ruitenwissers het niet, enig frummelen met de zekering en ook die deden het weer. Sja, met dat mooie weer van afgelopen tijd gebruik je die dingen niet zoveel ;)

De remelfjes die een jaar of wat geleden een remverentang door de brievenbus bezorgden hebben goed werk geleverd, de remmerij houdt zich tot op heden allemaal prima.
25-4-2016 mag hij weer zijn kunsten laten zien :)

Groeten Jeroen
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vandaag al het gereedschap dat in de loop van een hele winter in de bus was blijven liggen, van achter naar voren verzameld, gesorteerd en opgeruimd, deels in de bus, grootste deel in de loods.
Een contragewicht gemaakt aan de satellietschotel, zodat de resterende speling in de elevatie altijd één kant op werkt. We kunnen weer TV kijken (niet dat we dat ooit doen, maar ja, het zit op het dak en het draait...)
Aanrecht, bureau en eettafel in de olie (Ikea Behandla) gezet.

Vanaf dinsdag mag ik weer rijden. Meteen maar eens naar de TÜV in Wildeshausen.
Groeten,

Ernst / Admin

Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Vandaag eindelijk de cabine afgemaakt. Mijn schoonvader heeft het interieur weer gedeeltelijk behangen nu de boel weer waterdicht is en het ergste rotte hout vervangen is.

Toch wel een raar idee, begint het eindelijk ergens anders als een gebed zonder end te lijken, zet je de boel te koop.......... :silent:
6994_518295621612597_877934558_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berthil

Bericht door Berthil »

Eergisteren een poging gedaan om de unimog op te halen uit de boerenschuur waar ik altijd aan het klussen ben.
Echter hij wilde niet van zijn plek, ik had geen lucht op de kring van de parkeerrem en opdat ik op de fiets was had ik geen gereedschap bij me op het vierkringveiligheidsventiel los te halen. Dus zondag met gereedschap naar de mog bleek een cilindertje vast te zitten door wat oxidatie. Schoongemaakt en de rem wilde er wel af. Toen auto weer naar huis gebracht op de fiets weer naar de boerenschuur. Even tanken onderweg bij de makro. Tank tot een derde gevuld, want de totale inhoud van de 2 tanks is 300 liter. 300 meter voor dat ik thuis ben stop ie ermee. Ik stond stil op een rot plek, dus op de startmotor 20 meter doorgereden. Ontluchting van de dieselfilter losgeschroefd en pompen met het handpompje, alleen maar lucht. Voorfilter losgeschroefd ook lucht. Leiding bij de tank los gemaakt komt er geen diesel uit. Blazen in de leiding. Vreemd, hij zit ook niet verstopt. Ik heb de andere tank getankt en daar staat het niveau hoger. Conclusie verbinding tussen de tanks werkt niet. Gelukkig had ik nog voldoende brandstof leiding bij me om de leiding naar de andere tank te leggen. Daarna de boel ontlucht en toen kon ik ook de laatste 300m afleggen.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
melvin

Bericht door melvin »

Staat hij nu voor de deur Berthil?
Berthil

Bericht door Berthil »

Ja Melvin, Hij staat voor de deur, tot volgende week vrijdag want dan ga ik er mee naar het unimogclub jaartreffen in Kootwijk.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie