7 A * 12 V = 84 W. Draait de koelkast op 12 of 230 V achter een omvormer? En wat voor een koelkast is dat? Ik schat in: een niet al te nieuwe compressorkoelkast....
Zoals Paul al aangaf voor de binnenverlichting zit er ook in het verbruik van b.v. "paar lampjes" en "de ringverwarming" en "een klein tv-tje incl. Digitenne kastje" een behoorlijke spreiding.
Wat ik mis en wat je vermoedelijk wel gebruikt is: de waterpomp. En misschien ventilatie?
LED-verlichting verbruikt een fractie van wat gloeilampjes verbruiken. Ik heb voor heel weinig alle gloeilampen vervangen door LED (eBay-China-blijf onder de € 22).
TV...? LED, plasma of beeldbuis?
Het verbruik van een koelkast hangt ook in hoge mate af van de omgevingstemperatuur en van hoe vaak je de deur opendoet.
Als je nu eens alle schattingen vervangt door gemeten waarden. En daarbij een estimated guess maakt van het aantal uren per verbruiker per etmaal, kunnen de hier aanwezige ervaringsdeskundigen wel berekenen hoeveel accucapaciteit je nodig hebt om een dag vrij te staan.
LET OP: Bij die berekening kun je alleen maar uitgaan van een volle accu op het moment dat je aankomt en niet meer dan 50 % ontlading op het moment dat je weer gaat rijden (wat accuboeren je ook willen verkopen). Dus andere relevante variabelen zijn:
-
overcapaciteit van de dynamo?
- hoeveel kilometers maak je per dag (minimaal)?
- heb je op een camping altijd stroom?
Zo wordt camperen een boel algebra