trilling in stuur bij remmen
-
trilling in stuur bij remmen
Hallo Dubbelluchters,
Ik ben momenteel op vakantie in Praag, mijn auto is net goedgekeurd en nu merk ik dat bij remmen het stuur trilt en de auto naar de linker kant trekt.
Bij het rijden trilt het stuur niet (had ik eerst wel omdat ik nieuwe banden had maar dit is herstelt door opnieuw uitbalanceren).
Wat kan er aan de hand zijn, kromme rembladen? Kan dit gevaarlijk zijn?
Wie kan mij hiermee helpen,
Groet Hans
Ik ben momenteel op vakantie in Praag, mijn auto is net goedgekeurd en nu merk ik dat bij remmen het stuur trilt en de auto naar de linker kant trekt.
Bij het rijden trilt het stuur niet (had ik eerst wel omdat ik nieuwe banden had maar dit is herstelt door opnieuw uitbalanceren).
Wat kan er aan de hand zijn, kromme rembladen? Kan dit gevaarlijk zijn?
Wie kan mij hiermee helpen,
Groet Hans
Re: trilling in stuur bij remmen
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet ie dat steeds, of alleen in het begin en kan je het schoon remmen?
Ik heb het eens vrij heftig gehad, toen het 's ochtends én mistig én koud was. Bij de eerste rem in de wijk, schoot ik bijna het schoolplein op :oops: (terwijl ik in het begin altijd extra m'n handen aan het stuur houdt en wat schoon probeer te remmen...)
Ik heb het eens vrij heftig gehad, toen het 's ochtends én mistig én koud was. Bij de eerste rem in de wijk, schoot ik bijna het schoolplein op :oops: (terwijl ik in het begin altijd extra m'n handen aan het stuur houdt en wat schoon probeer te remmen...)
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ben schreef: Dat naar links trekken ... kan ook zijn dat links de remcylinder lekt.
Als-ie naar links trekt bij het remmen, remt het linkervoorwiel béter dan het rechter. Zoek het probleem dus rechts. Verder klopt het verhaal.
Als de wielremcilinder remvloeistof zo heftig lekt dat je het voelt bij het remmen, hoef je de trommel er niet af te halen, maar kun je het aan de binnenkant van de remankerplaat voelen en zien. Waarschijnlijk zijn de beide rechthoekige rubberstopjes in de inspectie- en stelgaten inmiddels opgelost...
Met Zeerover d'r voorstel heb ik heel goede resultaten geboekt, op weg naar de Technische Keuring (de Belgische APK). Een kilometer of 20 op de grote weg stevig doorrijden met een voet op het gas en een voet op de rem en zo hard remmen dat je nèt de motor niet doodtrekt. Het wordt heet en het gaat misschien wel stinken, maar dat is geen probleem. Mijn oude APK-keurmeester die 40 jaar bedrijfswagenmonteur is geweest bij een transportbedrijf, heeft me verteld dat je de remmen van een Düsseldorfer zonder problemen ongeveer witgloeiend kunt stoken. (Ik neem aan dat hij dit bij wijze van spreken bedoelde, want je wilt ook niet het vet in je wiellager verbranden).
Na shledanou,
Ernst
Als-ie naar links trekt bij het remmen, remt het linkervoorwiel béter dan het rechter. Zoek het probleem dus rechts. Verder klopt het verhaal.
Als de wielremcilinder remvloeistof zo heftig lekt dat je het voelt bij het remmen, hoef je de trommel er niet af te halen, maar kun je het aan de binnenkant van de remankerplaat voelen en zien. Waarschijnlijk zijn de beide rechthoekige rubberstopjes in de inspectie- en stelgaten inmiddels opgelost...
Met Zeerover d'r voorstel heb ik heel goede resultaten geboekt, op weg naar de Technische Keuring (de Belgische APK). Een kilometer of 20 op de grote weg stevig doorrijden met een voet op het gas en een voet op de rem en zo hard remmen dat je nèt de motor niet doodtrekt. Het wordt heet en het gaat misschien wel stinken, maar dat is geen probleem. Mijn oude APK-keurmeester die 40 jaar bedrijfswagenmonteur is geweest bij een transportbedrijf, heeft me verteld dat je de remmen van een Düsseldorfer zonder problemen ongeveer witgloeiend kunt stoken. (Ik neem aan dat hij dit bij wijze van spreken bedoelde, want je wilt ook niet het vet in je wiellager verbranden).
Na shledanou,
Ernst
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
-
vanuit Praag
Bedankt voor jullie informatie ik ga er eens onder liggen om de zaak opnieuw af te stellen en de remolie te controleren. Ik neem aan dat mijn remmen voor dus ook gewoon remtrommels zijn dus er geen sprake kan zijn van een kromme remschijf.
Groet uit een koud Praag, Hans
Re: vanuit Praag
'k weet niet wat voor type je hebt, maar de meeste Dubbelluchters hebben trommels. In elk geval de 508.Hans Walraven schreef:Ik neem aan dat mijn remmen voor dus ook gewoon remtrommels zijn dus er geen sprake kan zijn van een kromme remschijf.
Maar als je op de koude grond gaat liggen (dekentje eronder...) dan moet je dat wel kunnen zien. :~)Hans schreef:Groet uit een koud Praag, Hans
Succes! En een veilige en leuke reis gewenst. :D
- L1
- Contacteer:
Hans,Hans Walraven schreef:
ik ben geen monteur maar kan je minstensl een kop warme chocomel aanbieden in Praag.
We zijn deze week in ons appartement in Praag 2 Vysehrad, in de omgeving van de spoorbrug.
Laat maar horen waar je staat en ik haal je op. 0031 6 2001 19 16 (ned nummer)
Na shladanou Leen
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- GerardM
- Contacteer:
Niet dat je er direkt iets aan hebt en het zal je probleem niet oplossen denk ik, maar die rubberstopjes zijn nog steeds nieuw te koop bij de Mercedes dealer, voor 48 eurocent het stuk, vandaag gehaald.Admin schreef: Waarschijnlijk zijn de beide rechthoekige rubberstopjes in de inspectie- en stelgaten inmiddels opgelost...
Succes,
Gerard