Grumble schreef:Het is natuurlijk niet alleen het probleem van de beheerder van het forum, maar als schrijver zou je je er ook van bewust moeten zijn dat je een bepaalde verantwoordelijkheid hebt.
Hier wil ik als voormalig veelschrijver toch wel even op reageren.
*Het forum heeft in de loop van de jaren enkele crashes achter de rug waardoor links naar sommige afbeeldingen corrupt werden.
En niet alleen de afbeeldingen gingen dan de mist in, maar vaak werd ook de tekst onleesbaar omdat zo'n crash de verderfelijke gewoonte had om Chinees te maken van bepaalde leestekens en smileys.
*Voorts was er in de begintijd slechts Imageshack als enigzins betrouwbare fotohoster. Cloud, direct posten op het forum en betrouwbare gratis opslagmediums bestonden niet eens. Wanneer een foto bij Imageshack een jaar niet is bekeken wordt hij automatisch gewist.
*Verder zijn er ook afbeeldingen gebruikt die direct werden gelinkt vanaf sites die nu niet meer in de lucht zijn.
Wbt die verantwoordelijkheid van de schrijver: Je gelooft toch niet dat ik ieder half jaar een paar honderd onderwerpen ga zitten doorspitten om te zien of alle afbeeldingen etc nog aanwezig zijn?
Dat schrijven heeft me al duizenden onbetaalde uren gekost, het doorspitten & verbeteren na crashes nogmaals honderden uren.
Het is jammer dat de berichten langzamerhand onleesbaar worden, maar daar ik me niet kan heugen dat ik ergens een levenslang contract heb gesloten om mijn schrijfsels up to date te houden, vind ik het wel gescheten zo.
Tot zover mijn verantwoordelijkheidsgevoel...
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.