Mijn MB 410 staat nu bij de garage, en ik wil hem heel graag thuis hebben omdat ik nu vrij heb om er aan te klussen. Hij moet nog apk, alleen de achterrem wil niet gelijk remmen. Rechtsachter wil niet erg meekomen. 50% verschil. Ik heb eerst zelf gekeken, en de cilinder zit niet vast. rechts en links waren soepel. Heb beide achterremmen opgeschuurd, ontvet en afgesteld, dat stond niet zo goed, dus ik dacht dat dat het verschil wel zou maken. Niet dus. Nog steeds onveranderd ongelijk remmen.
Omdat ik geen testbank heb, tegen de garage gezegd dat zij het maar even moesten doen, dat leek me makkelijker. Hij staat er nu al een week, en in alle drukte komen ze er af en toe even aan toe iets te proberen met de bus. Warmremmen heeft geen zin, strakker afstellen ook niet. Remschoenen omwisselen links en rechts maakt ook geen verschil.
Iemand een tip?
Is het achter een gescheiden systeem zodat bijvoorbeeld de hoofdremcilinder de boosdoener kan zijn?
(

Help, mijn vrije dagen sijpelen nu zo hard weg zonder dat ik de bus kan ombouwen tot camper….)