weest gegroet

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Roger 1100
Contacteer:

weest gegroet

Bericht door Roger 1100 »

Weest gegroet gij dubbelluchters,

Ondanks dat ik me al heb voorgesteld onder het voorstelonderwerp van L1, zal ik het hierbij nog eens 'officieel' doen:

De naam is Roger Braun, kunstenaar/kunstschilder van beroep (en levenswijze) en sinds kort de (lyrische) eigenaar van een schoonheid van een 508 ex-luchtmacht-ambulance uit 1977. Woonachtig in het idyllische Valkenburg aan de Geul (wie is er niet een keer geweest) alwaar ik mijn 508je aan de nodige hellingproeven (noodgedwongen) onderwerp en elke vorm van beperkte afmetingen tart in de smalle straatjes en miniparkeerplaatsjes van Valkenburg. Geweldig om je met je camper een toerist te wanen in je eigen woonplaats.

Voor degenen die zich afvragen wat een hedendaagse kunstenaar zoal bij elkaar kliedert, bied mijn website http://rogerbraun.tripod.com een blik achter de schermen. Excusues hierbij voor de reclamenonsens, een nieuwe reclameloze website is in ontwikkeling.

Ik wens u allen en uwen campers een rustige winter toe,

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
berriaaf

Roger

Bericht door berriaaf »

Heb je geen Foto van je Camper, als je wel een foto hebt zet hem dan even op de site. dan kan iedereen er van genieten

Bertus
Laatst gewijzigd door berriaaf op 14 dec 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Roger 1100
Contacteer:

foto

Hoi Berriaaf,

Bij deze een foto van mijn vers aangekochte dinkytoy. Het is me eindelijk gelukt om via Imageshack (goede tip van je) een afbeelding op dit forum te plaatsen.

Afbeelding

Groeten, Roger
Carpe Noctem.
berriaaf

Foto Bus

Bericht door berriaaf »

Hallo Roger

Moet je de bus nog helemaal inbouwen of is de bus al als Camper omgebouwd.
Zo ja laat dan ook eens een foto van de binnenkant of van links of van achter zien, dat is nu ja geen probleem meer. nu je weet hoe eenvoudig als het eigenlijk is om een foto hier of ergens anders te plaatsen.

Bertus
http://www.camper-freaks.nl
Roger 1100
Contacteer:

meer foto's

Hoi Berriaaf,

Er zijn inmiddels al wat foto's gemaakt van de bus, maar deze moeten nog ontwikkeld worden. Lekker ouderwets bij de fotograaf. De aanschaf van een digitale camera zou uiteindelijk niet gek zijn. Maar het heeft ook wel z'n charme, een tijdje wachten op je foto's. Zodra ik ze heb zal ik wat meer foto's plaatsen.

De bus is overigens al helemaal ingericht als camper. Ik wil alleen binnenkort een gaskachel inbouwen (momenteel alleen een 220v. electrisch kacheltje aanwezig). Onder de camper ligt al een LPG-kooktank met nog twee vrije aansluitpunten. Kwestie van aansluiten. Daarna de keine roestplekjes weg gaan werken, wat gelukkig best meevalt. Alleen een plek op de schuifdeur is inmiddels doorgeroest, dus die verdiend spoedig aandacht. Voor de rest is er weinig wat nog gedaan moet worden buiten het standaard onderhoud.

De camper is gelukkig lekker eenvoudig ingericht met uitsluitend het noodzakelijke: een schoonwater en een vuilwatertank, een wasbak met koudwaterkraan, drie pits kookstel (ketel water opzetten en er is warm water, boiler is dus niet nodig), koelkastje met vriesvakje (voor +/- 4 ijsblokjes :lol: ) , achter de bestuurdersstoel een hoge kast waarin ik de portapotti heb geplaatst en uiteraard de bankjes welke omgevormd kunnen worden tot een heerlijk tweepersoons bed. De opbergruimtes zijn ook ideaal ingedeeld op de juiste plekken. Een groot voordeel vindt ik dat zich maar een hoge kastruimte in de camper bevindt, waardoor hij (ondanks het korte model) heerlijk ruim aan doet van binnen.

Ik zou hem zelf niet anders ingebouwd hebben.

Groeten, Roger
Carpe Noctem.
Roger 1100
Contacteer:

nieuwe foto's

Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk nieuwe foto's van Dinky :wink:

Afbeelding

De zijkant.

Afbeelding

De schuifdeur aan de bestuurderskant vind ik zelf wel gaaf (en erg praktisch, vooral op nauwe parkeerplaatsen).

Afbeelding

Nog een keer de schuifdeur.

Afbeelding

Het interieur. Helaas aan de donkere kant. Linksonder is nog net de bovenkant van de bijrijdersstoel te zien. Daarachter bevindt zich de wasbak en het drie pits fornuis (niet zichtbaar omdat er een klapplank op ligt). Daarachter de zithoek voor vijf personen, om te bouwen tot een heerlijk twee persoons bed. Rechts de koelkast. Geheel boven zijn nog net de kastruimtes te zien.

Afbeelding

Het interieur vanaf de zithoek gezien. Geheel links vooraan is de koelkast. Daarachter een hoge kast waar de portapotti in staat. Rechts van het gordijn de ingang (ook een schuifdeur), met daarnaast de wasbak en het fornuis. De bijrijdersstoel is een of andere luxe vrachtwagenstoel met een heerlijke vering. Hij kan tevens draaien.

Groeten,

Roger
Laatst gewijzigd door Roger 1100 op 31 jan 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Noctem.
berriaaf

Foto's

Bericht door berriaaf »

Hallo Roger

Zeg dat is echt handig met de schuifdeuren, zeker met het parkeren hoe is dat met het met het geluid is dat net zo dicht als gewone deuren,
ach donker dat valt toch ook nog wel mee, maar goed zeg zo met de foto's nu krijg je een idee waar de Dubbelluchters zoal mee rond rijden

Bertus
Saskia

leuk!

Bericht door Saskia »

Hoi Roger, wat leuk, al die foto's van Dinky. Hij ziet er erg goed uit en met een handige en gezellige inrichting. Ik kan me voor stellen dat je er hélemaal tevreden mee bent. :!:
Groetjes van Saskia
Ben

bus roger

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 05 aug 2007, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Roger 1100
Contacteer:

Dank voor jullie complimenten. De schuifdeuren zijn even geluidsdicht als normale deuren, voor zover je van geluidsdicht kunt spreken bij een 508 :wink: . aangezien de rubbers toch aan de oude kant zijn, tocht hij wel een beetje, maar dat valt ook best mee. Zodra het buiten weer wat warmer is ga ik eens aan een flinke opknapbeurt beginnen: roestplekjes, deur-en raamrubbers (waar momenteel zelfs kleine minibiotopen van mos op groeien. Maar die laat ik liever voorlopig zitten dan dat ik de rubbers kapotschuur), etc.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Roger 1100
Contacteer:

meer foto's

En nog een paar foto's van Dinky op de gevoelige plaat :wink:

Afbeelding

Onder een mooie blauwe winterlucht.

Afbeelding

De andere zijkant. Ik overweeg overigens om hem ME-bus blauw te spuiten met een wit dak dit voorjaar/deze zomer.

Afbeelding

De snuit.

Afbeelding

En de billen. De achterdeur kan momenteel niet open. Ik wil hem uiteindelijk wel weer open maken. Voor zover ik kon zien is hij niet dichtgelast (althans van buiten).

Afbeelding

Nog eens het interieur, nu iets lichter.

Afbeelding

En de cabine met de houten kist over de motor. Deze houdt overigens al redelijk wat geluid tegen. Als ik er een oud dekbed tussenprop dan zal het motorgeluid nog minder zijn.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
berriaaf

Foto's

Bericht door berriaaf »

Hallo Roger

He man mooie foto's van je Camperbus, dat zou wat zijn als ieder lid zo zijn Camperbus op het Forum zette

Groeten Bertus
Roger 1100
Contacteer:

terug van weggeweest

Hallo allemaal,

Wat een jaar! Wat een geweldig jaar het afgelopen jaar (en nog steeds). Ik heb inmiddels van enkelen van jullie een e-mail ontvangen met de vraag waar ik uithang, of ik mijn bus nog wel heb en waarom ik niet meer op het forum rondhang (hartelijk dank voor jullie interesse). Ik hang tegenwoordig voortdurend 'uit' in mijn atelier, Dinky heb ik nog steeds en de reden waarom ik niet meer op het forum heb rondgehangen volgt hier:

Het is werkelijk een waanzinnig jaar: met mijn kunst loopt het momenteel als een trein, uh, ik bedoel als een 508. Zelfs dusdanig goed dat ik er momenteel een aangenaam belegde boterham mee verdien. Hiervoor betaal ik echter wel enorm veel vrije tijd, alhoewel, vrije tijd heb ik eigenlijk nauwelijks nog. De afgelopen tien jaar heb ik enorm geploeterd om een bestaan op te bouwen met mijn kunst en dat werpt nu sinds ruim een jaar een waanzinnige hoeveelheid vruchten af. Dit betekend wel dat ik me helemaal blauw schilder. Kortom ca. 80% van de beschikbare tijd werken en de overige tijd zorgen dat de rest van mijn leven de nodige aandacht krijgt.

Heel vaak had (heb) ik wel de behoefte gehad om weer eens langs te komen op het forum, maar de tijd liet dit niet toe :oops: . Jammer eigenlijk, want ik heb hier toch een aantal interessante lui leren kennen. Maar dat is momenteel even mijn sociale leven: zeer nihil. De kunst vraagt af en toe haar offers en helaas heb ik dit forum (en andere sociale contacten) een redelijk lange tijd hiervoor moeten opofferen.

Maar, vanavond even een vrije avond om weer eens rustig rond te gaan neuzen op dit forum. Hopelijk lukt het me om vanaf nu weer eens wat vaker langs te komen.

Wat Dinky betreft: onverwoestbaar! We rijden nog steeds heerlijk rond en ik ben begonnen met een grote 'facelift'. Alle roestplekken worden degelijk aangepakt en het is de bedoeling om er deze zomer een nieuwe kleur op te spuiten.

Tot (hopelijk) binnenkort,

Roger
Carpe Noctem.
Roger 1100
Contacteer:

terug van 'weggeweest'

Hoi wederom,

Sodeju, maart 2006 heb ik voor het laatst op dit forum rondgeneust. Wat gaat die tijd belachelijk snel. Het voorgaande berichtje is nog steeds van kracht. Ook geheel 2006 was weer een super jaar (inmiddels een getrouwd man!!!!!) en de vooruitzichten voor 2007 zijn ook nog steeds uiterst goed. Van deze kant uit geen klachten. Nou ja, eentje misschien: mijn mooie trouwe Dinky 508:

Hij rijd nog steeds, maar ik heb zo goed als geen tijd gehad het afgelopen jaar om er zelf veel aan te doen. Wel heb ik hem regelmatig onder handen laten nemen door een prima monteur. Het dak is inmiddels helemaal roest (en lekkage) vrij gemaakt en behandeld met een kunststofverf. Ook de onderste rand van de carroserie is nu roestvrij en behandeld met dezelfde kunststofverf (bodyshuts of iets in die geest).

De achterdeur heb ik inmiddels wel weer open gemaakt. Deze zat er wel in, maar kon niet open omdat het interieur binnen over de deur heen was getimmerd. Dat gedeelte van het interieur heb ik nu weggehaald, waardoor ik ook deze deur kan gebruiken.

2006 was het jaar van mijn bruiloft en de kunst. 2007 gaat toch echt het jaar van Dinky worden. Ik wil hem dit jaar helemaal opgeknapt hebben. Aldus weer eens even inlezen op het forum.

Tijdens de laatste APK in een Mercedesgarage te horen gekregen dat hij in een prima staat verkeerd. Dat is altijd weer prettig om te horen. In 2005 is hij overigens zonder problemen door de APK gekomen, zelfs met een steekproef van de RDW!! Wat dat betreft hoef ik me dus geen zorgen te maken over mijn busje. Alleen de buitenkant. Die roest moet echt allemaal weg! Maar dat gaat dit jaar wel lukken. 2/3 is in ieder geval al roestvrij.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Saskia

hallo

Bericht door Saskia »

Hee Roger, leuk van je te horen. Gefeliciteerd met je huwelijk! Fijn dat alles zo goed gaat en ook dat Dinky het nog doet.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Roger 1100
Contacteer:

snelle reactie

Hoi Saskia,

Ook hier zo'n snelle reactie. :P tof! Leuk om te zien dat jij ook nog steeds 'rondhangt' op het forum. Als het goed is, dan zal ik dit jaar ook weer wat regelmatiger voorbij komen.

Groetjes,

Roger
Carpe Noctem.
Ben

Re: terug van 'weggeweest'

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 05 aug 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
A_A

Bericht door A_A »

He Roger, ik zie dat je een houten kist om de motor cover heen hebt gemaakt. Hoe zit dat hij het gaspedaal ? die zit bij mij vrij strak tegen de kist aan. Ik wil ook een houten kist er omheen maken maar vraag mij nog even af hoe ik dat bij het pedaal zou moeten doen.
Ook gefeliciteerd met je huwelijk!
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ook nog gefeliciteerd!

Dat je de roest er maar gauw onder mag krijgen!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Roger 1100
Contacteer:

Hartelijk dank voor de felicitaties.

Ja, ik heb het ongelooflijk druk gehad en nog steeds. Het is heerlijk om eindelijk een aangename boterham te verdienen met mijn kunst, maar het vraagt wel veel tijd.

De houten kist om de motorcover zit maar een paar millimeter van het gaspedaal af. Echt veel ruimte is er inderdaad niet. Maar het rijd op zich best goed. Ik heb alleen laatst nieuwe schoenen gekocht met een iets uitstekende zool. Daarmee kwam ik wel tegen die kist aan, dus dat was even wennen met rijden. Maar het is goed te doen. Het gaspedaal is wat dat betreft wel breed genoeg.
Carpe Noctem.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Arjan:

wat is je bedoeling met de kist ???
geluidsdemping, originele kapot of nog iets anders.
En als het geluidsdemping is, werkt het dan bij de "kunst"?? :D

Frank
Roger 1100
Contacteer:

Die kist over de motorcover scheelt wel enigszins. Het geluid wordt hierdoor redelijk gedempt. Mijn kist is aan de binnenkant bekleed met een zachte foam, een soort kussenvulling. Ik denk er zelf over om er ook nog een oud dekbed in te frotten. Dat zal ook nog eens extra dempen. De kist zelf is wel praktisch omdat je er allerlei spullen op kan leggen zoals routebeschrijvingen, pak stroopwafels, etc. Je hebt gewoon een extra tafeltje voor gebruik tijdens het rijden. Ik ervaar het wel als bijzonder praktisch.

Ik kan er wel een paar foto's vanuit allerlei hoeken van klikken als daar interesse in is.

Roger
Carpe Noctem.
A_A

Bericht door A_A »

Frank, nouhou ik zag laatst een camper zo'n moderne met een hout fineer dashboard. Dat leek mij wel wat alleen hou ik niet van fineer. Ik ben meer van echt hout. Dus lijkt mhet mij ontzettend leuk/mooi/apart om de de hele stuurhut te voorzien van een hout laag. Mijn plafond ziet er niet uit, dat is nu van een soort formica plaatjen in elkaar geschroefd en ach als ik dan toch bezig ben de deuren gelijk ook maar bekleden evenals de ehh binnenkant onder het dashboard.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

aha ik snap het al, ht is dus een beetje zoals mijn oom, die houten boten bouwde, al zei: houdt u bij hout!!
Plaats reactie