roestvorming bij deuren en spatborden

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
john hunnef

roestvorming bij deuren en spatborden

Bericht door john hunnef »

ik heb elk voorjaar het zelfde probleem en dat is roest op deuren en spatborden en op de deurstijlen boven de spiegelsteunen.
Heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan verzorgen .
De bus staat tijdens de winter wel buiten maar tussen twee muren dus redelijk beschut
Bert Steenhuis
Contacteer:

Re roest

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo John,

Ik heb je vraag al eerder zitten lezen, en om eerlijk te zijn ook even zitten wachten of een ander zou antwoorden, nee dus en helemaal geen antwoord dat kan natuurlijk niet.

Die roest is natuurlijk een probleem dat we nagenoeg allemaal kennnen en wat net als bij jou bus en steeds terug kerend probleem is en er is dan ook al heel veel over geschreven, gebruik hiervoor de zoekfunctie maar eens, ook lees je daar wel e.a. over de aanpak hiervan.

Dat redelijk beschut buiten staan helpt helemaal niets want het grootste probleem komt van boven, dus regen water, ga maar eens kijken als het hard regent en kijk dan eens goed voor bovenaan bij die deur stijlen hoeveel water er uit dat gootje naar beneden komt.

Daar zit dus het grootste probleem, maar het rotten van die deurstijlen komt mede omdat de goot op den duur ergens is gaan lekken het doorrotten van die deurstijl boven bij de spiegel komt voor het grootse deel van binnen uit.
Ik heb vorige week nog een 508 met alkoof bekeken die boven de spiegels ook behoorlijk roetste en de eigenaar begreep niet hoe dat kon, ik heb met hem even via de scharnieren in de stijl gekeken, wel droog nu, maar wel behoorlijk roest, 6 jaar eerder al onstaan voor dat die alkoof bak er op gezet is, dit was te voorkomen geweest als er toen nieuwe stukken in gelast waren.
Je kunt er er dus nieuwe stukken in lassen en dat lost het probleem een paar jaar op, maar het probleem met die goten is haast niet op te lossen
Gewoon zo goed mogelijk bijhouden dus.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Plaats reactie