Olie lekt uit brandstofpomp
Olie lekt uit brandstofpomp
Wij hebben sinds kort een olieplasje onder de bus. Na het schoonmaken van het blok (OM 314) hebben wij kunnen vaststellen dat het lekt bij de brandstofpomp. Precies het stuk waar de twee grote delen bij elkaar komen.
Nu drie vragen:
Het lijkt mij dat dit aan de pakking ligt en deze vervangen moet worden. Klopt dit?
Kan dit onderdeel los gedraaid worden en nieuwe pakking erin gezet worden of moet er rekening gehouden worden met allerlei instelingen van de pomp?
Kunnen wij hiermee gewoon (tijdelijk tot de oplossing) rondrijden zolang wij het oliepeil in de gaten houden?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden!!!
Sara en Robbert
Nu drie vragen:
Het lijkt mij dat dit aan de pakking ligt en deze vervangen moet worden. Klopt dit?
Kan dit onderdeel los gedraaid worden en nieuwe pakking erin gezet worden of moet er rekening gehouden worden met allerlei instelingen van de pomp?
Kunnen wij hiermee gewoon (tijdelijk tot de oplossing) rondrijden zolang wij het oliepeil in de gaten houden?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden!!!
Sara en Robbert
- Leo
- Site Admin
het komt dus niet uit naad 1.....het komt sowieso niet uit een naad maar uit een schroef erboven vooraan de pomp (Van boven gezien) (ik zie zelfs een stukje schroefdraad maar je kan er niet aan schroeven want er zit een ander ding voor.) ....ik zal het in de tekening aangeven later vandaag....We zijn dus niet echt ervaren met dit soort dingen... maar we leren steeds weer van alles bij. :)
- Leo
- Site Admin
- Leo
- Site Admin
Ok Robbert &Sara,
mooi gedaan met dat pijltje.
Op de plek die jullie aanwijzen zit een grote schroef met een gleufje.
Dat ding hoort muurvast te zitten, hij steunt namelijk een asje aan de binnenkant.
Als jullie een stukje schroefdraad er van zien, dan is 'ie waarschijnlijk losgetrild.
Niet meer mee doorrijden, maar eerst goed vastzetten dat ding, anders loopt je regulateur aan poeier.
Er vlak boven zit ook nog een boutje, controleer die ook meteen ff op loszitten.
Jullie zullen dat "dingetje" (grinn) wat in de weg zit dus even moeten verwijderen, of misschien is een haakse schroevendraaier een optie.
Sleutel ze,
met vriendelijke groet, Leo.:D
mooi gedaan met dat pijltje.
Op de plek die jullie aanwijzen zit een grote schroef met een gleufje.
Dat ding hoort muurvast te zitten, hij steunt namelijk een asje aan de binnenkant.
Als jullie een stukje schroefdraad er van zien, dan is 'ie waarschijnlijk losgetrild.
Niet meer mee doorrijden, maar eerst goed vastzetten dat ding, anders loopt je regulateur aan poeier.
Er vlak boven zit ook nog een boutje, controleer die ook meteen ff op loszitten.
Jullie zullen dat "dingetje" (grinn) wat in de weg zit dus even moeten verwijderen, of misschien is een haakse schroevendraaier een optie.
Sleutel ze,
met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
dank je wel hoor voor je snelle antwoord!:D We zijn ook erg blij dat het niets ernstigs is....als er nog niets stuk is tenminste (waaraan zou je dat merken??)....
Ik hoop wel dat die haakse schroevendraaier ertussen past, echt veel ruimte is er niet namelijk. Maar we gaan ons best doen, (helaas kan dat pas zondag ik heb er nu al zin in
) we laten weten of het is gelukt.
Ik hoop wel dat die haakse schroevendraaier ertussen past, echt veel ruimte is er niet namelijk. Maar we gaan ons best doen, (helaas kan dat pas zondag ik heb er nu al zin in

- Leo
- Site Admin
Zal wel meevallen met de schade, als ik me goed herinner valt dat asje er pas uit als je de schroef er een cm uittrekt.
Niet zo pessimistisch hoor.. :P
Als ie kapot is hoort zelfs een dove het wel, maakt een rotherrie, én je motor gaat héél vreemd draaien.
Groetjes, Leo.:D
Niet zo pessimistisch hoor.. :P
Als ie kapot is hoort zelfs een dove het wel, maakt een rotherrie, én je motor gaat héél vreemd draaien.

Groetjes, Leo.:D
- Leo
- Site Admin
Hoi Robbert,
graag gedaan en bedankt voor je eind-info.
Het zal in het verbruik allicht iets schelen, maar het zou me verbazen als die schroef al erg lang los zat.
Meestal lopen ze er met een rotgang uit áls ze eenmaal loszitten.
Als je hem eenmaal goed vast hebt dan zou je 'm kunnen proberen te borgen door een druppel dikke verf, nagellak oid.
Wel eerst erg goed ontvetten natuurlijk.
Met vriendelijke groet, Leo.
graag gedaan en bedankt voor je eind-info.

Het zal in het verbruik allicht iets schelen, maar het zou me verbazen als die schroef al erg lang los zat.
Meestal lopen ze er met een rotgang uit áls ze eenmaal loszitten.
Als je hem eenmaal goed vast hebt dan zou je 'm kunnen proberen te borgen door een druppel dikke verf, nagellak oid.
Wel eerst erg goed ontvetten natuurlijk.
Met vriendelijke groet, Leo.