Trilling in het stuur
Trilling in het stuur
Hallo leden,
Ik heb mijn remmen gereviseerd van de vooras, maar nu heb ik een trilling in het stuur als ik 85 km per uur rijdt.
Bij het remmen zelf voel je geen trilling. (kromme trommels)
Weet iemand hoe dit kan?
Grt,
Jeroen
Ik heb mijn remmen gereviseerd van de vooras, maar nu heb ik een trilling in het stuur als ik 85 km per uur rijdt.
Bij het remmen zelf voel je geen trilling. (kromme trommels)
Weet iemand hoe dit kan?
Grt,
Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
trillen
Klinkt als voorbanden die moeten worden gebalanceerd. Ga eens op zoek naar een goede bandenhandel, die ook in trucks doet (bij de gemiddelde bandenboer passen onze wielen niet in 't masjien)
Succes!
Groeten,
Ernst
Succes!
Groeten,
Ernst
Re: Trilling in het stuur
Jeroen,Jeroen schreef:Hallo leden,
Ik heb mijn remmen gereviseerd van de vooras, maar nu heb ik een trilling in het stuur als ik 85 km per uur rijdt.
Bij het remmen zelf voel je geen trilling. (kromme trommels)
Weet iemand hoe dit kan?
Grt,
Jeroen
als je dit niet had voordat je je remmen gedaan hebt, zou ik eerst de wielen nog eens van de naven afhalen en ze een kwartslag draaien tov je naaf en dan weer monteren. Waarschijnlijk zitten ze op een andere positie tov je naaf dan voorheen. soms helpt dit...
vr. gr Alex
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 09:03
- Locatie: Holwierde
meer mogelijkheden
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 05 aug 2007, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
balanceren
laat de wielen "OP DE AUTO" balanceren, NIET op de machine, en merk daarna de velg ten opzichte van de trommel.
De velg vrij van modder maken voor het ballanceren.
Kijk of de ringen achter de wielmoeren nog goed zijn.
Groeten, Bert
De velg vrij van modder maken voor het ballanceren.
Kijk of de ringen achter de wielmoeren nog goed zijn.
Groeten, Bert
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 09:03
- Locatie: Holwierde
trillingsvrij
Ik heb de banden op de auto laten uitbalanceren. Dit lijkt de oplossing te zijn!


-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 09:03
- Locatie: Holwierde
trilling nog af en toe
Het stuur trilt af en toe nog bij ca 90km/h. Wat kan ik nog meer laten doen. Schokbrekers zijn oke. Ik wil morgen de bandenspanning verlagen van 4.75 baar 4.4 bar. Hopelijk helpt dit. Want het rijd niet prettig! 

- KWF-704
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
- Locatie: Antwerpen
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Ja
Balanceren en uitlijnen dat is een van de voornaamste oorzaken van trillingen in het stuur
En ja balanceren aan de voertuig is het beste
Bertus
Balanceren en uitlijnen dat is een van de voornaamste oorzaken van trillingen in het stuur
En ja balanceren aan de voertuig is het beste
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 09:03
- Locatie: Holwierde
trilling nu bij 90km/h
Ik ben nu een maand bezig om de trilling uit m'n stuur te krijg. Het is beter geworden. Kan nu 5km hard rijden met iets minder trilling. Maar ik wordt er wel een beetje wanhopig van. Ik heb de bandenspecialist (euromaster Delfzijl) gebeld, zij weten het niet meer. Moest m'n garage maar bellen, dit gedaan. Volgens hun moet het aan de banden zitten. Hier moet toch een onregelmatigheid in zitten.Aan de trommelremmen ligt het ook niet. Dus op zijn advies gaan, donderdag, 2 achterbanden naar voren (deze worden dan ook weer op de auto uitgebalanceerd). Hopelijk is dit het want ik kan er zo niet mee rijden en wordt dit alles erg duur! 

-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 09:03
- Locatie: Holwierde
- veenhuis
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 sep 2005, 13:46
- Locatie: Varsseveld
Trilling in het stuur.
Laatste redmiddel.
Vooras opkrikken.
Wielmoeren losdraaien.
2 moeren tegenover elkaar handvast draaien.
1 zware bankhamer met de steel rechtop voor het wiel zetten.
Dan het wiel draaien.
Je zult vaak zien dat het wiel soms de steel raakt en dan weer niet.
Met een andere bankhamer een klap geven op de velg op de plaats waar de band de steel raakt.
Draai de wielmoeren telkens iets vaster zodra de band zo dicht mogelijk bij de steel blijft.
Dit kan wel een halfuurtje in beslag nemen.
Dan wielmoeren aandraaien met een momentsleutel.
Uw wiel zit nu weer gecentreerd gemonteerd.
Groeten Bertho.
Vooras opkrikken.
Wielmoeren losdraaien.
2 moeren tegenover elkaar handvast draaien.
1 zware bankhamer met de steel rechtop voor het wiel zetten.
Dan het wiel draaien.
Je zult vaak zien dat het wiel soms de steel raakt en dan weer niet.
Met een andere bankhamer een klap geven op de velg op de plaats waar de band de steel raakt.
Draai de wielmoeren telkens iets vaster zodra de band zo dicht mogelijk bij de steel blijft.
Dit kan wel een halfuurtje in beslag nemen.
Dan wielmoeren aandraaien met een momentsleutel.
Uw wiel zit nu weer gecentreerd gemonteerd.
Groeten Bertho.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Trilling in het stuur.
Overleven je wiellagers al dat hamertje-tik? :shock:veenhuis schreef:Met een andere bankhamer een klap geven op de velg op de plaats waar de band de steel raakt.
~~~~~~~~
Ooit eens onder een Daf bestelbus nieuwe banden van 1 of ander goedkoop ape-merk laten zetten.
Met 75KM/h stuiterde ik letterlijk van de weg af, de berm Ãn..
Na een niet bijster vriendelijk onderhoud met de "bandenspecialist" de stuiterbanden vervangen door Michelin.
Adios problemen.
Mvg, Leo.
(korter kan ik t niet.. :P)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Tjah Ben, vreemde verhalen zijn er om dóór te vertellen zodat een ander er misschien iets aan heeft..Ben schreef:Sorry maar ik lees rare verhalen.
Nieuwe banden, mooi gemonteerd en goed uitgebalanceerd trillen niet.
Als ze dat toch doen zijn ze in de meeste gevallen niet goed gebalanceerd.
Die dingen (van een onbestemd Aziatisch merk) bleken "ovaal" te zijn, (achteraf) op de balanceerbank zag je het loopvlak op en neer gaan.
Dat is wel weg te balanceren op de bank, maar op de weg gaat het toch even anders, je auto hobbelt dan over z'n eigen banden...
Daar helpt geen lood tegen.
Denk dat ze bij de fabriek ff "foutje, bedankt" gezegd hebben...

Maar ben het dus met je eens: Uitgebalanceerde, GOEIE nieuwe banden trillen niet.
~~~~
Heb in m'n prille jeugd (was weer eens van school getrapt :oops: ) nog een maand in een vrachtwagengarage gewerkt, moest daar meestal banden, remmen en vóórwiellagers doen. (Ford D-trucks, lekker licht werk voor een jochie van amper 15 :? )
Het eerste wat ze me zeiden was, dat ik de velg, de trommel én de wielbouten moest merken met krijt, zodat deze precies op dezelfde wijze weer teruggemonteerd werden.
Dit in verband met onbalans die door slijtage zou optreden.
Daarna werden ze ook nog eens aan de wagen uitgebalanceerd, en dat was wel nodig óók..
Ben zei het al eerder; probeer het wiel eens een gat verder te zetten, je hebt maar 6 kansen, en da's om te doen.
Met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Grinnnn, dat weet je toch van mij Ben; ik kan m'n klep nou eenmaal moeilijk dichthouden.. :PBen schreef:ps: leuk dat Henry een verhaal schrijft en Leo antwoord geeft
Maar jah, beter een antwoord van een ander, dan helemáál geen antwoord zalle we maar denkuh.. :)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
trillingen
Jeroen,
Ik heb al heel wat goede reacties gezien maar nog niet het gevoel dat je probleem opgelost is?
Mijn eerste voorstel zou zijn om nog eens met de bandenboer te praten op hoger niveau dan monteur, meer de centrale organisatie. Bedenk dat je altijd afhankelijk bent van de kennis en ervaring van degene die aan je spulletjes staat te sleutelen, mogelijk hebben ze in een ander filiaal iemand met meer kennis en ervaring.
Mijn volgende voorstel zou zijn om met de importeur van de band te praten. De goeden onder hen hebben er een gruwelijke hekel aan als hun product niet goed onder een auto te krijgen is.
Als een en ander niet goed lukt hoor ik graag van je.
Groet,
Arnold
Ik heb al heel wat goede reacties gezien maar nog niet het gevoel dat je probleem opgelost is?
Mijn eerste voorstel zou zijn om nog eens met de bandenboer te praten op hoger niveau dan monteur, meer de centrale organisatie. Bedenk dat je altijd afhankelijk bent van de kennis en ervaring van degene die aan je spulletjes staat te sleutelen, mogelijk hebben ze in een ander filiaal iemand met meer kennis en ervaring.
Mijn volgende voorstel zou zijn om met de importeur van de band te praten. De goeden onder hen hebben er een gruwelijke hekel aan als hun product niet goed onder een auto te krijgen is.
Als een en ander niet goed lukt hoor ik graag van je.
Groet,
Arnold
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ook bij mijn bus en opgelost
Ook mijn 508 ex-ambu wilde nog wel eens in het stuur trillen bij snelheden boven de 90 km/h. Daarom vandaag maar eens naar de bandenboer geweest, een hele goeie waar ze met name vrachtwagens onder handen nemen ( maar ik kom er ook al jaren voor de winterbanden van mijn 'luxe wagen'). Inderdaad beide banden flink in onbalans dus opnieuw "loodjes" geplakt. Volgens de monteur mag men tegenwoordig geen lood meer gebruiken. Daarna netjes met de momentsleutel met het juiste moment aangedraaid en het advies om het na 50 km nog eens te doen. Testritje gemaakt en alle trillingen weg :D :D . Lekker bergaf het dal in richting Maastricht met ruim 100km/h en trillingsvrij en het zonnetje in het gezicht, als een kind zo blij !
En om de feiten compleet te maken: ik heb 18 euro betaald voor deze prima service bij Profile Maastricht (v/h Bandencentrum Willems).
Groet,
Gerard
En om de feiten compleet te maken: ik heb 18 euro betaald voor deze prima service bij Profile Maastricht (v/h Bandencentrum Willems).
Groet,
Gerard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten