Wet behind the ears...

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Unknown User

Wet behind the ears...

Bericht door Unknown User »

Even voorstellen.
Mijn naam is Rowan en samen met mijn vriendin Marijke heb ik een MB 508 (L2, H2, 1982). Deze is ingericht als camper. Aanpassingen die er binnenkort aankomen: PPO systeem (door plantaardigdieselen.nl), Bearlock (beetje bang voor diefstal geworden...), 17,5 inch wielen (lijkt me handig ivm. bodemvrijheid). Uiteindelijk willen we de camper zo bouwen dat deze zo milieuvriendelijk opereerd. We zijn nog op zoek naar zonne- en windenergie systemen (moet ik me eerst goed in verdiepen) en dan verschillende festivals langs met onze chaishop/chillout!

Verder, leuke club dit! We hebben nu al veel hulp gehad door verschillende mensen bij een heel aantal vragen! Bedankt! :D
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bad to the bone..

Bericht door Leo »

Hoi Rowan,

bij deze ook een welkom van mij.. :lol:

En meteen een vraagje van deze kluizenaar die nooit op markten en braderiën komt:
Wat is een chaishop / chillout?? :shock:

Voor de prijzen van een paar windmolentjes klik je hier.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Rowan

ook van ons welkom bij de club wie weet komen we elkaar nog een keer tegen we wonen dichtbij

heb je ook een foto's van de kampeerbus, van buiten en van binnen?


wie weet tot ziens (Otterlo)

jvds
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Leo

bitte klicken Sie für weitere Details auf das entsprechende Bild


mooi windmolenpark daaro :wink:
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Re: Wet behind the ears...

Bericht door Sylvia »

Rowan schreef: We zijn nog op zoek naar zonne- en windenergie systemen (moet ik me eerst goed in verdiepen)
Hallo Rowan,

Een uitgebreid artikel over zonnepanelen vind je op de Dubbellucht website. Ga links in de balk naar werkgroepen>werkgroep zelfbouw en dan naar onder op de pagina. Daar staat het! succes en groeten, Sylvia
groetjes, Sylvia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik kijk niet zo vaak op internet vandaar nu pas een antwoord.

Een paar antwoorden op vragen.

Een chillout/ chaishop is een plek op een festival waar mensen kunnen bijkomen van het feestgedruis onder het genot van een lekker kopje (indiase) thee lekkere hapjes en rustige muziek (meestal eigen dj). Wij luisteren de boel op door workshops jongleren, blacklight sminck(licht op onder soort UV lampen), interactieve spelletjes etc. Dit gebeurt meestal op zogenaamde (Goa)trance festivals die buiten plaats vinden. Onze eigen insteek hierin is dat alles zoveel mogelijk biologisch en op zonne of windenergie moet kunnen en hebben wij ons gespecialiceerd in vuurwerk (vuurjongleren, vuurdiabolo, vuurspuwen en meer van die fratsen ;). Wil je een beeld van zo'n festival? kijk dan even hier: http://www.boomfestival.org/boom2006/index.html
en http://www.voov-experience.com/index.php)

P.P.O. systeem is door plantaardig dieselen ingebouwd (nu 150 liter diesel linksonder en 150 liter ppo rechtsonder = hoge acciradius!). Kosten totaal 1875 euro ik ben zeer tevreden over de werking van het systeem maar behoorlijk ontevreden over de afwerking. De mannen van dit bedrijf hebben beloofd dit op te lossen dus ik houd nog een slag om de arm met al te negatief commentaar. Wil je zien wat ik bedoel kom even bij ons kijken in Otterlo (YL-65-FX 508 wit met blauwe streep en lange motordrager achterop).

Harry van de Kraats heeft de Bearlock erg netjes ingebouwd en 2 weken later een 100 liter damptank (LPG) onder de bus gebouwd. Zo'n bedrijf kan ik zaken mee doen! Werkt allemaal perfect en hij heeft erg veel verstand van deze wagens! :)

Hopelijk tot ziens in Otterlo!

groeten Rowan, Marijke en Bajraf (onze trouwe duitse herder en super bewakingssysteem:)
Unknown User

onze mooie bus gestolen

Bericht door Unknown User »

Gisteren konden we nog trots vertellen wat we allemaal met onze bus van plan waren, helaas vanochtend (do 16 mrt) kwamen we erachter dat ie gestolen is. :cry:
We zullen er in Otterlo dus niet bij kunnen zijn.
Mocht je hem toevallig ergens tegenkomen......het kenteken is YL-65-FX. De bus is wit met een blauwe streep aan de zijkant en achterop zit een moterdrager. Voorop zit een blauw zonnescherm.

Groetjes,
Rowan, Marijke en Bajraf
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Rowan


wat ontzettend rot voor jullie en we zullen zeker mee helpen zoeken
heb je een foto van je camper die je hier kunt plaatsen?, dat zoekt gemakkelijker

veel sterkte nog

jan vds
jochem
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2004, 10:14
Locatie: Haarlem

Bericht door jochem »

Wat een narigheid, ik houd mijn ogen open! De bearlock hebben ze dan weten te kraken begrijp ik. Verontrustende ontwikkeling, jakkes!
Sterkte ermee.

Groeten, Jochem
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

vreselijk

Bericht door Saskia »

Ik krijg hier de rillingen van. Vreselijk rot voor jullie.
groeten van Saskia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 08 mei 2006, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

niet

Bericht door Saskia »

Als ik het bericht van Rowan goed lees staat er dat de bearlock er nog niet in zat.
Aanpassingen die er binnenkort aankomen: PPO systeem (door plantaardigdieselen.nl), Bearlock (beetje bang voor diefstal geworden...),
Saskia
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

Hey Saskia,

volgens mij lees ik het anders:

Harry van de Kraats heeft de Bearlock erg netjes ingebouwd en 2 weken later een 100 liter damptank (LPG) onder de bus gebouwd. Zo'n bedrijf kan ik zaken mee doen! Werkt allemaal perfect en hij heeft erg veel verstand van deze wagens! :)


hopelijk geeft Rowan antwoord

jan vds
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

gelijk

Bericht door Saskia »

Ja Jan, zo te lezen heb je gelijk. Erg verontrustend. Saskia
Afbeelding

groetjes van Saskia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Even de uitleg.

Onze bus was dus wel beveiligd. De Bearlock zat op slot, de wagen stond expres zo geparkeerd dat deze niet achteruit op een dieplader was te slepen. Er zat ook een zwaar stuurslot om het stuur. Uiteraard zaten alle deuren op slot. De Bearlock is door Harry prima ingebouwd, daar ligt het echt niet aan!

Wij hadden al onze campeerspullen en gereedschap in de wagen liggen voor het weekeind in Otterlo. We zouden daar alsnog erg graag heen willen maar hebben nu geen vervoer of slaapplek.
(Het zure is dat ik aan onze "normale" auto zou gaan sleutelen om deze te fixen, maar ja m'n gereedschap is dus ook weg!)

We hopen heel erg dat de verzekering ons zoveel mogelijk uitkeerd. Misschien dat we toch een manier vinden om naar het weekeind te komen en heel misschien dat er wel weer een bus kan komen, al weet ik echt niet meer hoe ik 'm kan beveiligen! Helaas zijn we de laatste tijd flink aan het klussen geweest en er ook erg veel geld in geinvesteerd om deze bus klaar te krijgen voor een reis naar India, valt nu behoorlijk in het water...

Sorry als m'n verhaal wat warrig overkomt maar de schrik zit er nog goed in...

Mensen let op jullie mooie bussen!
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Rowan

Een beetje laat maar inderdaad dit is gewoon verschrikkelijk als je dit overkomt en zeker als je je aan het voorbereiden bent voor een lange vakantie naar india of waar ook dan naar toe
Zo zie je maar weer beveiligen is goed maar of het echt helpt als ze de auto of wat dan ook willen ook

Veel geluk bij het zoeken naar geschikte auto

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
johan millenaar
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 dec 2004, 22:28
Locatie: Hunzevallei
Contacteer:

gestolen

Bericht door johan millenaar »

hallo, al in 1992 was ik slachtoffer van diefstal van een 608, en deze ook nooit meer teruggezien ondanks de gerustellende woorden van oom agent, dat de meeste gestolen auto's wel weer opduiken. elke keer als ik nu mijn 508 ergens parkeer ben ik blij dat hij er nog staat; ( een beetje ) paranoia wordt je van zo'n gebeurtenis!
nu dit stelen epidemische vormen aanneemt binnen (en buiten) onze club blijf ik met een aantal vragen zitten:

weet iemand of er hoofdzakelijk belangstelling voor ( dubbelluchtige ) mercedes-bussen is of worden over de gehele linie campers gestolen?

worden er ook in de ons omringende landen zoveel van dit type mercedessen gestolen?

is het niet mogelijk alle gegevens van gestolen ( mercedes- ) bussen te registreren, zodat de overige bezitters goed kunnen leren, wat ze wel en niet kunnen doen? ( hoewel de laatste diefstal met bearlock (!) de twijfels alleen maar vergroot......)

hier laat ik het eerst bij, want ik ga er vanuit, dat via dit forum meer vragen, suggesties etc. en dan natuurlijk ook antwoorden op deze vreselijke gebeurtenissen moet volgen.

in ieder geval sterkte voor alle gedupeerden.

groet. johan.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Van het weekeind kregen wij van een mede dubbelluchter genaamd Arjan het aardige aanbod bij hem in zijn bus te slapen.
Super!
Alsnog tot ziens in Otterlo dus!
Gaan we ook alvast rondkijken voor vervanging van onze gestolen 508...

groeten Rowan en Marijke
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Kijk, das nou een hartverwarmende geste in deze barre tijd.. :D :D :D
Hartstikke leuk!

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast