Ambulance hergebruik

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
GerardM
Contacteer:

Ambulance hergebruik

Bericht door GerardM »

Bij de ombouw van mijn NL ex-ambu probeer ik zoveel mogelijk zaken te hergebruiken, of zoals makelaars zeggen 'de originele details te bewaren''. Immers het meeste spul is hagelnieuw en superdegelijk. In Otterlo zag ik dat ik niet de enige was. Om elkaar op ideeen te brengen hier wat voorbeelden; wellicht kunnen anderen dit aanvullen met hun vondsten.

Van de rugleuning van het verplegersbankje heb ik een makkelijk karretje gemaakt waarmee ik lekker onder de bus kan liggen, als ik
weer eens een slangetje moet vervangen:

Afbeelding

De witte medicijnkast heb ik in stukken gezaagd en verwerkt in het aanrechtblok:

Afbeelding

De rubber spanbanden gebruik ik om de tafel vast te zetten:

Afbeelding

En tenslotte natuurlijk de gewilde handgreepjes (wie heeft er nog een paar liggen?) gebruikt in nieuwe kastjes.

Afbeelding

Ik hoop dat dit aspirant zelfbouwers wat inspiratie geeft en benieuwd naar andere creatieve toepassingen.

Groet,

Gerard
GerardM
Contacteer:

Spanbanden vernieuwd

Bericht door GerardM »

En als het dan niet allemaal degelijk is, is het tenminste simpel te vervangen. Zo waren de rubber spanbanden na 19 jaar aan het scheuren. Dus op naar het plaatselijke Rubberhuis en nieuw rubber op maat laten snijden. Voor 3,30 euro materiaal en 1 uur eigen gratis tijd vijf nieuwe spanbanden gefabriekt :D . Op naar de volgende 19 jaar !

Groet,

Gerard
Saskia

hergebruikt

Bericht door Saskia »

Wij hebben alle klittenbandstrips zwart gespoten en hergebruikt. (plus een paar extra.) Het nachtlampje hangt in de wc. Boven de achterdeuren zit een soort rubber strip, daar klemden wij van de zomer vitrage in, tegen muggen.
Afbeelding

groetjes van Saskia
GerardM
Contacteer:

Netje

Bericht door GerardM »

Op een regenachtige dag als vandaag kom je wel op nieuwe ideeen:
het net dat in de cabine zat heb ik aan de zijdeur geschroefd en gebruik
het zo als schoenennet.
Afbeelding
Alweer een mooi stukje recycling. :D :D
Ben benieuwd naar het volgende.

Groet,

Gerard
David 1046

Bericht door David 1046 »

het enige probleem waar ik steeds tegenaan loop bij hergebruik is dat je van bepaalde onderdelen net niet genoeg hebt. zo ben ik een hoekbank in elkaar aan het schroeven en gebruik daar al het skai voor dat ik heb. en dan kom ik net iets te kort. wel al reactie gehad op mijn advertentie bij vraag en aanbod. maar dan is de afstand weer een wereldreis. of dan komt het principe 'wat de gek er voor geeft'. nou, zo gek is deze mafketel niet. het mag best wat kosten, maar het moet niet te gek worden. dus ik zoek alleen nog wat skai van brancards en een zitting van de broederstoel, die tegen het achterschot aanzat. maar hier hebben jullie alvast een idee van hoe het eruit moet gaan zien:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie