Scheidingsrelais
ja ben eruit hoe ik het ga doen .. een cyrix laadstroomverdeler aansluiten op 2 in serie geschakelde nieuwe accus (heb nog 2 accus staan, maar die zijn ongelijk en dat zijn startaccus (beide wel 110A) .. ik wil het liefste semi tractie accus)
ik was in 2004 nog geen dubbellucht lid hoor :)
die omvormer levert 20A .. er zat een 10A zekering in mijn autoradio dus dat leek mij wel voldoende ..
ik was in 2004 nog geen dubbellucht lid hoor :)
die omvormer levert 20A .. er zat een 10A zekering in mijn autoradio dus dat leek mij wel voldoende ..
-
ja hij is 12-13.8 voltbeatrix18 schreef:Hallo Henryb,
20 Ampère is mooi, toevallig ook nog 13.8 Volt????
Dan kan je dmv een relais 24V/30A (paar euri bij bv.Brezan) je HH accu laden.
Dit is misschien geen 100% oplossing maar werkt als een speer en dus is de prijs/prestatie verhouding hoog!
Peter
ik heb nu al een cyrix besteld (91 Euro .. ach ja toch bonus gehad van mijn werk:) ).. maar is misschien een goede tip voor iemand anders .. bedankt in ieder geval
-
Hallo Henryb,
Dat is een mogelijkheid echter zijn er meer dingen voor 12V voorhanden.
Dat is opzich ook weer geen probleem daar je die 20A omvormer hebt!
Zo zie je, overal is een oplossing voor!
Je kan nog even op de volgende link klikken om te kijken hoe het niet moet of wel zou kunnen, http://members.chello.nl/p.jak/mercedes/index.html.
Het maakt niet uit voor welk systeem je kiest als het maar goed en veilig is!
Suk6,
Peter
Dan ga je dus blijkbaar een 24 V HH-net opzetten met twee accu's.ik heb nu al een cyrix besteld
Dat is een mogelijkheid echter zijn er meer dingen voor 12V voorhanden.
Dat is opzich ook weer geen probleem daar je die 20A omvormer hebt!
Zo zie je, overal is een oplossing voor!
Je kan nog even op de volgende link klikken om te kijken hoe het niet moet of wel zou kunnen, http://members.chello.nl/p.jak/mercedes/index.html.
Het maakt niet uit voor welk systeem je kiest als het maar goed en veilig is!
Suk6,
Peter
ja, kies voor een 24V huishoud net, wellicht kan ik de koelkast nog op 24 volt laten lopen, die andere dingetjes die ik nog heb, telefoonopladers, en autoradio, kunnen dan via de omvormer worden aangesloten...
ik zat ook eerst te denken aan een diodeblok, maar dit leek mij toch makkelijker, en een vriendin van mij heeft haar dynamo gesloopt met een diodoblok en dat wil ik natuurlijk voorkomen Ik wil het gewoon goed en dan heb ik er wel wat extra eurotjes voor over .. Hoop trouwens wel mijn kabels beter weg te stoppen als jou :)
ik zat ook eerst te denken aan een diodeblok, maar dit leek mij toch makkelijker, en een vriendin van mij heeft haar dynamo gesloopt met een diodoblok en dat wil ik natuurlijk voorkomen Ik wil het gewoon goed en dan heb ik er wel wat extra eurotjes voor over .. Hoop trouwens wel mijn kabels beter weg te stoppen als jou :)
-
Hallo Henry,
In een VW T3 die ik ook nog heb, zat bij aankoop ook een diodeblok van een type die ik niet ken, kapot was, of verkeerd aangesloten, of alle drie.
Het effect was wel dat beide accu's permanent parralel stonden......, was door een garage gedaan.....
,
Peter
Als je een koelkast hebt met een Danfoss compressor dan kan dat en is dan zelfs de beste oplossing.wellicht kan ik de koelkast nog op 24 volt laten lopen
In een VW T3 die ik ook nog heb, zat bij aankoop ook een diodeblok van een type die ik niet ken, kapot was, of verkeerd aangesloten, of alle drie.
Het effect was wel dat beide accu's permanent parralel stonden......, was door een garage gedaan.....
Dat hoop ik ook! En ik hoop ook dat je de oude situatie, zoals ik hem gekocht heb, bedoeldeHoop trouwens wel mijn kabels beter weg te stoppen als jou

Peter
-
Hallo Henry,
!
Dan is 12 Volt alleen een optie tijdens het rijden (Via je omvormer).
Gebruik een relais want je accu (accu's) is (zijn) na een paar uur leeg als je stopt. Want met de hand omschakelen vergeet je vroeg of laat :? !
Peter
Gelukkigja doelde op die 1e plaatjes

Let wel op dat die, uit mijn hoofd, 8 Ampère trekt!ik heb overigens een absorptie koelkast
Dan is 12 Volt alleen een optie tijdens het rijden (Via je omvormer).
Gebruik een relais want je accu (accu's) is (zijn) na een paar uur leeg als je stopt. Want met de hand omschakelen vergeet je vroeg of laat :? !
Peter