Ik ben Hans-Jurgen Kramer en sinds 6 maand eigenaar van een camper o.b.v. een MB L406D uit 1970. Zoals je kunt zien heeft mijn "bus" geen ronde vormen, maar is een soort van rijdende aluminium doos :D Zelf praat ik graag over "mijn tank"
Sommige zullen de lijnen van mijn bus misschien zo mooi vinden, zelf vinden wij hem erg grappig en hij is beslist uniek.
Hoewel er geen grote problemen zijn aan de bus, hoop ik op technisch gebied een beroep te kunnen doen op de kennis van de leden.
Gr HJ
mijn tankje (klik op plaatje voor vergroting)
Laatst gewijzigd door Weirdo1 op 13 apr 2006, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
welkom bij de club.
Hoe oud is de aluminium om-opbouw?
Want ik neem aan dat ie later omgebouwd is tot camper.
Ik zal niet vragen om foto's van de binnekant, want dat doet Bertus wel
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
mijn tankje is denk ik een meter of 3 hoog, 2 breed en een meter of 5/6 lang. De opbouw is een jaar of 20 oud denk ik de rest is uit 1970. Heb nog geen foto's van de binnenzijde; ga ik doen als het opknappen een beetje klaar is. Van binnen is hij in ieder geval redlijk modern.
Het is geen fabriekscamper, maar is ooit gebouwd door iemand die geen hymer kon betalen :D Het verhaal gaat dat hij eigendom is geweest van een chauffeur van een "metaalverwerkend" bedrijf en dat hij daar gebouwd is. De camper is opgebouwd uit een stalen frame met aluminium beplating. Natuurlijk aan de binnenzijde geisoleerd en afgetimmerd.
PS ik heb een grotere foto van de buitenkand opgeladen (zie mijn openingspost)
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten