grotere banden onder een 407

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
jan
Contacteer:

Bericht door jan »

Wie heeft er ervaring met 6,5x16 banden onder een 407 mbt de snelheid en de eventuele negatieve gevolgen voor het remvermogen?

Jan.
Weirdo1

Bericht door Weirdo1 »

ik heb 6.5 achter liggen voor (nog) 6.00 heb geen problemen met remmen (wat ik overigen zo min mogelijk probeer te doen :wink: )
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Jan,

In de typegoedkeuring is aangegeven welke bandenmaten onder jouw auto toegelaten zijn. Als je hier van afwijkt loop je kans op problemen, met name bij ongevallen.

Leg de vraag even voor aan de importeur, samen met je chassisnummer. Zij hebben dit het liefste per telefax: 033-2473232. Mijn ervaring is dat ze vlot en goed antwoorden.

Als je per se een andere maat wil gaan voeren dan kunnen zij ook opgeven of dit mogelijk is, eventueel met de voorwaarden die daar bij horen.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie