Ik ben bezig om een voor-as van een 609 met schijfremmen te plaatsen op een 508. Nu is de as iets breeder dan de originele as en mijn vraag is hoe andere mensen de bladveren hebben geplaatst ten opzichte van de as en de hoe komen jullie uit met de aanslagen voor de rubberblokken.
Komen de bladveren schuin te staan en komen de aanslagen niet meer precies uit onder de rubberblokken of hebben jullie dit ook aangepast?
gr. Frank
Voor-as 609 op een 508 ervaring?
Hi Frank
Ik kan je net helpen met je probleem, maar ben in het verleden wel eens naar informatie op zoek geweest om dus een 609 as op een 508 te zetten. ik heb barweinig gevonden en gekregen, heb toen dus de as niet gekocht
Daarom ben ik zeer geintereseerd hoe jij die as er onder hebt gezet, als het je gaat lukken.
Susses in iedere geval, en hoop dat ik in de nabije toekomst mag lezen dat het gelukt is en hoe.
Bart
Ik kan je net helpen met je probleem, maar ben in het verleden wel eens naar informatie op zoek geweest om dus een 609 as op een 508 te zetten. ik heb barweinig gevonden en gekregen, heb toen dus de as niet gekocht
Daarom ben ik zeer geintereseerd hoe jij die as er onder hebt gezet, als het je gaat lukken.
Susses in iedere geval, en hoop dat ik in de nabije toekomst mag lezen dat het gelukt is en hoe.
Bart
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
Voor-as 609 op een 508 ervaring?
Hi Frank,
Nee, hier heb ik ook geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat je na deze operatie naar de RDW moet! Vergeet dit niet, je komt gegarandeerd in de problemen als je bij een ongeval betrokken raakt.
Volgens Harry van de Kraats past de vooras van de 609 niet onder een 508. Hij is voor een eigen project hiermee bezig en weet inmiddels wat er anders moet. Hoe de RDW hier tegenover staat is nog onbekend.
Groet,
Arnold
Nee, hier heb ik ook geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat je na deze operatie naar de RDW moet! Vergeet dit niet, je komt gegarandeerd in de problemen als je bij een ongeval betrokken raakt.
Volgens Harry van de Kraats past de vooras van de 609 niet onder een 508. Hij is voor een eigen project hiermee bezig en weet inmiddels wat er anders moet. Hoe de RDW hier tegenover staat is nog onbekend.
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Hoi Frank,
Ik heb wel een achteras van een 609. Maar die zat er al onder, dus heb ik niet zelf gedaan.
De vooras, zal waarschijnlijk origineel zijn, dus 406.
('k heb een 406 met een OM314 en een 609-achteras, samen een soort 508) :~)
En die achteras heeft trommelremmen, geen schrijfremmen.
Of heeft een 609 sowieso voor schijf- en achter trommelremmen?
Nou ja, mischien overbodige info, maar 'k dacht ik laat het maar even weten :~)
Succes, in elk geval.
Groetjes,
Sandra
Ik heb wel een achteras van een 609. Maar die zat er al onder, dus heb ik niet zelf gedaan.
De vooras, zal waarschijnlijk origineel zijn, dus 406.
('k heb een 406 met een OM314 en een 609-achteras, samen een soort 508) :~)
En die achteras heeft trommelremmen, geen schrijfremmen.
Of heeft een 609 sowieso voor schijf- en achter trommelremmen?
Nou ja, mischien overbodige info, maar 'k dacht ik laat het maar even weten :~)
Succes, in elk geval.
Groetjes,
Sandra
Kon het toch niet laten
Even gisteren flink aan het sleutelen, maar hij zit als een zonnetje in nog geen 3 uur oude as eronder vandaan en de nieuwe er alweer onder. Voor de zekerheid reviseer ik meteen de remmen want ik ben nu toch bezig. Ik kom inderdaad niet uit met de bladveren, deze heb ik maar even schuin gezet zoals ik al vermoede maar voor de rest ben ik nog geen problemen tegengekomen. Om het probleem met de bladveren op te lossen maak van 20 mm dik aluminium afstandblokken om de veren weer recht onder de as te krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik de dag ervoor alles heb ingespoten met W40 om de boel een beetje los te weken. En klein puntje is dat je een ander remslangetjes moet laten maken of een verloop er tussen zetten. Ik weet alleen niet of dit te krijgen is anders laat ik nieuwe leidingen maken.
Ik had vorige week al contact opgenomen met de RDW en ik hoef hem alleen maar even te laten zien en op de remmenbank. Dit komt omdat ik een as heb gekocht met daarop een typegoedkeuringsplaatje.
Ik had vorige week al contact opgenomen met de RDW en ik hoef hem alleen maar even te laten zien en op de remmenbank. Dit komt omdat ik een as heb gekocht met daarop een typegoedkeuringsplaatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten