afstellen op test bank

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Rene

Re: afstellen op test bank

Bericht door Rene »

Misschien een domme vraag maar hoe plaats ik een foto :oops:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Even zoeken op het forum, Leo heeft er een gebruiksaanwijzing voor geschreven,....... foto's plaatsen voor dummy's ..... :shock:
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik kwam in miijn archief deze tegen:

viewtopic.php?f=19&t=3101&start=0&hilit=fotoplaatsen

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Rene

Bericht door Rene »

Hé hé hij doet het, ( nog even sorry voor de foto`s ) Ik ben maar weer eens simpel gaan denken “waarom loopt een motor harder” Omdat hij meer brandstof krijgt, of omdat het mengsel niet goed is. Luchtfilter is schoon, aanvoerslangen zitten goed dus daar kan het niet in zitten. Dan weer de pomp, hij reageerde niet op vacuüm en kon hem alleen maar langzamer laten lopen door de brandstof mechanische te smoren. Dus het zit in de pomp. :twisted:
Ben rijdend met camper en al naar Pejo gegaan ( een bezemsteel op de hendel :shock: om de brandstof te smoren, om met 2500 toeren bij een stoplicht te staan vond ik niet zo`n goed idee) Ook daar tot de conclusie gekomen “pomp” Pomp eraf ik ben er nu wel handig in geworden en binnen een half uur lag hij op tafel. Alles zag er in eerste instantie goed uit, maar toen hij open ging was er een heveltje dat niet op zijn plek zat. Dat er weer in orde gemaakt, de boel weer in elkaar gezet starten en lopen. :P Bij Pejo hebben ze een elektronisch apparaatje om de boel op tijd te zetten, hij staat nu op 15,5 gr na en loopt mooi rustig. Ze hebben gelijk brandstofleidingen op maat gemaakt ( staat wel mooi ) Mijn dank gaat dan ook uit naar de jongens van Pejo ze denken mee, helpen mee.
En de aanhouder ……
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

[quote="Rene"]Hé hé hij doet het, ( nog even sorry voor de foto`s ) Ik ben maar weer eens simpel gaan denken “waarom loopt een motor harder” Omdat hij meer brandstof krijgt, of omdat het mengsel niet goed is.
Ik denk even mee:
Bij een dieselmotor bestaat geen verkeerd mengsel.
Zie viewtopic.php?f=21&t=953

Dan weer de pomp, hij reageerde niet op vacuüm en kon hem alleen maar langzamer laten lopen door de brandstof mechanische te smoren. Dus het zit in de pomp. :twisted:
Dat kon niet missen.. 8)

Ben rijdend met camper en al naar Pejo gegaan
Alles zag er in eerste instantie goed uit, maar toen hij open ging was er een heveltje dat niet op zijn plek zat. Dat er weer in orde gemaakt, de boel weer in elkaar gezet starten en lopen. :P
Maw: De eerste keer hadden ze de pomp niet goed in elkaar gezet én niet getest.
Want toen je hem daar bracht had je geen last van dat hoge toerental.

Bij Pejo hebben ze een elektronisch apparaatje om de boel op tijd te zetten, hij staat nu op 15,5 gr na en loopt mooi rustig. Ze hebben gelijk brandstofleidingen op maat gemaakt ( staat wel mooi ) Mijn dank gaat dan ook uit naar de jongens van Pejo ze denken mee, helpen mee.
Zou ik willen vervangen door: Doen niet wat ze zeggen (testen), maar lossen het wel weer op.

En de aanhouder ……
De aanhouder gaat de volgende keer waarschijnlijk meteen naar de vakman.. :wink:

Maar ik ben blij dat de motor nu eindelijk goed draait.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Rene

Bericht door Rene »

Ja ja niet of wel getest, hun geven aan dat ze hem op de testkast hebben gehad en er was een uitdraai van. Hoe die hevel nu verkeerd geschoten is dat blijft koffiedik kijken, misschien omgevallen in de auto? Ze kunnen ook een L.L verhaal ophangen maar dat doen ze niet, en helpen mee en dat is me een hoop waard. En ja ik ben blij dat hij het weer doet. Ben gelijk gaan testen met aceton wat een heerlijk spul is dat. Maar dat hoort ergens anders.
Gr Rene
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Koffiedik kijken is iets voor onwetenden. Helaas behoor ik niet tot die catagorie.
In een brandstofpomp/regulateur schiet niets spontaan los, al donder je 'm van een kerktoren.

Dus je mag van mij eigenwijs zijn en heel blij met die toffe jongens hun werkzaamheden, maar denk aub niet dat de hele wereld zo stom is om in l*lverhaaltjes te trappen.
Ik hoor die l*lverhaaltjes namelijk al 35 jaar..

Ieder zijn vak. :wink:

Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie