Pagina 4 van 9

Geplaatst: 13 jan 2007, 12:01
door Ben
geen bericht

Geplaatst: 13 jan 2007, 12:34
door Frank.fjph
Ahhh Ben nu snap ik pas dat je dat je niet zelf zo'n ding hebt maar een Engelse Landrover,.......overigens staat er "made in USA :roll: :D "

Maar dan hieronder de gevraagde informatie:

Tekst op achterzijde : spark plug gap tool
Milimeters
Made in USA

Tekst op hoesje: Bougie-electrodenvoeler en afstelgereedschap voor normale en 3 elektrodenbougies.
Felsrand is alleen voor meten van de elektrodenafstand. Buigen gebeurt
met de ronde “flesopener”opening

Dus heeft er iemand de Engelsen te veel lof toegedicht (Made in USA)

Ik had hem ook niet in mijn meeneemkist zitten maar lag in de kist met speciaal-gereedschap, waaruit ik nog 5 ander objekten heb gefotografeerd……….


De volgende is nu aan de beurt

Frank

Geplaatst: 13 jan 2007, 17:00
door L1
Heb ik nu de officiele naam van deze sleutel gemist?

Ik heb de gehele dag gereedschapswinkels in-en uitgeshopeed om de naam te pakken te krijgen.
Tijdens ons wekelijks biertje wist mijn zoon te vertellen dat dit een haaksleutel wordt genoemd.
Dan is het via het web een koud kunstje :D
http://www.vonkvrijgereedschap.nl/index ... t=d23.html

Leen

Geplaatst: 13 jan 2007, 18:20
door Admin
Maar als ze bij VST geen Engels kunnen schrijven, kunnen ze het beter bij Haaksleutel houden.

Want Wrecnh, hook is ook geen gezicht...

Geplaatst: 13 jan 2007, 19:29
door Ben
geen bericht

Geplaatst: 13 jan 2007, 20:01
door Anton
Hoi,

Rare jongens, die Engelsen..........

Groet Anton

Geplaatst: 13 jan 2007, 22:10
door L1
Mijn bijdrage is een stuk gereedschap dat ik in Tsjechie dagelijks gebruikt en naast mijn plastic geld in mijn zak heb.
RDW gebruikte het toen ik mijn bus liet keuren.



Afbeelding

Geplaatst: 13 jan 2007, 22:43
door Leo
Hoi Leen,

ik ben zo vrij geweest om m'n compie ff op jouw foto los te laten voor een beetje meer duidelijkheid.
Helaas krijg ik de symbolen aan de rechterkant niet duidelijk.. :cry:
Afbeelding

In een eerste gedachte zou ik zeggen dat het een soort hoekmeter is.
Maar dat verklaart niet de 3 rijen getallen..
Kwee nog nie.:)

Mvg, Leo.:D

Geplaatst: 13 jan 2007, 23:13
door A_A
Hmm werking, zal zijn: de punt ergens induwen, dan door dat die punt steeds dieper gaat schuift het anderde deel terug tot de punt op zijn diepste zit en kun je door het vergroot glaasje kijken hoe diep het is?
roest gaten ? profiel diepte?
munt grote ? :-)

Geplaatst: 14 jan 2007, 04:11
door Leo
Een dieptemeter! :D

Potdikke Arjan, dat ik daar nou niet opgekomen ben.
En dat terwijl ik hier op de haven bekend sta als degene die van alle soorten apparatuur een dieptemeter kan maken.. :oops:


Dat kwam zo: Op een mooie dag zit er bij ons op een kotter een jonge monteur van Radio Holland de radar te repareren.
Dat ging niet helemaal lekker, want op een gegeven moment krijgt die vent zo'n enorme oplazer elec door z'n lijf dat ie ff de Sint Vitusdans met bijbehorende strijdkreten ten tonele deed verschijnen.
Voorwaar geen geringe prestatie gezien de beperkte ruimte die een vrijzinnig danser nou eenmaal op een kotterbrug tot zijn beschikking heeft... 8)

Ik ben van nature nogal vriendelijk aangelegd in dat soort kunstzinnige situaties, dus ik vraag de beste man op uitermate vriendelijke toon: "Lukt het een beetje?"
Het antwoord zou je in een striptekening zien verschijnen als donderwolkjes, atoom-ontploffingen en zwaaiende vuistjes.
Oftewel, niet bijster beschaafd, maar wel errug duidelijk voor een slecht verstaander..:P

Nou is het zo dat dát soort uitlatingen mij over het algemeen niet bepaald verleiden tot enig medelijden. :roll:
Zo ook deze keer, dus ik zeg: "Ach wat, dan maak je toch een dieptemeter van die k*tradar joh?"
'Hoezo een dieptemeter? Dat kan toch helemaal niet man, zit niet zo te zwetsen'
"Nou jah zeg, jij bent hier de specialist en je kunt niet eens van een radar een dieptemeter maken? Waar betalen ze je eigenlijk voor dan?"

Ondertussen was de bemanning afgekomen op de herrie en stond belangstellend in de deuropening te luisteren wat die gekke kale dieselzuiper nóu weer verzonnen had..

De monteur werd ondertussen niet bepaald vriendelijker van mijn suggesties dat hij geen vakman zou zijn.
Tóch hield ik stug vol dat van een radar wel dégelijk een dieptemeter te fabriceren was met als slottoevoeging: "Ik ben maar een simpel dieselmonteurtje die jou nu moet gaan uitleggen hoe dat moet? Je mos je rot schamen."

Het gegniffel vanuit de deuropening werkte ook al niet rustgevend op de monteur z'n zenuwen, zodat ie vertwijfeld uitriep:"Je bent volgens mij helemaal gestoord, maar vertel mij dan maar hoe dat moet!!":shock:
"Nou jah" zeg ik, "Fluitje van een cent hoor: Gewoon een touwtje aan die radar binden en hem dan overboord gooien.. Niet vergeten om het andere eind van het touwtje vast te houden he?"

Een bulderend gelach steeg op vanuit de deuropening en verdomd; de monteur kon er ook nog om lachen.
Ik vond het dan ook dés te lulliger voor hem dat ie ff later nóg een stroomschok kreeg.. :?
Tjah, want dát had ik 'm wél kunnen vertellen; dat er in dat type radar twéé condensatorgroepen zitten..
Die ervaring had ik namelijk al eens aan den lijve ondervonden.. 8)


Mvg, Leo.:D

Geplaatst: 14 jan 2007, 12:44
door it camperke
Lekker inderdaad die condensatoren in zo`n radar, zijn van die hoogspanningsdingen waar K-voltjes op staan, bbbrrrrrr.

Hé Leen, kun je een fotootje neerzetten hoe die in de praktijk werkt? Misschien wordt het dan iets duidelijker.

Groet,

Otto.

Geplaatst: 14 jan 2007, 15:28
door L1
Dan wordt het heel wat duidelijker.

Afbeelding

Geplaatst: 14 jan 2007, 15:50
door Frank.fjph
inclinometer??
hoekverdraaingsmeter?
gradenmeter?

Geplaatst: 14 jan 2007, 16:05
door Leo
Diktemeter?

Geplaatst: 14 jan 2007, 16:17
door L1
Wederom een gedeelde eerste prijs.
De volgende metingen kunnen worden verricht met deze lasmeter: Controle van diverse lasmaten, hoek van plaatmateriaal, overdikte, diepte van pitting, a-hoogte en. Hi-Lo. Hi-Lo wil zeggen verschil in hoogte van de twee te lassen delen. Bij de keuring na de verbouwing heeft de keurmeester zijn twijfels geuit over twee balkdelen van het frame waar ook verschil in hoogte zichtbaar was. Dit was ontstaan tijdens productie van de bus want er was nooit wat aan veranderd. De keurmeester keek of het verschil toelaatbaar was. Uiteindelijk constateerde hij dat de originele verf er nog opzat en keurde hem goed. Voor de foto heb ik de wijzer even tever gedraait om de tekening te laten zien
Anders zie je in het glaasje de maatvoering van het gemeten object

Afbeelding

Geplaatst: 14 jan 2007, 16:49
door Frank.fjph
L1,
Ik vroeg me al af of degenen die wisten wat je vak was in het voordeel waren omdat je met dat ding altijd in je zak loopt.

De tweede foto had mij eigenlijk al bij het laswerk moeten brengen.....

Frank

Geplaatst: 14 jan 2007, 20:48
door GerardM
En kijk eens wat ik vond vandaag:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wie o wie ?

Eventueel wil ik wel een demonstratie geven van het gebruik op het komende voorjaarsweekend 8) .

Groet,

Gerard

Geplaatst: 14 jan 2007, 20:50
door A_A
raam pezen trekker?
kroonkurk opener? ;-)

Geplaatst: 14 jan 2007, 21:18
door Anton
Hoi,

Ik dacht een ding om een blik te openenen en dan meteen een schenktuit maken?

Groet Anton

Geplaatst: 14 jan 2007, 21:22
door Frank.fjph
inklapbare bandenlichter??

Geplaatst: 14 jan 2007, 21:56
door L1
Op de derde foto lijkt het wel een glassnijder.

Geplaatst: 14 jan 2007, 23:13
door it camperke
Maar wij hebben dommelsch... :D :D

Geplaatst: 14 jan 2007, 23:26
door Leo
it camperke schreef:Maar wij hebben dommelsch... :D :D
Dacht al, waar blijft ie?? :D

Goed

Geplaatst: 15 jan 2007, 07:36
door GerardM
A_A schreef: kroonkurk opener?
Helemaal goed Arjan !

Een heel handig tooltje dat je zowel voor, tijdens als na het sleutelen kunt
gebruiken. Maar gebruik het wel met mate, zeker als je nog een proefrit wilt gaan maken.

Is een opener van Estrella Damm, een Spaans bier dat van met name maïs wordt gebrouwen, maar gelukkig krijg je er ook andere flessen mee open.

Wie volgt ?

Gerard

volgende

Geplaatst: 15 jan 2007, 08:46
door Ben
geen bericht