Hopelijk heb ik dit onderwerp goed geplaatst.
Nadat onze 508 is gestolen en we niet van de verzekering hebben gekregen wat onze "oude" bus waard was zijn we opzoek naar een vervanger. OMdat ik zelf nogal bang ben voor weer een diefstal ben ik gaan rondkijken naar andere mercedes aangedreven types.
Nu viel mijn oog op een Hanomag AL28 uit 1964 die is teruggekeurd naar kleinrijbewijs. Weet iemand me iets meer tevertellen over dit type wagen? Hoe zit het met de onderdelen? Waar moet ik op letten bij zo'n wagen?
Ik hoop dat iemand binnen dit forum me verder kan helpen
groeten Rowan
Hanomag AL28
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hi Rowan,
Ik heb je per PB twee clubleden met een AL28 doorgegeven.
A=Allrad; L=Lastkraftwagen, maar dat wist je waarschijnlijk inmiddels zelf ook al.
Op Mobile.de staan er soms exemplaren aangeboden, afkomstig van de Bundesgrenzschutz, met onwaarschijnlijk weinig kilometers op de teller.
Veel succes met het vinden van een geschikt voertuig!
Ernst
Ik heb je per PB twee clubleden met een AL28 doorgegeven.
A=Allrad; L=Lastkraftwagen, maar dat wist je waarschijnlijk inmiddels zelf ook al.
Op Mobile.de staan er soms exemplaren aangeboden, afkomstig van de Bundesgrenzschutz, met onwaarschijnlijk weinig kilometers op de teller.
Veel succes met het vinden van een geschikt voertuig!
Ernst
Hoi Ernst,
De AL28 waar ik interesse in had heeft de originele 4X4 aandrijving niet meer (uit gewichtsbesparing?). Vin ik eigenlijk wel jammer. Nu besloten toch wel rijbewijs C te halen (tegenwoordig helaas alleen met chauffeursdiploma mogelijk!) zodat gewicht niet meer een beperkende factor is :D
groeten Rowan
De AL28 waar ik interesse in had heeft de originele 4X4 aandrijving niet meer (uit gewichtsbesparing?). Vin ik eigenlijk wel jammer. Nu besloten toch wel rijbewijs C te halen (tegenwoordig helaas alleen met chauffeursdiploma mogelijk!) zodat gewicht niet meer een beperkende factor is :D
groeten Rowan