weer wat nieuws, bus is afgekeurd (niet gekeurd) omdat de APK keurmeester het chassisnummer niet kon vinden! Technisch waren er wat ook wat kleine dingetjes.
Volgende week gaat hij naar de mercedesboer voor reparatie (heb zelf ff geen tijd en apk is al verlopen) Ik hoop dat hij weet waar het chassisnummer hoort te staan. Ik heb geen zin het hele chassis kaal te gaan krabben om het nummer te vinden en als hij hem ook niet kan vnden moet ik naar de RDW om een nieuw nummer in te slaan (=niet fijn)
Ben overigens benieuwd hoe hij voorgaande jaren door de APK is gekomen. Blijkbaar is het nooit eerder gecontroleerd?
:( :( :( :( :(
zoekplaatje voor de poll:
Laatst gewijzigd door Weirdo1 op 12 mei 2006, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Wielkast? waardan? op kenteken staat r.v. op balk onder moterkap.
of nu de het externe moterkapje bedoeld wordt of de interne moterkap weet ik niet. ze konden in ieder geval niets vinden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf er nog nooit naar gezocht heb :?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Bij mij zit ie op een chassisbalk. Je kunt 'm zien als je over je rechtervoorwiel gluurt. Wel even met een borstel zand enzo eraf halen.
Ik meen dat dat ook in je papieren hoort te staan, waar het chassisnummer zit.
Is ook vrij logisch dat ie niet goed gekeurd wordt, als ze dat kunnen vinden, want dan had je met de bus van bijvoorbeeld Saskia en Herman kunnen aankomen met jouw papier en ´m dan leuk laten goedkeuren...
henryb schreef:ja dat bedoel ik met wielkast ... als je over het rechtervoorwiel schuit naar achteren gluurt dan kan je em zien zitten
Precies :~)
Maar ben blij dat ie op een chassisbalk zit en niet in m'n wielkast, want dan was ie bij mij allang verdwenen
Heb je 'm al gevonden, Weirdo?
Ik woon niet in die bus hoor! ik ga als ik thuis kom ga ik wel even met een goede lamp kijken. Hij moet iig boven op de chassisbalk zitten?
Zoals al schreef: op het kenteken staat : r.v. op balk onder motorkap. Met een beetje fantasie zou je dit moeten kunnen zien als je schuin naar achteren kijkt over het rechter voorwiel TENZIJ wordt bedoeld dat rechts voor onder de motorkap een balk zit waar het nummer is ingeslagen, welke zou betekenen dat het nummer ergens LINKS voor te vinden is (als je het "serviceluik" aan de voorzijde ook motorkap noemt)
op de balk achter het wiel lijkt me overigens de meest logische plaats, maar daar konden ze niets vinden....
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Weirdo schreef:ik ga als ik thuis kom ga ik wel even met een goede lamp kijken. Hij moet iig boven op de chassisbalk zitten?
Niet erop, aan de zijkant, dus je kijkt er eigenlijk recht tegenaan als je over je rechtervoorwiel een beetje schuin naar achteren gluurt.
Succes met speuren :~)
Volgens mij hebben ze alleen OP de balk gekeken. Nu ik er over nadenk kan je natuurlijk ook aan de onderzijde ook iets OP de balk schrijven/slaan, maar dan snap ik niet dat ze op het kenteken"onder de moterkap"zetten. Dit doet vermoeden dat het nummer zichtbaar moet zijn als je de moterkap opent. Als het nummer aan de zijkant staat is dat natuurlijk nooit vanaf de moterkap zichtbaar.
Ik ga vanavond even de OP de zijkant van de balk rechts voor onder de moterkap kijken :?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Jeroen_Hanomaf schreef:Bij mij staat er 'rechts op chassisbalk achter voorste veerhand'...
Bij mij:
Tegen rechterbalk, 21 cm voor 2e veerhand.
Da's vrij precies :~)
De garage waar ik was voor de keuring was trouwens heel ervaren met onze oude brikken en hoefde niet in de papieren te kijken om te zien waar dat nummer zat.
ik heb nog gezocht, maar kan nix vinden. Zoekplaatje voor liefhebbers:
Ik kan natuurlijk wel het chassis kaal maken, maar het "onder de moterkap" zit me een beetje dwars. Ben bang dat ik op de verkeerde plaats aan het zoeken ben.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten