wie heeft er info over een 808

Plaats reactie
Gebruikersavatar
quo vadis
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2004, 12:34
Locatie: Wijngaarden

wie heeft er info over een 808

Bericht door quo vadis »

Hallo,

ik rij met een O309D uit 1975 maar ik zag nu een 808 te koop staan, heeft iemand hier wat info over?

het lijkt mij min of meer verwant aan een 309/508 maar dat is misschien maar een idee

alvast bedanbt voor jullie reaktie

groet

Piet
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Arnold Smeets »

Hi Piet,

De Mercedes 808 is een zg. LP, dit was een serie kleine vrachtwagens die iets zwaarder zijn geweest dan de zwaarste Düsseldorfer, de 613.

De techniek is anders, de motor was dezelfde als in de 508. De techniek is nog steeds heel eenvoudig waardoor de auto goed te onderhouden is. De cabine is een eenvoudige rechttoe rechtaan cabine, erg rechthoekig en daardoor erg ruim aandoend. Zie foto 109 van de fotogalerij die Twan Schoenmakers gemaakt heeft. Destijds is een fors aantal LP's voorzien van een bijzondere opbouw, zie foto 86 van diezelfde serie.

Net als de Düsseldorfer brengt de LP je overal, maar wel in eigen tempo en met beperkt vermogen, zoals de 508 en de 608 dat ook hebben. Ik heb er in 1979 een half jaar mee gereden en vond het toen een lekkere auto.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast