Toiletvloeistof (commercieel)

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Toiletvloeistof (commercieel)

Bericht door Admin »

Mocht je gebruiker zijn van Kem Blauw (ik weet 't, er zijn ook andere oplossingen...), dan kan het handig zijn even te wachten met het aanschaffen van nieuwe voorraad voor de zomer die vandaag begonnen is.

Dit is een officieel persbericht:
Thetford, Etten-Leur, Netherlands – 21 juni 2006

AQUA KEM BLUE ACTIE: NU 50% EXTRA GRATIS
De zomer is eindelijk aangebroken: tijd voor zon, kamperen én een nieuwe Thetford actie. Thetford start daarom met een speciale actie voor Aqua Kem Blue, de populaire toiletvloeistof voor de afvaltank van uw draagbare of ingebouwde toilet. Tijdens de actie koopt u een fles van 1,5 liter Aqua Kem Blue voor de prijs van een 1 liter fles. Dit betekent maar liefst 50% extra gratis! Altijd een goed gevoel om de vakantie te beginnen met een besparing op uw vaste kampeeruitrusting. Profiteer snel van deze tijdelijke actie, want op is op! De 1.5 liter actieflessen Aqua Kem Blue zijn vanaf juli beschikbaar bij alle professionele caravan- en kampeerwinkels.

Aqua Kem Blue voor een schoon en fris toilet
Aqua Kem Blue is een toiletvloeistof voor de afvaltank met een zeer effectieve werking voor een probleemloos en comfortabel gebruik van uw draagbare of ingebouwde toilet. De vloeistof heeft een aangename dennengeur, reduceert gasvorming, bevordert afbraak van vaste bestanddelen en toiletpapier. De flessen voorzien van een kinderveilige sluiting en zijn eenvoudig doseerbaar, dankzij de maatstreep op de fles.

Over Thetford
Thetford is een toonaangevende fabrikant en distributeur van mobiele sanitaire systemen en absorptiekoelkasten, serviceluiken en heeft een uitgebreid assortiment van toiletvloeistoffen en onderhoudsproducten. Thetford heeft 11 kantoren in 8 landen en ruim 1400 medewerkers. Het Europese hoofdkantoor staat in Etten-Leur, Nederland. Meer informatie over Thetford is te vinden op http://www.thetford-europe.com.

Perscontact
Stefan Schuyleman
Marketing Manager Europe
T: +31 (0)76 504 22 00
F: +31 (0)76 504 23 00
press@thetford.nl
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Maar als we met de camper op stap gaan zullen we toch vloeistof in de cassette toilet moeten hebben

Ps: Biotex groen is trouwens ook heel goed te gebruiken en die kun je bij elke supermarkt kopen en is ook niet zo duur en hoef je ook niet te wachten tot 1 juli

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik heb altijd wat op voorraad, van dat spul.

Mar moet dat geen biotex blauw zijn?

Suces

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Chemisch toilet wordt biologisch.

Men komt ze overal tegen - op de camping, op de boot, in de touringcar, langs de weg en op bouwterreinen: Mobiele toiletten, groot en klein. En ze hebben één ding gemeen, er zit namelijk nog vaak een chemische vloeistof in ter voorkoming van stank.
Destijds ontstond de naam chemisch toilet, maar wat we toen niet wisten en wat nu overbekend is:
die chemische vloeistof is belastend voor het milieu.
Tot voor kort was er geen goed milieuvriendelijk alternatief. Daarom werd een microbiologische toiletvloeistof ontwikkeld, een prima alternatief voor chemische middelen: de Combi toiletvloeistof en UV-Prof. De micro-organismen in Combi toiletvloeistof en UV-Prof zorgen voor een snelle afbraak van urine en fecaliën door een natuurlijk afbraakproces en de vloeistoffen hebben een prettige geur.
Met Combi toiletvloeistof heeft u een 2 in 1 product, te weten een Tankconcentraat en een Spoelvloeistof, voor gebruik in de mobiele toiletten.
Beschrijving
UV Prof en Combi toiletvloeistof zijn toiletvloeistoffen, die speciaal ontwikkeld zijn voor gebruik in draagbare en mobiele toiletten. Ze kunnen worden gebruikt als toilet,- en spoelconcentraat. De producten zijn goed biologisch afbreekbaar.
Kenmerken Biologisch goed afbreekbaar
Milieuvriendelijk
Uiterst geconcentreerd
Aangename geur
Langdurige werking
Donkerblauwe kleur

Toepassing
UV Prof wordt bijvoorbeeld gebruikt door de toiletverhuurbedrijven en touringcarbedrijven met de grotere septic tanks.
Combi toiletvloeistof wordt onder meer gebruikt in de caravan, boot, camper etc.

Of deze is geen vloeistof dus ook makkelijk in gebruik en geen reuk

Kemdirect® toiletadditief kan zowel in de afvaltank als in de spoelwatertank gebruikt worden. U doseert eenvoudig de inhoud van een half zakje in de spoelwatertank (indien mogelijk) en de andere helft in de afvaltank (tot 21 liter). Haalt u het spoelwater uit de schoonwatertank dan gebruikt u 1 zakje in de afvaltank. Onder zwaardere omstandigheden (veel ontlasting, hoge temperaturen) dosering verhogen of, nog beter, de tank vaker leegmaken. Bij zwaardere omstandigheden is het ook beter om met meer water in de tank te beginnen.

Uitstekende werkzaamheid: Kemdirect werkt perfect door een slimme 3 voudige werking en een slimmer gebruik van het toilet. Op de formulering van Kemdirect granulaat en toepassingen ervan is octrooi verkregen.

Eenvoudig te doseren: Geen gedoe met doseren, gewoon zakje leegschudden en water toevoegen. Geen kans op blauwe of groene vlekken. Onze zakjes zijn van papier dus u hebt geen schaar nodig. U scheurt eenvoudig een hoekje af. Lege zakjes kunnen bij het huishoudelijk afval of bij het oud papier.

Géén chemische geur: U kent het wel, soms ruikt U het toilet in de gehele caravan of camper. Nu niet meer want Kemdirect is niet geparfumeerd. Dat hoeft ook niet door de uitstekende werking. Ook een voordeel voor allergie of astma patienten, frisse lucht is gezonder.

Geen aanslag in afvaltank: Sommige producten laten na verloop van tijd een soort kalkaanslag achter in de afvaltank of watertank. Kemdirect granulaat voorkomt deze aanslag in belangrijke mate. Kemdirect® ontkalker lost kalkaanslag op een effectieve en veilige manier op.

Compact: Kemdirect is uiterst compact en licht en u hebt maar één product nodig. Minder kans op overbelading én besparing op de brandstofkosten want "alle beetjes helpen".

Bertus.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik heb bij de introductie van het product een hele doos met zakjes Kemdirect-korrels cadeau gekregen om te testen. Dat was in een hete zomer... Ik heb van alles geprobeerd, precies volgens de instructies, halve dosering, dubbele dosering, drievoudige dosering, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het duidelijk minder goed werkt dan de blauwe vloeistof. (Hetzelfde vind ik trouwens van de groene vloeistof, maar dat terzijde.)
Van minstens twee collega-camperaars heb ik gehoord dat ook zij niet tevreden waren met de korrels.

Toen ik op een beurs in gesprek raakte met de ontwikkelaar van het product, kwam ook die bedrijfsproef ter sprake. Hij zei dat hij 100% positieve feed-back had gekregen. Dat kan dus niet waar zijn en daarmee had hij voor mij zijn geloofwaardigheid verloren.

Ik schreef al dat er verschillende trucs zijn voor de beerput-aan-boord. Maar ik heb nooit gezegd dat ze allemaal even effectief werken.

Ik wens je een reukvrije vakantie,
Ernst
Laatst gewijzigd door Admin op 11 sep 2006, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard

Bericht door Gerard »

Je kunt ook gewoon bij Mc Donalds gaan poepen (eten doe ik er vast niet! :shock: ) en het is daar altijd goed schoon en er zijn heel veel filialen...... 8)
Berthil

Bericht door Berthil »

Ernst,

Mijn ervaringen zijn wel goed met die korrels.
Om de dag moet je wel een zakje in de afvaltank van het toilet gooien als het warm is.
In de grijs water tank is een maal een half zakje genoeg, dan gaat ie ook niet stinken.

Maar voor de rest moet je ook geen chemicalien gebruiken om het (spoel)water fris te houden. Of zoals sommige doen een beetje cloor in de friswatertank. Want die doden de bacterien. Terwijl de korrels er vanuit gaan dat de bacterien vrij hun werk kunnen doen.

Soms lukt het niet om alles direct leeg te gooien na het weekend, maar staat de camper nog een dag voor de deur, niet te doen. Als ik dan een of twee dagen later het toilet leeg gooi dan verbaast mij het weer dat alles verdwenen is. Het lijkt dan net grijs water wat ik loos, alles is verteerd.
Dus voor mij geen chemische stank meer, laat de natuur zijn werk doen.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Arnold Smeets

toiletvloeistof

Bericht door Arnold Smeets »

Tip:
Afvaltank van het toilet vullen met wat water, zoals voorgeschreven door de fabrikant. Hierin een borrelglaasje azijn en een scheutje vaatwasmiddel. Makkelijk want die beide producten hebben we toch al aan boord.

Je ruikt niets, het wordt een homogene massa die goed weg te spoelen is, je kunt ook storten als het in een septic tank komt (makkelijk op een natuurcamping) en het kost ook nog eens bijna niets.

In het spoelwater doen we nog steeds een klein beetje van die roze prut van Thetford. Die fles hebben we toch nog niet leeg....

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
ron(372)
Contacteer:

Re: toiletvloeistof

Bericht door ron(372) »

Arnold Smeets schreef:Tip:
Afvaltank van het toilet vullen met wat water, zoals voorgeschreven door de fabrikant. Hierin een borrelglaasje azijn en een scheutje vaatwasmiddel. Makkelijk want die beide producten hebben we toch al aan boord.

Je ruikt niets, het wordt een homogene massa die goed weg te spoelen is, je kunt ook storten als het in een septic tank komt (makkelijk op een natuurcamping) en het kost ook nog eens bijna niets.

In het spoelwater doen we nog steeds een klein beetje van die roze prut van Thetford. Die fles hebben we toch nog niet leeg....

Groet,

Arnold
Klopt ,

In plaats van afwasmiddel werkt groene zeep ook erg goed.

Groeten Ron
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Maar als het cassette toilet op de watertank van de camper of bus is aangesloten gaat dat niet zoal jullie nu beschrijven

Want dan kun je alleen maar iets in de tank van het cassette toilet doen

Bertus
Arnold Smeets

toiletvloeistof

Bericht door Arnold Smeets »

Klopt Bertus en dat is op zich ook voldoende. Kan ik de overbodige flessen nog aan je kwijt :lol: ?

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Arnold

Wat heb je nog aan flessen met vloeistpf voor het cassette toilet

Bertus
ron(372)
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

berriaaf schreef:Maar als het cassette toilet op de watertank van de camper of bus is aangesloten gaat dat niet zoal jullie nu beschrijven

Want dan kun je alleen maar iets in de tank van het cassette toilet doen

Bertus
Ik hoop wel dat je hem op de vuilwatertank hebt aangesloten Bertus.

Groeten Ron
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Ron

Daar heb ik niet aan gedacht maar heb er wel een heel goed filter tussen gezet en we hebben er tot nu toe niets van gemerkt

Bertus
Plaats reactie