waar staat DG voor?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvia307
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2005, 11:22
Locatie: Amersfoort

waar staat DG voor?

Bericht door Sylvia307 »

trefw: type aanduiding hoogte APV

Hallo, ik ben aan 't kijken voor een andere bus. Zonder alkoof en lager dan 2.40 meter i.v.m. de APV en de daaruitvolgende bekeuringen. Mijn huidige bus valt zo op als ik ergens wil slapen; het is een echte witte camper (307). Ik heb mijn zinnen gezet op een 508 of een 608. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 508 D en een L 508 DG, het zijn toch beide diesels? Heeft iemand nog tips?
:idea:
groetjes, Sylvia
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Als je puur wilt weten waar de afkortingen voor staan, kijk dan hier eens:

http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... ransporter

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

508

Bericht door beatrix18 »

Hallo Sylvia,

Een 508 is al snel 2.80 meter hoog!

Peter
Gebruikersavatar
Sylvia307
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2005, 11:22
Locatie: Amersfoort

Bericht door Sylvia307 »

Bedankt Jongens,
maar is een 508 zonder alkoof ook al te hoog voor de bebouwde kom? Hoe gaan jullie hier mee om? Ik bedoel: 's avonds in een stad parkeren. Ik zie zo vaak bussen langs de weg staan. Maar voor dit punt kan ik beter een ander forum opzoeken.
groetjes, Sylvia
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Hoogte

Bericht door GerardM »

Mijn ex-ambu (zie foto hieronder) is 255 cm hoog, staat vaak op de openbare weg geparkeerd en heb daarvoor nog nooit een bekeuring gehad.
Ik zou ook niet weten waarom wel... staat dat echt in de APV ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Sylvia307
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2005, 11:22
Locatie: Amersfoort

Bericht door Sylvia307 »

Hoi Gerard, misschien zijn Amersfoortse politieagenten wat meer op de regeltjes (lees: zeikerts)! En 15 cm. is minder dan 50 cm. - die van mij heeft een alkoof. Ik heb bezwaar gemaakt tegen de eerste bekeuring bij het OM, de tweede kon ik ontlopen omdat ik de agenten "betrapte" en de wagen mocht wegrijden.
Overigens: je hebt een mooie bus! Zo wil ik er ook een. Maar even afwachten wat dat bezwaarschrift doet.
henryb

Re: Hoogte

Bericht door henryb »

GerardM schreef:Mijn ex-ambu (zie foto hieronder) is 255 cm hoog, staat vaak op de openbare weg geparkeerd en heb daarvoor nog nooit een bekeuring gehad.
Ik zou ook niet weten waarom wel... staat dat echt in de APV ?

Groet,

Gerard
Ik heb ook een exambulance en heb ook nooit een bon of wat dan ook gehad... Een caravan bij ons in de straat had wel een mooie oranje sticker overigens
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

hoogte

Bericht door Arnold Smeets »

Hi iedereen,

Er is een standaard voor de APV en iedere gemeente is vrij die over te nemen en om er wijzigingen in door te voeren.
Daarnaast is iedere gemeente vrij de handhaving meer of minder streng door te voeren.

Amersfoort is daarin inderdaad nogal eens streng, ook al omdat ze parkeerwachten hebben.

Vraag bij een bekeuring of bij twijfel altijd even de juiste tekst van de APV op. Ik ben al eens aan een bekeuring ontkomen omdat er een lengtemaat EN een hoogtemaat van toepassing waren. De trekker waarom het ging had wel de hoogte maar niet de lengte en ik had de oplegger niet bij mij.

Bedenk dat als de wet zo eenvoudig zou zijn als de politie wel eens stelt er veel en veel minder rechtszaken zouden zijn bij de politierechter! De politie heeft niet altijd gelijk :roll:

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
henryb

Bericht door henryb »

In den Haag spreekt de APV wel over voertuigen met een recreatie bestemming, dus strikt genomen mag je je camper niet langer dan 3 dagen in de stad parkeren (afgezien van 5 aangwezen plekken (en dat zijn allemaal van die plekken waar veel junks zitten enzo). Op de site denhaag.nl spreekt men echter alleen van caravans en aanhangwagens (dus voertuigen zonder kenteken). Ik moet maar hopen dat het beleid zo blijft, want strikt genomen mag het dus eigenlijk niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 0 gasten