Vandaag gehoord dat je voor de apk geen stuurknop mag hebben. Je weet wel zo'n extra knop op het stuur zoals vrachtwagen ze ook hebben. Is dat normaal ?
De keurmeester zei dat hij ook wel begreep dat als hij hem er afhaalde ik hem er zo weer op zou zetten. Maar de keuring vereisde dit zei hij.
Stuurknobbel
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
- yaco
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
- Locatie: Zeeland
Nou zo handig is zo'n stuurknobbel nou ook weer niet.
Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden.
Voor mij duidelijk geen stuurknobbel meer , bij de fitnesstraining hebben ze leuke apparaten om sterke armen te krijgen.En anders oefenen met een kapotte accu werkt ook goed.
Groetjes Yaco.
Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden.
Voor mij duidelijk geen stuurknobbel meer , bij de fitnesstraining hebben ze leuke apparaten om sterke armen te krijgen.En anders oefenen met een kapotte accu werkt ook goed.
Groetjes Yaco.
608D brandweerbus.
Groetjes Yaco.
Groetjes Yaco.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Had z'n baas beter de stuurdemper kunnen vernieuwen, want dat schokbrekertje zit niet voor niks op de stuurstang..yaco schreef:Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden..

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- yaco
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
- Locatie: Zeeland
Als je ooit us met 50 ton vloeibare biergist op een boerenerf heb staan manoeuvreren dan snap je dat een stuurdempertje de kracht op je voorwielen ook niet meer tegen houdt.Is toch wat anders als onze bussies. Enne 60 dempertjes vervangen zat m'n baas nou ook weer niet op te wachten.
Groetjes Yaco.
Groetjes Yaco.
608D brandweerbus.
Groetjes Yaco.
Groetjes Yaco.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Was maar een ideetje Yaco, maar ik heb dan ook niet zo erg lang op de vrachtwagen gezeten. (2 jaartjes GPDW)
Dat was nog in de tijd dat een Portugese hoofdweg voornamelijk bestond uit gaten en steenslag.
Heb toen m'n duim ook wel eens de verkeerde kant op zien staan..
Bleek dat de stuurdemping er voor het gemak maar tussenuit gehaald was.
Vond het al zo'n schuddebak in z'n roer, maar wist ik veel.. :oops:
Vandaar mijn ideetje.
Enneuhhh fitness??? Da's toch bewegen zonder diesel onder je kont???
Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.
Mvg, Leo.:D
Dat was nog in de tijd dat een Portugese hoofdweg voornamelijk bestond uit gaten en steenslag.
Heb toen m'n duim ook wel eens de verkeerde kant op zien staan..

Bleek dat de stuurdemping er voor het gemak maar tussenuit gehaald was.
Vond het al zo'n schuddebak in z'n roer, maar wist ik veel.. :oops:
Vandaar mijn ideetje.
Enneuhhh fitness??? Da's toch bewegen zonder diesel onder je kont???

Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Eduard
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
- Locatie: Eindhoven
Aan dat rammelen, niet alleen bij het stationair draaien maar ook als je hem loslaat, irriteerde ik me ook mateloos. Een klein, niet al te dik elastiekje heeft bij mij wonderen gedaan.Leo schreef: Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.
Mvg, Leo.:D
Geen belemmering bij het draaien maar wel bij het rammelen.
Eduard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten