Pagina 1 van 1

Stuurknobbel

Geplaatst: 01 dec 2006, 22:26
door A_A
Vandaag gehoord dat je voor de apk geen stuurknop mag hebben. Je weet wel zo'n extra knop op het stuur zoals vrachtwagen ze ook hebben. Is dat normaal ?
De keurmeester zei dat hij ook wel begreep dat als hij hem er afhaalde ik hem er zo weer op zou zetten. Maar de keuring vereisde dit zei hij.

Geplaatst: 01 dec 2006, 23:21
door Anton
Hoi,

Dat mag niet, zo'n handige knobbel aan het stuur.
Gewoon er even afhalen, geen steekproef: dan zet je hem weer vast.
Gebeurt ook met vrachtwagens, als het op dat moment maar aan de eissen voldoet.

Stuur ze!

Groet Anton.

Geplaatst: 03 dec 2006, 10:15
door yaco
Nou zo handig is zo'n stuurknobbel nou ook weer niet.
Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden.
Voor mij duidelijk geen stuurknobbel meer , bij de fitnesstraining hebben ze leuke apparaten om sterke armen te krijgen.En anders oefenen met een kapotte accu werkt ook goed.

Groetjes Yaco.

Geplaatst: 03 dec 2006, 13:33
door Leo
yaco schreef:Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden..
Had z'n baas beter de stuurdemper kunnen vernieuwen, want dat schokbrekertje zit niet voor niks op de stuurstang.. :roll:

Mvg, Leo.:D

Geplaatst: 04 dec 2006, 19:49
door yaco
Als je ooit us met 50 ton vloeibare biergist op een boerenerf heb staan manoeuvreren dan snap je dat een stuurdempertje de kracht op je voorwielen ook niet meer tegen houdt.Is toch wat anders als onze bussies. Enne 60 dempertjes vervangen zat m'n baas nou ook weer niet op te wachten.
Groetjes Yaco.

Geplaatst: 04 dec 2006, 21:47
door Leo
Was maar een ideetje Yaco, maar ik heb dan ook niet zo erg lang op de vrachtwagen gezeten. (2 jaartjes GPDW)

Dat was nog in de tijd dat een Portugese hoofdweg voornamelijk bestond uit gaten en steenslag.
Heb toen m'n duim ook wel eens de verkeerde kant op zien staan.. :cry:
Bleek dat de stuurdemping er voor het gemak maar tussenuit gehaald was.
Vond het al zo'n schuddebak in z'n roer, maar wist ik veel.. :oops:
Vandaar mijn ideetje.

Enneuhhh fitness??? Da's toch bewegen zonder diesel onder je kont??? Afbeelding


Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.


Mvg, Leo.:D

Geplaatst: 05 dec 2006, 12:55
door Eduard
Leo schreef: Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.

Mvg, Leo.:D
Aan dat rammelen, niet alleen bij het stationair draaien maar ook als je hem loslaat, irriteerde ik me ook mateloos. Een klein, niet al te dik elastiekje heeft bij mij wonderen gedaan.
Geen belemmering bij het draaien maar wel bij het rammelen.

Eduard