TEST JE KENNIS
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
TEST JE KENNIS
Hoi,
Ik kwam deze link tegen, ik had hem ergens anders neer gezet maar ik denk dat ie hier moet staan!
http://www.timloto.org/nl/onderwijs_toetsen.html
Veel plezier!
Groet Anton
Ik kwam deze link tegen, ik had hem ergens anders neer gezet maar ik denk dat ie hier moet staan!
http://www.timloto.org/nl/onderwijs_toetsen.html
Veel plezier!
Groet Anton
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
M'n ouwe kameraad zegt altijd: "Het zijn niet de beste die leraar worden, want een goeie vakman kan z'n vreten wel ergens anders verdienen dan in zo'n stinkend hok (=klaslokaal)."
Gezien de fouten en lulligheden in deze "test" kan ik het weer helemaal met hem eens zijn.. :P
Mvg, Leo.:D
Gezien de fouten en lulligheden in deze "test" kan ik het weer helemaal met hem eens zijn.. :P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Airco: 8 (weet niks van auto-wetten)
Elec: 8 ( ben meer vergeten dan ik dacht :oops: )
Motoren: Gemiddeld 8 ( rotbenzine, heb ik geen sjoege van. Lamba sonde:ik dacht aan een tropische dansparty? :P )
Onderstel: 8 ( meer geluk dan wijsheid want onderstellen varen niet.)
Gereedschap: 3 X 2 fout, vierde kon ik niet laden vanwege te veel MB's. Moet een beetje op mijn datalimiet letten.
Wbt motoren: Heb ik er een aantal van gemaakt: Veel te veel domme weetjes die je in de praktijk nooit nodig hebt en dus alleen voor zo'n samensteller belangrijk zijn omdat hÃj ze nou eenmaal wél weet.
Ook veel verneukeratieve antwoorden, heeft niks met je kennis te maken maar alles met de sadistische instelling van de maker.
De test krijgt van mij een dikke onvoldoende; té weinig praktijkgericht en typisch door een beroeps-examinator opgesteld.
Er staan ook discutabele antwoorden in, maar ben ze (gelukkig) vergeten op te schrijven.
Ik heb me flink geërgerd aan deze test.
Op deze manier maak je mensen niet enthousiast voor (motor)techniek.
Mvg, Leo.:D
Elec: 8 ( ben meer vergeten dan ik dacht :oops: )
Motoren: Gemiddeld 8 ( rotbenzine, heb ik geen sjoege van. Lamba sonde:ik dacht aan een tropische dansparty? :P )
Onderstel: 8 ( meer geluk dan wijsheid want onderstellen varen niet.)
Gereedschap: 3 X 2 fout, vierde kon ik niet laden vanwege te veel MB's. Moet een beetje op mijn datalimiet letten.
Wbt motoren: Heb ik er een aantal van gemaakt: Veel te veel domme weetjes die je in de praktijk nooit nodig hebt en dus alleen voor zo'n samensteller belangrijk zijn omdat hÃj ze nou eenmaal wél weet.
Ook veel verneukeratieve antwoorden, heeft niks met je kennis te maken maar alles met de sadistische instelling van de maker.
De test krijgt van mij een dikke onvoldoende; té weinig praktijkgericht en typisch door een beroeps-examinator opgesteld.
Er staan ook discutabele antwoorden in, maar ben ze (gelukkig) vergeten op te schrijven.
Ik heb me flink geërgerd aan deze test.
Op deze manier maak je mensen niet enthousiast voor (motor)techniek.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Anton,
van mij hoef je 'm niet te verwijderen hoor.:)
Nu onze commentaren eronder staan lijkt het me wel duidelijk dat de mensen deze test met een korreltje zout moeten nemen.
En er staan bij die gereedschappen héél veel interessante voorwerpen waar de meeste leden nog nooit van gehoord hebben en waar ze hun voordeel mee kunnen doen. :)
Dat "temperen van het enhousiasme" is geheel mijn eigen insteek over hoe je mensen op een leuke manier iets zou kunnen leren.
Ik heb dat op mijn manier hier op het forum én op het sleutelveldje proberen te doen.
Verhaaltjes en anecdotes, en maar blijven rammen op het feit dat alles aan een diesel zo verrekte simpel is. En dát natuurlijk ook bewijzen. :)
Op die manier heb ik volledig a-technische nitwitz tóch aan het sleutelen gekregen. en daar ben ik best wel een beetje trots op. :oops:
Maar als ik dan zo'n beroepsleraar zie , die het in feite veel gemakkelijker heeft want daar zitten jongens/meisjes die al interesse in de techniek hebben, en die malgoochem versiert het om die jongeren de opleiding af te jagen omdat ie op een saaie manier veel te veel onnodige troep onderwijst, dan gaan mijn stekels overeind staan.
Want wat kan het nou schelen dat zo'n jongere bv die Kelvin-omrekening niet in z'n kop krijgt?
Een stickertje met Celcius op dat apparaat doet wonderen!
Het wel of niet saaie dingen in je kop kunnen stampen heeft niets te maken met het feit of je al dan niet een goeie monteur wordt!
Dan die test, wat net zo goed een examen had kunnen zijn.
Kunnen die examenklojo's nou niet bedenken dat daar een nerveus persoon zit die misschien bést alles wel weet, maar door hun instinkers totaal de mist in gaat?
Want bovenaan een positief antwoord zetten, en dan naar beneden vervolgens (dmv 2 woorden en een komma) er negatieve antwoorden van maken, vind ik echt een smerige instinker.
Das taalkundig heel leuk gevonden, maar totaal hufterig gedrag naar de kandidaat toe.
Goh, wat zullen ze genoten hebben van hun geniale inval; "hoppa, weer een leerling-monteur minder op de wereld."
En als ze zelf nou zo goed waren, maar ze laten zelf in hun examenopgaven steekjes vallen. De runderen.
Grinnnn, zoals je ziet heb ik het niet zo op het lerarenkorps Anton, maar ik hoop mijn redenen duidelijk genoeg gemaakt te hebben.
Dus van mij mag ie blijven staan, al was het alleen maar vanwege het bewijs dat mijn ouwe kameraad gelijk heeft.. 8)
Mvg, Leo.:D
ps, volgens mij heb ik in alinea 4 mijn langste zin ooit geschreven. :P
van mij hoef je 'm niet te verwijderen hoor.:)
Nu onze commentaren eronder staan lijkt het me wel duidelijk dat de mensen deze test met een korreltje zout moeten nemen.
En er staan bij die gereedschappen héél veel interessante voorwerpen waar de meeste leden nog nooit van gehoord hebben en waar ze hun voordeel mee kunnen doen. :)
Dat "temperen van het enhousiasme" is geheel mijn eigen insteek over hoe je mensen op een leuke manier iets zou kunnen leren.
Ik heb dat op mijn manier hier op het forum én op het sleutelveldje proberen te doen.
Verhaaltjes en anecdotes, en maar blijven rammen op het feit dat alles aan een diesel zo verrekte simpel is. En dát natuurlijk ook bewijzen. :)
Op die manier heb ik volledig a-technische nitwitz tóch aan het sleutelen gekregen. en daar ben ik best wel een beetje trots op. :oops:
Maar als ik dan zo'n beroepsleraar zie , die het in feite veel gemakkelijker heeft want daar zitten jongens/meisjes die al interesse in de techniek hebben, en die malgoochem versiert het om die jongeren de opleiding af te jagen omdat ie op een saaie manier veel te veel onnodige troep onderwijst, dan gaan mijn stekels overeind staan.
Want wat kan het nou schelen dat zo'n jongere bv die Kelvin-omrekening niet in z'n kop krijgt?
Een stickertje met Celcius op dat apparaat doet wonderen!
Het wel of niet saaie dingen in je kop kunnen stampen heeft niets te maken met het feit of je al dan niet een goeie monteur wordt!
Dan die test, wat net zo goed een examen had kunnen zijn.
Kunnen die examenklojo's nou niet bedenken dat daar een nerveus persoon zit die misschien bést alles wel weet, maar door hun instinkers totaal de mist in gaat?
Want bovenaan een positief antwoord zetten, en dan naar beneden vervolgens (dmv 2 woorden en een komma) er negatieve antwoorden van maken, vind ik echt een smerige instinker.
Das taalkundig heel leuk gevonden, maar totaal hufterig gedrag naar de kandidaat toe.
Goh, wat zullen ze genoten hebben van hun geniale inval; "hoppa, weer een leerling-monteur minder op de wereld."
En als ze zelf nou zo goed waren, maar ze laten zelf in hun examenopgaven steekjes vallen. De runderen.

Grinnnn, zoals je ziet heb ik het niet zo op het lerarenkorps Anton, maar ik hoop mijn redenen duidelijk genoeg gemaakt te hebben.
Dus van mij mag ie blijven staan, al was het alleen maar vanwege het bewijs dat mijn ouwe kameraad gelijk heeft.. 8)
Mvg, Leo.:D
ps, volgens mij heb ik in alinea 4 mijn langste zin ooit geschreven. :P
Laatst gewijzigd door Leo op 10 jan 2007, 01:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Hoi Anton,
Zou de test niet verwijderen. Ergens op dit forum wordt al eerder gezegd dat het misschien beter is om niets meer te posten.... (en dat is niet de bedoeling lijkt me...)
Het gaat er volgens mij niet om wat iemand "weet" maar meer of iemand iets wil weten of iets wil leren. Met zo`n test kom je daar niet achter. Heb me ook altijd al afgevraagd wat het nut is van dit soort en andere testen. Het zegt namelijk niets over iemand zijn kennis. Je kunt alles in je kop stampen en dan veel "weten" maar snappen, het in de praktijk toepassen, het uitleggen, is wel iets anders. Je kunt wel weten dat de koolborstels is een dynamo daarvoor dienen maar het daadwerkelijk snappen hoe het werkt haal je daar niet uit. Waneer je begrijpt hoe iets werkt, en dat kan techniek zijn of iets anders, dan kun je ook verbeteringen, aanmerkingen, ideeen daarover hebben.
Volgens mij zegt dat veel meer over iemand zijn kennis dan een mooie score op een test.
Groet,
Otto.
Zou de test niet verwijderen. Ergens op dit forum wordt al eerder gezegd dat het misschien beter is om niets meer te posten.... (en dat is niet de bedoeling lijkt me...)
Het gaat er volgens mij niet om wat iemand "weet" maar meer of iemand iets wil weten of iets wil leren. Met zo`n test kom je daar niet achter. Heb me ook altijd al afgevraagd wat het nut is van dit soort en andere testen. Het zegt namelijk niets over iemand zijn kennis. Je kunt alles in je kop stampen en dan veel "weten" maar snappen, het in de praktijk toepassen, het uitleggen, is wel iets anders. Je kunt wel weten dat de koolborstels is een dynamo daarvoor dienen maar het daadwerkelijk snappen hoe het werkt haal je daar niet uit. Waneer je begrijpt hoe iets werkt, en dat kan techniek zijn of iets anders, dan kun je ook verbeteringen, aanmerkingen, ideeen daarover hebben.
Volgens mij zegt dat veel meer over iemand zijn kennis dan een mooie score op een test.
Groet,
Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Leo Otto, ik ben het helemaal eens met julie!
Hij blijft staan alleen al omdat het leuke reachties opwekt en misschien discussies op het technische vlak!
Dat theorie en praktijk niet altijd overeen komen is mij wel bekend.
Ik was een beetje benauwd dat wat in de test staat zou worden aangenomen als onomstotelijke waarheid.
Gelukkig zijn er velen die hier doorheen prikken.
Groet Anton
Leo Otto, ik ben het helemaal eens met julie!
Hij blijft staan alleen al omdat het leuke reachties opwekt en misschien discussies op het technische vlak!
Dat theorie en praktijk niet altijd overeen komen is mij wel bekend.
Ik was een beetje benauwd dat wat in de test staat zou worden aangenomen als onomstotelijke waarheid.
Gelukkig zijn er velen die hier doorheen prikken.
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Ben,
ik protesteer tegen de antwoorden bij vraag 1.
Waarom wil jij de kandidaten op het verkeerde been zetten door het juiste antwoord er niet bij te zetten?:shock:
Er behoort nog bij te staan:
D: werktuig om verf te roeren.
E: Duur merk koffielepeltje
F: Een slechte schroevendraaier
G: Opener voor verfblikken
H: Verfschraper
I: Breekijzertje
J: Dieptemeter voor varende timmerlui
K: Peilstok
L: een vreemd soort boterham-mes
M: Alle antwoorden (uitgezonderd C) zijn goed
Waarbij ik het antwoord niet verklap omdat het M is.
Mvg, Leo.:D
ps, wel een leuk idee om zelf een test te maken.:)
ik protesteer tegen de antwoorden bij vraag 1.
Waarom wil jij de kandidaten op het verkeerde been zetten door het juiste antwoord er niet bij te zetten?:shock:
Er behoort nog bij te staan:
D: werktuig om verf te roeren.
E: Duur merk koffielepeltje
F: Een slechte schroevendraaier
G: Opener voor verfblikken
H: Verfschraper
I: Breekijzertje
J: Dieptemeter voor varende timmerlui
K: Peilstok
L: een vreemd soort boterham-mes
M: Alle antwoorden (uitgezonderd C) zijn goed
Waarbij ik het antwoord niet verklap omdat het M is.
Mvg, Leo.:D
ps, wel een leuk idee om zelf een test te maken.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Echt
Gelukkig mag ik vanavond weer naar mijn Belgische Garagehouders opleiding. Pintje in de pauze en er is allemaal nieuw gereedschap :D :D .
Zelfs een apparaat om airco's mee af te vullen/persen; iets waar je in Nederland allerlei diploma's en vergunningen voor moet hebben 8) .
Groet,
Gerard
Zelfs een apparaat om airco's mee af te vullen/persen; iets waar je in Nederland allerlei diploma's en vergunningen voor moet hebben 8) .
Groet,
Gerard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten