Tijdelijk aanbod op dinsdag 23/01 bij Lidl België
Alarmsysteem
* 3 functies:
o gongfunctie: meldt beweging met gongtoon
o alarmfunctie: bij duidelijke beweging gaat een luid alarm af (een stiller alarm is ook mogelijk) en het toestel belt de voorgeprogrammeerde telefoonnummers op (mogelijkheid tot oproep van 5 nummers
o noodgeval-functie: d.m.v. de paniekknop kan de ingebouwde sirene of een telefoonalarm onmiddellijk in werking worden gesteld
* bewegingsmelder: ca. 100° x max. 6 m reikwijdte
* incl. 12V-batterij
* 14,5 x 8,5 x 4,5 cm
* 3 jaar garantie
* incl. 0,1 euro recyclagebijdrage
* per stuk
Hey, das interessant voor die prijs. Het feit dat dit alarm een 12V-batterij als voeding heeft: zou je hem dan niet ook op een 12V-accu kunnen aansluiten? Of is dit niet mogelijk door wellicht een te hoog amperegehalte?
Roger 1100 schreef:Hey, das interessant voor die prijs. Het feit dat dit alarm een 12V-batterij als voeding heeft: zou je hem dan niet ook op een 12V-accu kunnen aansluiten? Of is dit niet mogelijk door wellicht een te hoog amperegehalte?
Ik weet niet of en hoe je de accu van buitenaf zou kunnen ontkoppelen maar dat zou betekenen dat je de 30 euro in je zak zou kunnen laten als je hem op je accu aansluit ;)
Het feit dat dit alarm een 12V-batterij als voeding heeft: zou je hem dan niet ook op een 12V-accu kunnen aansluiten?
Natuurlijk kan dat. Die 12 V was ook de reden dat ik een verwijzing op het forum heb gezet. Je kunt twee draadjes van een accu -via een zekering- de alarmkast invoeren.
Of is dit niet mogelijk door wellicht een te hoog amperegehalte?
Even de beginselen van de electrotechniek ophalen:
Wet van Ohm: E=I*R, d.w.z. spanning is stroom maal weerstand.
De spanning is constant (namelijk 12 V), de weerstand verandert niet (de inwendige weerstand van het systeem), dus hoe zou de stroom (het "ampèregehalte") te hoog of laag kunnen zijn...
Een absolute 'electronicaleek' hier. Vandaar ook mijn 'domme' vraag. Maar, bij electronische zaken stel ik liever een vraag teveel dan te weinig. Is iets veiliger en kan een hoop schade voorkomen.
Maar het feit dat je hem inderdaad op een accu kunt aansluiten maakt het wel extra interessant.
Laat ik nou net vandaag bij Gamma met een verpakking van zo'n alarmsysteem in mijn hand hebben gestaan. Met de gedachte of het handig zou zijn voor mijn bus.
Het werkt geheel op batterijvoeding. Nu weet ik niet meer of er drie of vier AA's in moeten. In ieder geval dus max 6V dc. Elke unit heeft eigen batterijen (codepaneel, bewegingsmelder, deurcontact, extra sirene). Units zijn draadloos behalve de extra sirene. In welke mate het systeempje uitbreidbaar is weet ik niet.
Als je het niet erg vindt om batterijen te controleren en te verwisselen is het mischien een optie. Ik wil 'm niet.
En naar Belgie op en neer voor die van de Lidl zie ik ook niet als een voordelige optie, .................................. en in 2008 al helemaal niet meer, Ernst.
Ik hoefde deze week niet eens vroeg naar de Lidl om het gasalarm tekopen.
Heb er dus een, even getest met aardgas, dat werkte ook.
nu nog inbouwen
Bedankt voor de tip . :D
frank
Leen,
Die LIDL prijzen zijn ook niet universeel zie ik, dat scheelt 40%, ik zit hier op de verkeerde plek, want de gereedschapset die hier voor 49,95 Eu in de folder stond had je in Scotland voor 25 pond.
Ik woon dus nogal aan de Duitse grens, bij de Lidl in Emlicheim neem ik een folder mee een week later is het het dan in NL in de verkoop.
Wat mij altijd al opviel was op sommige produchten het prijs verschil.