remmen 608

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
1114

remmen 608

Bericht door 1114 »

Dag allemaal,

Ik heb een 608 uit 86.
De rubbers van de remcilinders (vacuumbekrachtigd) zijn na zo’n 20 jaar trouwe dienst week geworden. Heb vorig jaar de cilinders van de koppeling (gever en nemer ) vervangen en nu wil ik het remsysteem aan pakken. Het handboek schrijft voor om alle rubberen delen te vervangen. Ik heb het volgende lijstje gemaakt

Hoofdremcilinder
Wielremcilinders
Remslangen voorwielen
Bij het remschema van het werkplaats handboek is er een terugslagklep beschreven moet die ook vervangen worden of niet .
Dezelfde vraag geldt eigenlijk voor de lastafhankelijke remkracht regelaar
Worden de keerringen bij de wiellagers ook standaard vervangen?
Ben ik nog verder iets vergeten of heeft er iemand nog handige tips, trucs?
Ik hoor het wel.

Groeten Joris
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Joris,

Jouw opsomming is bijna volledig:

Ik mis alleen de remslang van ALR ventiel naar de achteras.

Het vervangen van de remcups is zeker een goede zaak, als je er aan kan komen volstaat het met de rubbertjes te vervangen (paar Euro),
wil je het uitgebreider doen,dan pak je revisiesetjes (orig Mercedes) (EU 21,=) en heb je pech dan moet je de hele cilinder vervangen (orig MB: ca 80,=)
De hoofdremcilinder kun je dacht ik ook af met een revisiesetje.

Ik heb het meeste gedaan met de originele revisisetjes, prijs bij Ruttchen valt mee en de automaterialenzaken hebben niet altijd alles voor een 508.

Het ALR ventiel heb ik nooit hoeven doen die doet het nog steeds .
Let wel goed op of het ding ook werkt, een goede APKeurmeester kan het fuctioneren daarvan aan de hand van de remproef ontdekken.

Wat de remslangen betreft: ook daar kun je aannemen als die door de APK komen dat het goed is, tenzij je heel aparte remproblemen hebt.

Als je de slangen voor vervangt, dan wel allebei als ze al oud zijn, vervangen van een kan rare effekten hebben hoorde ik net.

Frank
1114

Bericht door 1114 »

klasse, het slangetje staat op m'n lijsie.

de alr laat ik wel nakijken bij de apk komt er binnenkort toch weer aan.

bedankt voor de info

groeten joris
Plaats reactie