Automatisch Lastafhankelijke Remkracht regelaar

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
melhof

Automatisch Lastafhankelijke Remkracht regelaar

Bericht door melhof »

De opbouw van onze 307D geeft op de achteras zonder bepakking al 1250kg.

De oorspronkelijk autoambulance uitvoering heeft echter een ALR (Automatisch Lastafhankelijke Remkracht) regelaar.

Toen was die nog nodig omdat hij onbelast 480kg aslast en max 2210kg op de achteras mag hebben.

Ik neem aan dat de remkracht bij de vaste opbouw nu altijd al boven het te regelen gebied uitkomt.

Is het zinvol deze regelaar nog op de bus te houden? :?:

Volgens de APK richtlijnen mag hij er niet af.
Ookal is het zinloos en lijkt het mij eerder een bron van mogelijke problemen. :roll:
A_A

Bericht door A_A »

He hoi, als je hem er niet afmag halen van de apk zou ik hem er zeker niet afhalen.
Het enige is dat hij niet te actief zal zijn.
Kan er zo op het forum weinig problemen over vinden trouwens.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Arnold Smeets

ALR

Bericht door Arnold Smeets »

Melchior,

Je zou DCNL Nijkerk, afd. homologatie en conformering, kunnen vragen of er varianten van jouw auto zijn zonder ALR. Heel misschien kun je dan ombouwen. Voor het beantwoorden van je vraag hebben ze het chassisnummer van je auto nodig.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

De alr zit zelfs op mijn 207D personenbus uitvoering, ik denk dus dat het ALR op vrijwel alle TN's zit

Overigens weegt mijn 207 achter 1125 kg leeg, en beladen soms wel meerdan de max aslast. Dan is de ALR dus wel nodig denk ik.

Frank
Plaats reactie