Hoofdremcilinder reviseren of vervangen.

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoofdremcilinder reviseren of vervangen.

Bericht door Frank.fjph »

Het is er dan toch van gekomen, na jarenlang wielremcilinders reviseren ben ik dan nu toe aan de hoofdremcilinder. :( :(

Even een vraag: wie heeft ervaringen met reviseren?? (revisieset: 86,= niewe cilinder: 195,=)
Of is er naast MB ook nog ander spul??

Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Hesel (Ostfriesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Of is er naast MB ook nog ander spul??

Dat hangt helemaal af van wat er bij de eerste montage ingezet is (MB koopt ook maar OEM-spullen in bij ATE, FAG, Girling e.d. ...)

Van sommige merken bestaan revisiesetjes en/of losse zuigers, van andere niet. Voor alle merken geldt dat ze in de gespecialiseerde vakhandel aanzienlijk goedkoper kunnen worden gekocht dan bij de dealer van een ons bekend merk :!: Zie de Bedrijvenlijst.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Admin schreef:Voor alle merken geldt dat ze in de gespecialiseerde vakhandel aanzienlijk goedkoper kunnen worden gekocht dan bij de dealer van een ons bekend merk
Kan ik alleen maar beamen, voor mijn Hanomag (welke dealer? ;)) kostte zo'n setje helemaal compleet ongeveer 30 euro, gekocht bij Leeuwekamp van Langen in Alkmaar.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Jeroen,
Is dat een gewone onderdelenzaak of een remspecialist of zo??

Frank

PS Voor mijn toepassing/gebruik van de bus is het clubmagazijn als bron voor dit onderdeel afgevallen.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hoi Frank,

Reviseren is prima te doen. Het is namelijk niks anders dan de oude keerringetjes eraf halen en de nieuwe erop schuiven.
'Weet zo niet hoe het bij MB zit maar er zitten waarschijnlijk 3 keerringen op de zuigerstang (twee voor de voorste remmen en eentje voor de achterremmen, die wordt later weer gesplitst) die vervolgens met een segerring in de remcilinder zit geborgt. Die nieuwe keerringetjes gaan waarschijnlijk wel wat moeilijk om de zuigerstang heen, beetje remolie erbij doet wonderen.

Ik heb gen werkplaatshandboek ofzo maar als je een doorsnede tekening ziet snap je het meteen.

Succes,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Otto, (en anderen),

Bedankt, voor het meedenken, ik denk dat de revisie mij ook wel zal lukken, maar heb net besloten voor de hoofdprijs te gaan en de "MB original-teile" cilinder besteld, vooral om de tijdswinst die dat geeft, en de andere dingen die ik nog moet doen voor de vakantie.
Handig hoor dat de dealer zijn werktijden heeft gewijzigd, je kan nu tot 17:00 terecht op zaterdag, magazijn tot 15.00.

Frank
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Frank.fjph schreef:Jeroen,
Is dat een gewone onderdelenzaak of een remspecialist of zo??
Hoi Frank,

Dat is een specialist in frictietechniek, doen ook koppelingsplaten etc.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
325

Bericht door 325 »

Ik heb mijn hoofremcilinder vorig jaar ook vervangen, origineel van FAG, maar niet via Mercedes en kwam rond een 150 € uit dacht ik.

Adres via PM ( locatie Borgerhout , Antwerpen , Belgie)

Cups zijn niet echt aan te raden voor hoofdrem cilinder, voorje het weet lekken ze nog of terug en kan je alsnog gaan vervangen.

Cups heb ik wel vervangen op de voorste remclinders, heel goed te doen.

Remmen zijn geen optie !! dus beter goed van de eerste keer.

Als je toch begint : ineens de koppeling cilinders nakijken ook !

succes

PS : vuile leiding: spoelen met wasbezine ( 12 uur laten trekken) daarna goed doorspoelen, wasbenzine tast de rubber niet.
Gebruikersavatar
janbenz1
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 feb 2007, 20:39
Locatie: Drachten

Bericht door janbenz1 »

Het reviseren is prima te doen.
Ik heg vandaag de hoofdremcilinder gereviseerd, een orginele set besteld bij de dealer, €85,00 ex btw.
Dit is inclusief zuigerstangen, je moet de zuigertjes er even op zetten, en de veren omzetten.
Dan weer monteren.
Alles eerst wel even goed doorspoelen met schone remolie.
De zuigertjes eerst goed in de remolie leggen, dan gaat het allemmal wat gemakkelijker.

gelijk ook de buitekant met de staalborstel op de boormachine schoon gemaakt, daana het hele zaakje in de zinkspray, en daarna in de zwarte verf.
Hij lijkt weer als nieuw.
Het is even een werkje, maar geeft je wel voldoening.

Groet Jan.
There is no bether coke than my benzsmoke!

Groetnis fan jan, ût Fryslân.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten