Hoofdremcilinder reviseren of vervangen.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Hoofdremcilinder reviseren of vervangen.
Het is er dan toch van gekomen, na jarenlang wielremcilinders reviseren ben ik dan nu toe aan de hoofdremcilinder. :( :(
Even een vraag: wie heeft ervaringen met reviseren?? (revisieset: 86,= niewe cilinder: 195,=)
Of is er naast MB ook nog ander spul??
Frank
Even een vraag: wie heeft ervaringen met reviseren?? (revisieset: 86,= niewe cilinder: 195,=)
Of is er naast MB ook nog ander spul??
Frank
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Of is er naast MB ook nog ander spul??
Dat hangt helemaal af van wat er bij de eerste montage ingezet is (MB koopt ook maar OEM-spullen in bij ATE, FAG, Girling e.d. ...)
Van sommige merken bestaan revisiesetjes en/of losse zuigers, van andere niet. Voor alle merken geldt dat ze in de gespecialiseerde vakhandel aanzienlijk goedkoper kunnen worden gekocht dan bij de dealer van een ons bekend merk
Zie de Bedrijvenlijst.
Dat hangt helemaal af van wat er bij de eerste montage ingezet is (MB koopt ook maar OEM-spullen in bij ATE, FAG, Girling e.d. ...)
Van sommige merken bestaan revisiesetjes en/of losse zuigers, van andere niet. Voor alle merken geldt dat ze in de gespecialiseerde vakhandel aanzienlijk goedkoper kunnen worden gekocht dan bij de dealer van een ons bekend merk

- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Kan ik alleen maar beamen, voor mijn Hanomag (welke dealer? ;)) kostte zo'n setje helemaal compleet ongeveer 30 euro, gekocht bij Leeuwekamp van Langen in Alkmaar.Admin schreef:Voor alle merken geldt dat ze in de gespecialiseerde vakhandel aanzienlijk goedkoper kunnen worden gekocht dan bij de dealer van een ons bekend merk
Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Hoi Frank,
Reviseren is prima te doen. Het is namelijk niks anders dan de oude keerringetjes eraf halen en de nieuwe erop schuiven.
'Weet zo niet hoe het bij MB zit maar er zitten waarschijnlijk 3 keerringen op de zuigerstang (twee voor de voorste remmen en eentje voor de achterremmen, die wordt later weer gesplitst) die vervolgens met een segerring in de remcilinder zit geborgt. Die nieuwe keerringetjes gaan waarschijnlijk wel wat moeilijk om de zuigerstang heen, beetje remolie erbij doet wonderen.
Ik heb gen werkplaatshandboek ofzo maar als je een doorsnede tekening ziet snap je het meteen.
Succes,
Otto.
Reviseren is prima te doen. Het is namelijk niks anders dan de oude keerringetjes eraf halen en de nieuwe erop schuiven.
'Weet zo niet hoe het bij MB zit maar er zitten waarschijnlijk 3 keerringen op de zuigerstang (twee voor de voorste remmen en eentje voor de achterremmen, die wordt later weer gesplitst) die vervolgens met een segerring in de remcilinder zit geborgt. Die nieuwe keerringetjes gaan waarschijnlijk wel wat moeilijk om de zuigerstang heen, beetje remolie erbij doet wonderen.
Ik heb gen werkplaatshandboek ofzo maar als je een doorsnede tekening ziet snap je het meteen.
Succes,
Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Otto, (en anderen),
Bedankt, voor het meedenken, ik denk dat de revisie mij ook wel zal lukken, maar heb net besloten voor de hoofdprijs te gaan en de "MB original-teile" cilinder besteld, vooral om de tijdswinst die dat geeft, en de andere dingen die ik nog moet doen voor de vakantie.
Handig hoor dat de dealer zijn werktijden heeft gewijzigd, je kan nu tot 17:00 terecht op zaterdag, magazijn tot 15.00.
Frank
Bedankt, voor het meedenken, ik denk dat de revisie mij ook wel zal lukken, maar heb net besloten voor de hoofdprijs te gaan en de "MB original-teile" cilinder besteld, vooral om de tijdswinst die dat geeft, en de andere dingen die ik nog moet doen voor de vakantie.
Handig hoor dat de dealer zijn werktijden heeft gewijzigd, je kan nu tot 17:00 terecht op zaterdag, magazijn tot 15.00.
Frank
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Hoi Frank,Frank.fjph schreef:Jeroen,
Is dat een gewone onderdelenzaak of een remspecialist of zo??
Dat is een specialist in frictietechniek, doen ook koppelingsplaten etc.
Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ik heb mijn hoofremcilinder vorig jaar ook vervangen, origineel van FAG, maar niet via Mercedes en kwam rond een 150 € uit dacht ik.
Adres via PM ( locatie Borgerhout , Antwerpen , Belgie)
Cups zijn niet echt aan te raden voor hoofdrem cilinder, voorje het weet lekken ze nog of terug en kan je alsnog gaan vervangen.
Cups heb ik wel vervangen op de voorste remclinders, heel goed te doen.
Remmen zijn geen optie !! dus beter goed van de eerste keer.
Als je toch begint : ineens de koppeling cilinders nakijken ook !
succes
PS : vuile leiding: spoelen met wasbezine ( 12 uur laten trekken) daarna goed doorspoelen, wasbenzine tast de rubber niet.
Adres via PM ( locatie Borgerhout , Antwerpen , Belgie)
Cups zijn niet echt aan te raden voor hoofdrem cilinder, voorje het weet lekken ze nog of terug en kan je alsnog gaan vervangen.
Cups heb ik wel vervangen op de voorste remclinders, heel goed te doen.
Remmen zijn geen optie !! dus beter goed van de eerste keer.
Als je toch begint : ineens de koppeling cilinders nakijken ook !
succes
PS : vuile leiding: spoelen met wasbezine ( 12 uur laten trekken) daarna goed doorspoelen, wasbenzine tast de rubber niet.
- janbenz1
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 14 feb 2007, 20:39
- Locatie: Drachten
Het reviseren is prima te doen.
Ik heg vandaag de hoofdremcilinder gereviseerd, een orginele set besteld bij de dealer, €85,00 ex btw.
Dit is inclusief zuigerstangen, je moet de zuigertjes er even op zetten, en de veren omzetten.
Dan weer monteren.
Alles eerst wel even goed doorspoelen met schone remolie.
De zuigertjes eerst goed in de remolie leggen, dan gaat het allemmal wat gemakkelijker.
gelijk ook de buitekant met de staalborstel op de boormachine schoon gemaakt, daana het hele zaakje in de zinkspray, en daarna in de zwarte verf.
Hij lijkt weer als nieuw.
Het is even een werkje, maar geeft je wel voldoening.
Groet Jan.
Ik heg vandaag de hoofdremcilinder gereviseerd, een orginele set besteld bij de dealer, €85,00 ex btw.
Dit is inclusief zuigerstangen, je moet de zuigertjes er even op zetten, en de veren omzetten.
Dan weer monteren.
Alles eerst wel even goed doorspoelen met schone remolie.
De zuigertjes eerst goed in de remolie leggen, dan gaat het allemmal wat gemakkelijker.
gelijk ook de buitekant met de staalborstel op de boormachine schoon gemaakt, daana het hele zaakje in de zinkspray, en daarna in de zwarte verf.
Hij lijkt weer als nieuw.
Het is even een werkje, maar geeft je wel voldoening.
Groet Jan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten