Huishoudstroom,diodebrug of relais

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Jurg & Marleen

Huishoudstroom,diodebrug of relais

Bericht door Jurg & Marleen »

Hallo, ik heb een L508D gekocht maar de huishoudaccu zowel als de diode-brug zijn eruitgehaald. Ik heb hier geen ervaring mee en weet niet goed wat ik aan moet schaffen; wat voor accu, en een diodebrug of een relais? Wie kan mij wat tips geven? Groetjes Jurg. :oops:
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Gebruik eens de zoekoptie van dit forum. Er is al heel veel over genoemde onderwerpen geschreven.

Maar voor het gemak samenvattend: een "standaardoplossing" is":
- Huishoudaccu: type "semi-tractie", capaciteit afhankelijk van verbruikers en verwachte tijd stilstaan;
- Relais/diode/schakelaar: het eenvoudigst aan te sluiten, dubbelwerkend en volledig foolproof is een Cyrix processorgestuurd relais. Type afhankelijk van spanning en maximale laadstroom.

Succes!
Ernst
winand

Bericht door winand »

Tevens welkom bij dubbellucht en gefeliciteerd met je aankoop! :D
Misschien zien we ook nog een berichtje met fotootje van je bus onder het kopje 'even voorstellen' binnenkort?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
bart

Bericht door bart »

Ik weet best wel wat van electronica en vindt het heel leuk om zelf dingen te ontwikkelen maar voor de accuscheider heb ik toch voor een Cyrix gekozen heeft namelijk veel voordelen.

- Geen verliest
- men kan beide groepen accu's van de huishoud kant en dynamo
kant laden ( hij meet aan beide kanten )
- zeer eenvoudig aan te sluiten

Bart,
winand

Bericht door winand »

Een relais is een relatief eenvoudige en goedkope oplossing.
Deze zorgt ervoor dat wanneer de dynamo spanning geeft (dus als de motor draait), de huishoudaccu met de dynamo in verbinding staat en opgeladen wordt.