maten van deuren

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
mfellman
Contacteer:

maten van deuren

Bericht door mfellman »

Hallo,

Vanwege wat roestduiveltjes (en omdat ik vooral ook niet weet hoe goed ik ze kan verjagen en verbannen) denk ik dat ik op zoek moet naar wat deuren voor mijn nieuwe aanwinst. Nu heb ik al opgevangen dat er verschillende versies in omloop zijn. Hoe zou je moeten weten of het een normale hoogte of een verhoogd (is er ook verlaagd :?: ) type hebt. Welke maat moet je dan opnemen om te ontdekken welke deur zou passen (en die je een potentiële verkoper kunt vragen).

Een buurman suggereerde ook om de huidige deuren gewoon aan te pakken met vers blik. Hij heeft een professioneel lasapparaat (maar zit nog even met het probleem van het gas) en wil het me wel uitleggen (als ik het zelf doe). Lijkt me ook wel wat.

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
winand

Bericht door winand »

De deuren zelf aanpakken is natuurlijk een klusje waar je weer trots op kunt zijn als het lukt.. Perfect om het lassen onder de knie te krijgen 8)
Mocht je het nou HELEMAAL verkl*ten (dat gebeurd toch niet) dan kun je altijd nog op zoek gaan naar andere deuren, dus wat heb je te verliezen?
Cowboy Dennis heeft zijn deuren ook aangepakt met een lasapparaat. Het was volgens mij ook zijn eerste klusje. Hij heeft foto's hier ergens in een topic geplaatst, ziet er heel netjes uit..

Wat betreft typen deuren;
Er zijn natuurlijk schuifdeuren en de normale portieren, ik neem aan dat je normale portieren bedoeld. Hiervan zijn er als ik het goed heb maar twee typen, de hoge en de lage. Bekijk maar eens foto's van verhoogde bussen zoals die van jouw en bussen met een laag dak.
Je ziet dat bij de hoge variant het raam hoger is dan breed, bij de lage portier is het raam breder dan dat het hoog is.

suc6 :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie