remleidingen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

remleidingen

Bericht door A_A »

Hmm bijna klaar met de remleidingen. Moest nog 2 stukjes van 1,5 meter er in hebben.
Nou dacht ik laat ik daar de mb dealer niet voor storen maar die vriendelijke mensen van de plaatselijke materialen zaak het gunnen. Tjeeeemig
Mb is zo gek nog niet. De rest van de leidingen komt daar van daan. Was een meter of 10 voor een kleine 100 euro.
betaalde voor 2 * 1,5 meter plus een litertje remolie dot 3 zojuist 46 euro :-(
remolie was daar 6,75 euro de liter
komt 2 * 1,5 meter leiding op 40 euro ongeveer.
Iemand idee of dat een goede prijs is voor 6 mm remleiding plus 4 wartels en montage?
kom ik dus op een 13 euro de meter uit.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Als ik het goed begrijp staat je bussie al stil zonder remleidingen van voor Otterlo? Nou, als ie straks weer rijd wordt dat een hele triompf-rit :lol:
Is er nog een reden aan te wijzen voor de lange 'stilstand' van je bus?
Viel het remleidingen vervangen erg tegen, gewoon weinig tijd gehad, ..?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Winand, inderdaad hij staat stil sinds 17 december.
had 12 apk afkeur puntjes.
Tijd en Budget zorgden voor vertraging.
Zoals elk project was hier de kosten schatting te laag, even als de tijds inschatting en mijn kennis nivo ;-)
En heel eerlijk ik zag erg op tegen het monteren van de leidingen. En ehhh eigenlijk, moet nog 2 stukjes dus enige terughoudendheid hier ;-) viel het wel enigsinds mee.
Zeker omdat de mercedes dealer de meeste stukken perfect op maat levert.
Nu natuurlijk nog de hele boel ontluchten als alles gemonteerd is.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Bij het ontluchten het rempedaal niet helemaal indrukken!!!

Dit kan voor een lekkende hoofdremcylinder zorgen (ouderdom, afzettingen).

Verder kan een Ezy-bleed (of iets dergelijks) heel veel werk uit handen nemen (vooral als je het vooral alleen moet doen).

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

mfellman schreef: Dit kan voor een lekkende hoofdremcylinder zorgen (ouderdom, afzettingen).
Dan werd het waarschijnlijk toch al tijd voor een revisie of vervanging...?

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Daar ben ik hetmee eens, ikheb echter ook pas na 5jaar druppeltje afvegen aan het lekborinkje in de hoofdremcilinder pas een nieuwe gekocht toen ik na wat extra remproeven hem definitief lek had :oops: :roll:
Gelukkig dat het niet eerder in de vakantie gebeurde.....ben het dus met Jeroen eens.
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Tja het heeft meer ermee te maken dat de cupjes dan ver voorbij hun normale positie worden gedrukt. Het normale deel is schoon en op zich zijn de cupjes ook normaal maar daar waar nooit de cylinder komt zet zich wel zooi af. Ik ben het er dus niet mee eens dat een revisie dan toch al aanstaande was. Je forceert iets wat niet zover komt normaal en ook niet hoeft te komen.

Marc.

PS: Maar als je er zeker van wilt zijn (en je toch alles al los hebt) kan het mogelijk geen kwaad om de boel schoon te maken en nieuwe cupjes te plaatsen. Het is wat extra werk maar geeft vermoedelijk ook een zeer goed gevoel.
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

mfellman schreef: Je forceert iets wat niet zover komt normaal en ook niet hoeft te komen.
Bij mij gebeurde dat door remslijtage en weer gelijkstellen (de ene iets terug, de andere wat verder) wel, dus daarna was ie ook lek. Voor die paar euro aan cupjes zou ik het risico gewoon niet nemen en je PS ook uitvoeren :)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Ok, alles hangt er nu onder. Wat is koper leiding een stuk fijner dan staal zeg. Koper buigt ongeveer als je er naar kijkt :-)
Maar staal zit straker vind ik. Maw als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit.

Trouwens, ik had een liter rem olie dot3 dat leek mij best veel. Maar toch niet genoeg als je een heel leeg systeem hebt blijkbaar :-(
Vooral jammer dat vandaag de winkels dicht waren, nou ja soon te be continued.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

A_A schreef:..als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit..
Ah, ben jij een van die mensen die hun bussie graag in concours-staat willen krijgen :wink:
Als je nou zegt dat de stalen leidingen een stuk degelijker zijn okee, maar puur voor de looks.. mwa, laat mij maar lekker met koper prutsen dan, daar remt ie immers ook mee 8)
We horen wel van je als je je eerste testrit er op zit?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

O nee ik ben niet van concour staat hoor!
maar ach viel mij gewoon op vandaar.
Wat die testrit betreft zeker wel!!!!
eerst weer wat remolie scoren nog wat kleine dingen.
Die test rit hmm heb er zin in :-)
kan mij er erg op verheugen, opweg met mijn verrijdbare hotelkamer. Slapen waar je maar wil :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Maar staal zit straker vind ik. Maw als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit.

Weet je in ieder geval dat je over 5 jaar weer kan......

Succes,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten