Pagina 1 van 1

remleidingen

Geplaatst: 15 mei 2007, 18:34
door A_A
Hmm bijna klaar met de remleidingen. Moest nog 2 stukjes van 1,5 meter er in hebben.
Nou dacht ik laat ik daar de mb dealer niet voor storen maar die vriendelijke mensen van de plaatselijke materialen zaak het gunnen. Tjeeeemig
Mb is zo gek nog niet. De rest van de leidingen komt daar van daan. Was een meter of 10 voor een kleine 100 euro.
betaalde voor 2 * 1,5 meter plus een litertje remolie dot 3 zojuist 46 euro :-(
remolie was daar 6,75 euro de liter
komt 2 * 1,5 meter leiding op 40 euro ongeveer.
Iemand idee of dat een goede prijs is voor 6 mm remleiding plus 4 wartels en montage?
kom ik dus op een 13 euro de meter uit.

Geplaatst: 16 mei 2007, 11:15
door winand
Als ik het goed begrijp staat je bussie al stil zonder remleidingen van voor Otterlo? Nou, als ie straks weer rijd wordt dat een hele triompf-rit :lol:
Is er nog een reden aan te wijzen voor de lange 'stilstand' van je bus?
Viel het remleidingen vervangen erg tegen, gewoon weinig tijd gehad, ..?

Geplaatst: 16 mei 2007, 17:45
door A_A
Winand, inderdaad hij staat stil sinds 17 december.
had 12 apk afkeur puntjes.
Tijd en Budget zorgden voor vertraging.
Zoals elk project was hier de kosten schatting te laag, even als de tijds inschatting en mijn kennis nivo ;-)
En heel eerlijk ik zag erg op tegen het monteren van de leidingen. En ehhh eigenlijk, moet nog 2 stukjes dus enige terughoudendheid hier ;-) viel het wel enigsinds mee.
Zeker omdat de mercedes dealer de meeste stukken perfect op maat levert.
Nu natuurlijk nog de hele boel ontluchten als alles gemonteerd is.

Geplaatst: 16 mei 2007, 19:12
door mfellman
Bij het ontluchten het rempedaal niet helemaal indrukken!!!

Dit kan voor een lekkende hoofdremcylinder zorgen (ouderdom, afzettingen).

Verder kan een Ezy-bleed (of iets dergelijks) heel veel werk uit handen nemen (vooral als je het vooral alleen moet doen).

Marc

Geplaatst: 16 mei 2007, 20:56
door Jeroen_Hanomaf
mfellman schreef: Dit kan voor een lekkende hoofdremcylinder zorgen (ouderdom, afzettingen).
Dan werd het waarschijnlijk toch al tijd voor een revisie of vervanging...?

Groetjes
Jeroen

Geplaatst: 16 mei 2007, 21:28
door Frank.fjph
Daar ben ik hetmee eens, ikheb echter ook pas na 5jaar druppeltje afvegen aan het lekborinkje in de hoofdremcilinder pas een nieuwe gekocht toen ik na wat extra remproeven hem definitief lek had :oops: :roll:
Gelukkig dat het niet eerder in de vakantie gebeurde.....ben het dus met Jeroen eens.

Geplaatst: 16 mei 2007, 21:37
door mfellman
Tja het heeft meer ermee te maken dat de cupjes dan ver voorbij hun normale positie worden gedrukt. Het normale deel is schoon en op zich zijn de cupjes ook normaal maar daar waar nooit de cylinder komt zet zich wel zooi af. Ik ben het er dus niet mee eens dat een revisie dan toch al aanstaande was. Je forceert iets wat niet zover komt normaal en ook niet hoeft te komen.

Marc.

PS: Maar als je er zeker van wilt zijn (en je toch alles al los hebt) kan het mogelijk geen kwaad om de boel schoon te maken en nieuwe cupjes te plaatsen. Het is wat extra werk maar geeft vermoedelijk ook een zeer goed gevoel.

Geplaatst: 17 mei 2007, 15:55
door Jeroen_Hanomaf
mfellman schreef: Je forceert iets wat niet zover komt normaal en ook niet hoeft te komen.
Bij mij gebeurde dat door remslijtage en weer gelijkstellen (de ene iets terug, de andere wat verder) wel, dus daarna was ie ook lek. Voor die paar euro aan cupjes zou ik het risico gewoon niet nemen en je PS ook uitvoeren :)

Groetjes
Jeroen

Geplaatst: 17 mei 2007, 20:58
door A_A
Ok, alles hangt er nu onder. Wat is koper leiding een stuk fijner dan staal zeg. Koper buigt ongeveer als je er naar kijkt :-)
Maar staal zit straker vind ik. Maw als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit.

Trouwens, ik had een liter rem olie dot3 dat leek mij best veel. Maar toch niet genoeg als je een heel leeg systeem hebt blijkbaar :-(
Vooral jammer dat vandaag de winkels dicht waren, nou ja soon te be continued.

Geplaatst: 17 mei 2007, 21:02
door winand
A_A schreef:..als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit..
Ah, ben jij een van die mensen die hun bussie graag in concours-staat willen krijgen :wink:
Als je nou zegt dat de stalen leidingen een stuk degelijker zijn okee, maar puur voor de looks.. mwa, laat mij maar lekker met koper prutsen dan, daar remt ie immers ook mee 8)
We horen wel van je als je je eerste testrit er op zit?

Geplaatst: 17 mei 2007, 21:19
door A_A
O nee ik ben niet van concour staat hoor!
maar ach viel mij gewoon op vandaar.
Wat die testrit betreft zeker wel!!!!
eerst weer wat remolie scoren nog wat kleine dingen.
Die test rit hmm heb er zin in :-)
kan mij er erg op verheugen, opweg met mijn verrijdbare hotelkamer. Slapen waar je maar wil :-)

Geplaatst: 18 mei 2007, 10:27
door it camperke
Maar staal zit straker vind ik. Maw als ik weer zo iets doe toch staal ipv koper zeker op stukken waar de leiding inzicht zit.

Weet je in ieder geval dat je over 5 jaar weer kan......

Succes,

Otto.