spiegelbeugels.

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
janbenz1

spiegelbeugels.

Bericht door janbenz1 »

Ik zoek spiegelbeugels die ik an de deuren kan bevestigen, dit zodat de spiegels iets verder van de deur komen te staan.
Dit omdat ik nu een enorm grote dode hoek heb, en er een truck met aanhanger achter kan schuilen..
Wie weet adressen waar ik deze kan kopen?

groet Jan.
There is no bether coke than my benzsmoke!

Groetnis fan jan, ût Fryslân.
Afbeelding
bart

Bericht door bart »

Hi Jan

Je moet geen spiegel nemen die verder van de bus af zit, helpt niet. Ik
heb een spiegel genomen die eigenlijk gebruikt wordt voor dodehoek naast
de rechter voordeur ( bij "De Wit" in schijndel 12 Euro ) Kijk maar eens op deze foto hoe goed dat helpt.

Afbeelding

Moet wel zeggen ik heb hem vastgelast aan de normale spiegel stang

Afbeelding

Bart
Stille Willy
Contacteer:

Bericht door Stille Willy »

Hallo heren,
De dodehoek zit naast je wagen in dat gedeelte wat je niet van uit je ooghoeken en van uit je spiegel ziet en niet achter je wagen.
Daar kan je eventueel een camera voor gebruiken.
Dus het heeft geen zin om je spiegel verder van je wagen af te zetten is alleen maar lastig met smalle straatjes
http://tramp.web-log.nl/stillewilly
Leef en laat leven dus geniet en laat genieten
Arnold Smeets

dode hoek

Bericht door Arnold Smeets »

Voor de dode hoek kun je ook een camera gebruiken, werkt heel leuk. Maar voor aanzienlijk minder geld koop je een breedtespiegel die je gewoon op je spiegelbeugel vast zet. Het effect is hetzelfde.

Deze spiegel is enigszins gebogen zodat een groot veld goed zichtbaar is voor wat betreft de grote lijnen. Je kunt er wat moeilijk afstanden mee schatten maar daar heb je je gewone spiegel voor.

Bij veel chauffeursrestaurants zijn afstelplaatsen voor de spiegels.

Eventuele kun je de dode hoek rechts voor naast de deur in beeld brengen door middel van een trottoir spiegel, die bevestig je boven de deur aan de carrosserie.

Ik heb mijn spiegelsteunen van een vrachtwagensloper uit Papekop, ze zijn afkomstig van een DAF F220 en pasten redelijk goed,ik hoefde maar een beetje te buigen. Daarbij had ik het voordeel dat er al gaten zaten door een wat al te makkelijk denkende vorige eigenaar, die echter spiegelsteunen had van trilstaal.

De spiegels die ik heb komen bijna allemaal van Dubbellucht weekeinden en ook dat scheelt enorm in prijs. Leuke mensen, die Dubbelluchters!

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
winand

Bericht door winand »

Er zijn ook goedkope opzet-spiegels voor de dode hoek.
In onderstaand document staan een aantal exemplaren van het merk "all-ride" die in veel automaterialenzaken te vinden zijn, evenals bij de Wit en de Kampeermarkt.

Kijk op pagina 22 en 23:
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/70A.pdf

Ik heb zelf de opzetspiegeltjes op pagina 23, art nr. 70.00381, zowel links als rechts gemonteerd. Ze kossten iets van 5 euro per stuk.
Ze zijn eigenlijk bedoeld voor 'moderne' spiegels met dikke kappen, maar als je het beugeltje anders monteert, kun je ze ook op onze spiegels vast zetten.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie